Nu Online
Momenteel zijn er 411 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwjurk...???

8-6-2011 16:50:18
Hallo,

Op 9 Juni 2012 stappen mijn vriend & ik in het huwelijksbootje!
Nu zit'k toch met een paar vraagjes ivm mijn trouwjurk... & nog wat andere vragen :-D

Wanneer voor de eerste keer op zoek gaan? Waar? De meeste zeggen van eens in Nederland te gaan kijken omdat het daar goedkoper is (Bruidshuis koonings)?
Nu ik ben ook wel van plan om nog wat te vermageren voor onze trouwdag, hoe zit dat dan? Kan dit nog aangepast worden tot kort voor de dag?

Een heleboel vragen van een vers bruidje :-)

Annelies
9-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 714

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik8-6-2011 16:58:43

Hey,

Je hebt nog wel even voor te gaan zien hé! De nieuwe collectie komt uit in oktober denk ik, dus misschien is dat ook nog op tijd voor je huwelijk. Je kan ook gewoon gaan kijken naar verschillende winkels. Dat was ook mijn bedoeling, maar in de eerste winkel was het al gelijk raak :)
Bij mijn trouwkleed kunnen ze het tot 5kg aanpassen hebben ze gezegd.
Ik ben zelf niet in Nederland gaan zien, maar mijn nichtje heeft haar kleed gehaald bij Koonings en zij is daar heel tevreden van!

Groetjes, Claudia

caroline
9-6-2012
 Meld misbruik8-6-2011 16:59:45

Ey!

Wij trouwen op dezelfde dag.. Ik ga zo rond september, oktober eens kijken, als de nieuwe collectie binnen is... Heb al horen vertellen dat je soms toch lang moeten wachten tot je kleed er is, dan nog een paar keer gaan passen, dus denk dat 9 maand op voorhand zeker nie te vroeg is.. Sommigen beginnen al een jaar op voorhand te zoeken, maar dat vind ik echt wel vroeg . Qua prijzen in Nederland zou ik het eigelijk niet weten. Hier in belgië zit je wel al snel 1500, 2000€, hangt af van je smaak e. Een collega van mij is bij Pierre-Yves in Aalst geweest en ze zei dat ze daar echt alle merken hebben. Is wel handig, alles in 1 winkel. Veel succes met de zoektocht!

Groetjes
caroline

Sarah
3-9-2011
 Meld misbruik8-6-2011 17:24:17

Hi

Ik zag dat je zaal in Antwerpen is, dus als je van de streek bent, zou ik eens naar Le Chapeau gaan (in de carnotstraat). Daar hebben ze super veel merken (meer dan op de site staan), en kan je werkelijk alles passen. Maak wel een afspraak op voorhand, en reken op een paar uurtjes passen. Ik zou in oktober gaan, want dan komt idd de nieuwe collectie aan, en sommige kleedjes duren tot en half jaar om geleverd te worden.

Succes!

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik8-6-2011 19:25:32

Hallo,
Ik ben vorige vrijdag reeds in 2 winkels gaan passen maar heb nog een beslissing genomen.
Het zal waarschijnlijk een kleedje van Linea Raffaeli worden...
Binnenkort ga ik ook naar Le Chapeau in Antwerpen.
Als ik oktober/november mijn jurk ga bestellen, zal dit nog wel op tijd zijn.

Groetjes en succes met de voorbereidingen!
Sonja

Annelies
9-6-2012
 Meld misbruik8-6-2011 19:38:20

Oooh amai dan heb'k dus echt wel nog vééél tijd :-) Bedankt voor de vele tips!

Valerie
27-8-2011
 Meld misbruik8-6-2011 20:59:38

Hey,

Ik ben in vorig jaar in augustus naar Koonings geweest in Nederland, was zeer tevreden over de vriendelijkheid, maar wou eerst nog wat rondkijken, uiteindelijk het kleed gekocht dat ik daar gepast heb maar in Belgische winkel. In België bleek dat kleed (van Modeca) 400 euro goedkoper dan in Koonings.
Ik raad dus zeker aan om wat prijzen te vergelijken in Nederland en België, sommige merken zijn in België toch goedkoper.

Groetjes en veel succes

Nathalie
14-10-2011
 Meld misbruik8-6-2011 21:08:36

Hey,

Wij trouwen dit jaar in Oktober. In april zijn we naar La Sposa gegaan in Roeselare. Ze hebben wat mijn maten opgenomen en zo de maat bepaald om te bestellen. Eind augustus komt hij binnen en dan moet ik begin september gaan om te passen en intekorten en in te leggen. Dan een weekje voor de trouw opnieuw gaan passen. De aanpassing zal maximaal 80 euro kosten, kan goedkoper ook zijn, hangt af van de hersteluren. Dus je hebt zeker nog veel tijd é.
Ik zou zeker eens gaan kijken in Nederland, maar persoonlijk ben ik superblij over La Sposa. Ik voelde me als een prinses behandelt :)

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik8-6-2011 21:20:16

Hoi,
Ik heb mijn kleed besteld bij www.clairdefemme.be, kost een pak minder dan de doorsnee bruidswinkel, en ik had geen zin om veel geld aan mijn kleed te geven. Prijzen staan erbij op de site...
Succes!!

Annelies
9-6-2012
 Meld misbruik8-6-2011 22:01:50

Hmm dan is het in holland dus blijkbaar niet altijd goedkoper...
Mooie kleedjes op www.clairedefemme.be !! :-) thxs voor de tip!

petra
9-6-2012
 Meld misbruik8-6-2011 22:35:18

hey, is leuk om nog een bruidje tegen te komen die op dezelfde dag in het huwelijksbootje stappen. ik ga kijken voor een kleed in september / oktober. Hoe ver sta je met de voorbereidingen? Al veel geregeld? Nog veel succes xx

Bruidje
3-9-2011
 Meld misbruik9-6-2011 0:52:22

Hey! Ik ben in oktober bij Koonings in Nederland gaan kijken en op zich is het echt wel goed meegevallen. De verkoopster was heel vriendelijk en ik heb veel mogen passen. Er was 1 jurk die voor mij echt perfect was. Kostte daar 1990€ zonder retouchekosten. De verkoopster was wel wat opdringerig toen ik zei dat ik de jurk wel mooi vond maar dat ik graag nog wat wilde nadenken (Koonings was ook de eerste bruidswinkel waar we naartoe waren geweest). Uiteindelijk heb ik datzelfde kleed in België gekocht voor 1740€, retouchekosten inbegrepen (zonder retouchekosten was het 1690€)!
Je ziet het, het is een groot verschil en Nederland is zeker niet altijd goedkoper. Ik raad je aan om goed rond te kijken en niet direct op de eerste plek te kiezen en beslissen. Trouwens, je hebt nog voldoende tijd, als ik jou was zou ik wachten tot de nieuwe collectie er is in oktober. Proficiat en veel succes!

Tania
14-7-2012
 Meld misbruik9-6-2011 8:14:19

Dag Annelies

Ik trouw nog later als jou maar heb mijn kleed maandag al gekocht. Naar Koonings geweest in Nederland en daar hing mijn "DroomValentino". Nu ik blijf wel stabiel in gewicht :) want de verkoopster heeft meerdere malen duidelijk meegegeven vermageren is geen prob maar bijkomen wel --> Max 500 gram en dat zou al vrij nipt worden. Ik heb op voorhand met veel rondgekeken en was ook van plan te wachten op de collectie van Oktobere maar het lot heeft daar anders over beslist.
Trouwens niets dan lof over Koonings super vriendelijk, nemen veel tijd bij mij totaal niet opdringerig
Veel succes alvast met je zoektocht.

Tania.

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik9-6-2011 9:56:03

Graag gedaan... 't Is daar wel niet zo supermooi ingericht met vasttapijt op de vloeren enzo, maar da's voor mij ook niet zo belangrijk, en ik vind dat ze (tot nu toe) heel correct zijn. Wij trouwen in september en ben in januari gaan kijken, was goed op voorhand...

Annelies
9-6-2012
 Meld misbruik9-6-2011 10:37:20

Ik ga nu toch al wat gaan rondkijken want het begint stiekem toch wat te kribbelen :-) Jullie verstaan mij wel zeker...
Ja Petra dat is idd zeer fijn! Goh mijn voorbereidingen... kzal het zo zeggen we weten zeker wat we willen en niet willen & dat is toch al veel hé? :-)
Zaal ligt vast
vervoer ligt vast
kerk & gemeentehuis liggen vast ( het was normaal 2/06/2012, maar kerk was al bezet)
Naar de fotograaf gaan we volgende week, Bart Meeus, van antwerpen.
& nu zijn we volop op zoek naar een ceremoniemeester!

En vlot het bij jullie een beetje?

petra
9-6-2012
 Meld misbruik9-6-2011 12:14:59

hey, wij zitten ook ongeveer zo ver, de fotograaf ligt bij ons ook al vast en de dj ook.
Nu zijn we even aan het genieten van de verlovingsperiode en zitten nu een beetje te brainstormen over vanalles en nog wat dus xx nog veel succes en vooral veel genieten xx

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik9-6-2011 12:30:37

Hallo,

wij trouwen op 23 juni 2012. Ik heb mijn kleed al van maart.
Wij waren in januari naar een modeshow geweest en daar zei de verkoopster van de winkel, als je een kleed gezien hebt dan zou ik niet te lang wachten. Dus ben dan in maart naar de winkel gegaan en al goe want het kleed dat ik gekozen heb is 10 maand werk aan voor het af is. Dus beter te vroeg dan te laat. Ze moeten het nog altijd de kans krijgen om het te versmallen moest je nog wat afgevallen zijn. Ik heb mijn eerste pas in januari en dan moet ik nog een keer in april terugkomen met mijn schoenen en kapsel.

voor de rest ligt men zaal, dj en fotograaf ook al vast.
Het vervoer gaan we 1 van de komende weken vastleggen.

groetjes van een mede juni 2012 bruidje

Katrien
26-8-2011
 Meld misbruik10-6-2011 7:40:01

Ik heb mijn kleed gekozen bij Le Chapeau en kan de winkel zeker aanraden!
Superservice, ik kwam onverwachts binnen om eens rond te neuzen, dan hadden ze toevallig een gaatje vrij en heb ik direct 3 uur volop jurken gepast, en die dag nog gekozen ook!
Dat was natuurlijk meer geluk hebben dan wat anders want normaal moet je wel een afspraak maken. Maar ze zijn er allemaal heel behulpzaam en geduldig.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info