Nu Online
Momenteel zijn er 637 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uittreksels van de huwelijksakte: hoeveel?

9-6-2011 12:07:39
Beste bruidjes en bruidegommen,

Vandaag ben ik bij de gemeente geweest om mijn geboorteakte, vertaald, beëdigd, gelegaliseerd, met apostille (was een hele gedoe maar eindelijk is dit geregeld) af te geven.
Ik heb een papier meegekregen om in te vullen en om volgende week mee te nemen als we onze akte van aangifte gaan doen.

Nu moet ik iets invullen wat ik niet helemaal begrijp. Ze vragen mij "Aantal uittreksels van de huwelijksakte: (werk .... (ziekenfonds)... (Syndikaat) ... (voorhuwelijkssparen)...."

Hoeveel vragen jullie? Het logische zou ik denken, 2, een per persoon. Syndikaat zou ik niet weten waarom, we zitten niet bij een syndikaat. Voorhuwelijkssparen heb ik niet (ik ben in Portugal geboren en opgegroeid en dit hebben ze niet) maar voor Davy zijn werk hebben we dit misschien wel nodig... Voor zijn "statuut" ofzo...
Ik ben zelfstandige, ook geen idee of ik dit papier ergens moet binnenbrengen...
Op de ambassade van Portugal moet ik er ook eentje binnenbrengen (anders ben ik officieel niet getrouwd daar haha). Maar deze optie zit daar dus niet tussen.

Weet iemand hier meer over? De ambtenaar is wel vriendelijk maar is een man van weinig woorden dus aan hem vragen zou ik vermijden lol.

Groetjes,
Filipa

Filipa
23-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1270

deddy
15-9-2012
 Meld misbruik9-6-2011 12:43:32

Ik DENK vooral om af te geven aan een werkgever om je wettelijk verlof te krijgen. Eventueel ook voor de ouders en broers/zussen. Indien je verloofde aan voorhuwelijkssparen doet, moet je dit ook vragen om het geld dat je gespaard hebt te ontvangen. Soms is je werkgever aangesloten bij verenigingen die een extra premie uitreiken als je trouwt, kindje krijgt...
Misschien toch voor Portugal ook.

Veel succes!

Penny
20-7-2011
 Meld misbruik9-6-2011 12:46:18

Hoi Filipa,

is het eindelijk in orde geraakt? :-))
Wij hebben er een paar meegekregen en heb die gewoon gekopieerd op't werk en uitgedeeld aan de familieleden voor hun dagje verlof.

groetjes

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik9-6-2011 12:52:39

Bedankt voor de antwoorden!
@Penny: het is in orde geraakt, volgende week moet ik wel nog even naar de ambassade om een nieuw identiteitskaart maar het is goed :-) gelukkig!
@Deddy en Penny: ja, ik dacht dat eerst ook, maar er staat dan een beetje verder "aantal documenten voor kort verlet". Dus daar bedoelen ze dan mee voor de familie enzo. Die andere huwelijksaangiftes zijn dus denk ik voor werkgever, ziekenfonds etc.
Maar ik zal maar eens navragen als we ons akte van aangifte gaan doen!

Groetjes,
Filipa

kristel
1-7-2011
 Meld misbruik9-6-2011 13:14:37

dat hebben ze aan ons zelfs niet gevraagd.

Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik9-6-2011 13:59:17

Dag Filipa,

Mijn vriend heeft ook een andere nationaliteit en we moeten al die documenten dus ook bijeen zoeken, vertalen, legaliseren, etc. De documenten mogen niet meer dan zes maanden oud zijn, maar ik vind nergens of men bedoelt zes maanden voor de aangifte, of zes maanden voor het huwelijk??
Kan je ook zeggen hoeveel tijd het je ongeveer heeft gekost om al deze zaken te verkrijgen, vertalen, legaliseren,...?
Ontzettend bedankt en nog veel succes met de voorbereidingen!!

Groetjes,
Kristien

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik9-6-2011 18:56:15

Wij hebben er 4 meegekregen (2 origineel, 2 kopies)
Ik denk dat je op sommige instanties genoeg hebt aan een kopie (mijn ziekenkas moet enkel een kopie hebben!)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik9-6-2011 19:47:33

Wij hadden er ook 4 meegekregen. Als we er nog meer moesten hebben, mochten we ze gerust kopiëren, zeiden ze. Waarvoor hadden we dat nodig? Voor onze werkgevers, voor de ouders en broers/zussen hun werkgevers (maar dat was bij mij enkel voor mijn papa, aangezien de rest zelfstandigen zijn of net in verlof waren), voor het voorhuwelijkssparen en dat was het denk ik... uiteraard hebben we er ook nog eentje bijgehouden voor ons persoonlijk 'trouwarchief' :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...