Nu Online
Momenteel zijn er 639 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

fede di oro

9-6-2011 12:11:01
Hoi iedereen.

Wij zijn op zoek naar onze trouwringen, maar ook nog naar mijn verlovingsring (ik weet wat ik wil, maar heb hem nog niet gevonden.... )
Nu lees ik hier veel positieve reacties van FDO, en zie op hun website staan dat je zelf een ontwerp kan laten maken.
Zou dit ook kunnen van een verlovingsring?
Weet iemand of de ringen van FDO gemaakt zijn van wit goud? (staat wel bij kleur: witgoud, maar is dit dan ook het materiaal waaruit gemaakt?) Zou toch graag hebben dat ze ons hele leven lang meegaan he
Op de website spreken ze van 'briljanten', mss een domme vraag, maar wat zijn dat? (qua kwaliteit / zijn wss geen diamanten dan met zoveel karaat?)

Alvast bedankt
Groetjes Steffie

Steffie
15-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 936

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik9-6-2011 12:23:54

Hallo,

Ik weet niet vanwaar je bent, maar ik wil je toch een leuk adresje meegeven waar wij onze ringen besteld hebben.

Diane Pacholski van Wimmertingen (Hasselt)

Echt een aanrader, zij is juweelontwerpster en je kan er bij wijze van spreken je ring zelf maken . Hoe je het graag hebt, in het materiaal dat je graag ziet (ook witgoud),... gewoon jullie ideale ringen. Het fijne is ook dat je oud goud kan binnenbrengen en dit wordt verwerkt in de ringen. Het is ook een hele toffe madam en houdt rekening met jullie mening, budget, smaak,... EN ze is niet de duurste! Wij zijn super tevreden met onze ringen...

FDO ken ik persoonlijk niet, maar heb er al wel goede dingen van gehoord.

Briljanten zijn... ja geen diamanten. Ik weet niet of ik het zo mag noemen maar ik denk dat je ze kan omschrijven als "namaak" diamanten. Ze zijn goedkoper, schitteren ook, maar natuurlijk niet zo als een echte diamant. (ik ben geen kenner, maar denk dat dit de grootste verschillen zijn... - verbeter maar indien nodig )

Groetjes
Annelies

deddy
15-9-2012
 Meld misbruik9-6-2011 12:39:41

Volgens mij is een briljant een manier van een diamant te slijpen. Heb ik toch ooit op het internet gelezen...

Ik heb vorige week gebeld naar FDO voor een afspraak om vrijblijvend te gaan kijken naar trouwringen. We hebben totaal geen idee welke ring er bij ons past.
Ik mocht na 15/08 eens terugbellen voor een afspraak te maken, momenteel hadden ze het te druk.

Hoewel er enorm goede reacties over zijn, heb ik toch mijn bedenkingen. Het is al meermaals gezegd dat ze een overload aan werk hebben en dat daardoor de service sterk vermindert. Ieder zijn ding natuurlijk.

francis
6-7-2012
 Meld misbruik9-6-2011 12:53:01

hey we gebruiken onze verlossing ring als trouwring
wij hebben ze gekocht bij
http://www.amanto.be/nl1/catalogsearch/result/?q=trouwr...
en zijn echt tevreden hoor en zijn nog niet eens zo duur ook

succes met de voorbereiding en zoektocht

francis

Jana
17-9-2011
 Meld misbruik9-6-2011 12:53:40

Annelies, een briljant is echt geen nep diamant hoor. Het is gewoon de manier waarop een diamant geslepen is. Een diamant is gewoon onbehandeld, briljant is geslepen zodat ze de vorm krijgen waarvan zoveel mensen denken dat dat de 'diamant' is.

Wij zijn ook bij FDO geweest en waren er heel tevreden van. Onze ringen zijn van wit goud en er zitten in mijn ring 8 briljantjes.

Sofie
18-6-2011
 Meld misbruik9-6-2011 12:55:22

Wij hebben daar onze trouwringen gekozen en zijn heel tevreden ! Ze zijn zeker niet opdringerig, en heel veel keuze aan een mooie prijs !

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik9-6-2011 12:57:04

Ja natuurlijk hebben ze het druk, het trouwseizoen is volop bezig .. En Debby sorry maar als je in 2012 trouwt begrijp ik best dat ze dan liever hebben dat je op een rustiger moment langs komt. Ik blijf fan van FDO, ze hebben het inderdaad druk maar ze zorgen écht dat alles netjes in orde komt! (desnoods door extra leveringen in te zetten naar alle uithoeken van 't land).

Dacht inderdaad ook dat verschil tussen briljant en diamant het slijpen is.

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik9-6-2011 13:39:45

oke... mijn fout ... (had mss ook eerst eens kunnen google'en)

Je ziet, op dit forum kan je zelfs nog leren . Dit vergeet ik nooit meer...

Groetjes
Annelies

Jolien
1-7-2011
 Meld misbruik9-6-2011 17:18:49

Wij hebben ook onze ringen besteld bij FDO, volledig witgoud en van mij met 4 briljanten.
We zijn pas eind mei geweest en we mogen ze binnen 2 weken gaan ophalen. Dus qua snelle service kunnen ze echt wel als het snel moet gaan. Maar natuurlijk als het nog meer dan een jaar is dan nemen ze de 'dringende' gevallen voor hé.

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik9-6-2011 21:36:41

Briljant wijst op de vorm waar de diamant is geslepen, nl een ronde met geloof een vast aantal facetten. Maar eigenlijk moet je dan nog kijken naar de 4 C's. Karaat( gewicht) , kleur is van D tot zeer ver. D is kleurloos en dus de perfectie; dan de zuiverheid van IF( internally flawless) tot...,
FDO werkt normaal gezien met G kleur en slightly included zuiverheid.Maar je kan altijd vragen voor beter :). Maar wees bewust dan van het prijskaartje.

Mijn partner en ik zijn er al geweest en ze hebben me toen echt heel goed geholpen. Een volledig eigen ontwerp, dat ze nog nooit gemaakt hebben. Echter ik moest uit zoveel kwaliteiten kiezen ( zie hierboven ) dat ze vrijblijvend hebben voorgesteld dat ik in augustus terug zou komen.Over nadenken en informatie vergaren hebben ze zelf gezegd.( Daarom mijn epistel hierboven :) )

We zijn er nu uit dat we willen upgraden naar F en Very slightly included 1, omdat ik een princess cut will. Daar is de kleur en zuiverheid iets crucialer dan bij een briljant.

Kort samengevat: neem je tijd ervoor, en zoek rustig uit wat je wilt.

katrien
12-8-2011
 Meld misbruik10-6-2011 0:32:14

hey onze trouwringen komen ook van fede di oro. De mijne is ook van witgoud met 8 briljantjes, we hebben ongeveer 990 euro betaald voor de beide ringen. Wij zijn tevreden over onze keuze. Vanaf half juli mogen we ze gaan ophalen.
grtjs

Ingrid
7-5-2011
 Meld misbruik10-6-2011 9:34:27

Hallo,
Onze trouwringen komen van Wim Meeussen (www.wimmeeussen.be/).
Ze zijn echt super mooi en van natuurlijk wit goud. (is niet wit wit)
Een aanrader!
Groetjes.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...