Nu Online
Momenteel zijn er 306 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslaafd..?

9-6-2011 12:32:34
Hey Bruidjes!

Mijn vriend heeft me vorig jaar ten huwelijk gevraagd, en eigelijk ben ik pas 1,5 maand geleden begonnen met alles te plannen.
Het kwam er nooit van, altijd drukdruk, maar ik dacht nu moet ik er toch invliegen of we gaan nooit kunnen trouwen :-p
En sinds ik begonnen ben met plannen.. aiai.. is dat normaal dat ik gewoon constant met niets anders in mijn hoofd zit?? En savonds denk ik dan aahh lekker slapen, maar van de moment dat het licht uitgaat begint alles in mijn hoofd weer te werken.
Ik ben gewoon verslaafd geworden, een echte bridezilla vrees ik.
Ik heb op 1,5 maand de feestzaal geboekt, uitnodigingen zijn in de druk, mijn trouwkleed is gekozen en ik heb zelfs mijn eerste pas al gehad, gemeentehuis is in orde, pastoor moeten we nog eens langsgaan maar dat is ook zo goed als in orde, ondergoed is gekozen, decoratie heb ik al gekocht.
Dan schiet er nog een hele lijst over, maar toch, niet slecht gedaan vind ik op zo'n korte tijd!
Het enige wat echt beu is is dat ik bijna alles alleen gedaan heb.
Mijn vriend wil heel graag trouwen maar meeplannen? Dat ziet hij niet zo zitten denk ik, ik mag alles uitzoeken en dan keurt hij alles goed :-p maar ik zal niet de enige zijn die het zo moet doen waarschijnlijk.
Ik ga zo blij zijn als alles helemaal gepland is en ik eindelijk kan genieten van het aftellen!

Katrien
26-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 677

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik9-6-2011 12:45:12

Hoi Katrien,

Het is volkomen normaal dat je verslaafd bent hoor, zeker met weinig tijd. Ik ben al sinds februari 2010 verloofd maar eigenlijk ook pas in februari 2011 in gang geschoten (ons feestzaal was wel al van december vastgelegd).
En dat jouw ventje het niet zo ziet zitten om mee te plannen.... als ik jou mag geruststellen is dat volkomen normaal hoor hihi :-))

Groetjes,
Filipa

Selena
18-6-2011
 Meld misbruik9-6-2011 13:15:53

Hey Katrien,

Welcome to the birdezilla world :).
Jongens of mannen zijn nu minder goed in regelen en dan zeker voor een trouw. Mijn verloofde regelt ook niet echt mee, enkel als ik het hem vraag :) Dus dat is dan ook weer normaal! Het regelen komt allemaal wel in orde, zolang da je niet te veel stress hebt de week voor je huwelijk zit je goed ;)
Geniet er ma van!!

steph
14-8-2011
 Meld misbruik9-6-2011 13:40:30

Hey

wij zijn aan het verbouwen en dat was de regeling: ik zou de trouw regelen, hij zou zich bezig houden met de verbouwingen. Dat is dus de theorie. De praktijk is dat ik iedere avond en iedere weekenddag in het huis aan het meehelpen ben en tussendoor een beetje trouw-dingen regel (alleen)
We (ik dus) hebben 'maar' 8 maanden om een feest voor 150 man in elkaar te steken en ik denk dat ik normaal gezien zenuwachtiger zou moeten zijn omdat er nog zoveel geregeld moet worden maar de verbouwing eist gewoon alle energie op. Misschien is dat wel het enige wat me weerhoudt me als een bridezilla te gedragen. (dat en de mantra:: Ik ben compleet zen en alles komt in orde)
Maar goed van jou zeg, dat je zoveel gedaan hebt op korte tijd!! De gedachtenstroom 's nachts krijg je er gewoon gratis bij. Dat ken ik.

Groetjes

mariska
1-7-2011
 Meld misbruik9-6-2011 14:24:00

Wij trouwen 1 juli, over 3 weken, we zijn behonnen in februari dus we hadden 5 maanden de tijd. Ik moet zeggen dat we nooit gestresst hebben, als er tijd was hebben we ao tussendoor iets geregeld en alles gaat prima in orde komen. Nu de laatste dingetjes nog en dan is het zover. Een jaar Vtv plannen is echt niet noodzakelijk. En een bridezilla zijn is alleen maar vervelend voor iedereen in je buurt en uiteindelijk voor jezelf want je gaat je dan gestresseerder voelen, En dat de mannen niks doen....tja de mijne geef ik gewoon opdrachten en die voert hij dan ook. Uit! Relax allemaal, want je moet zowel voor de trouw als de trouw zelf ervan kunnen genieten!

Katrien
26-8-2011
 Meld misbruik9-6-2011 16:18:57

Oei Steph dat klinkt wel erg stressy. Da's toch iets typisch voor mannen hé! Haha
Moet je nog veel regelen?
Onze mannen kunnen maar trots zijn dat we zo'n feest zelf fiksen hé ;-)

Jolien
1-7-2011
 Meld misbruik9-6-2011 17:15:04

Hoi hoi!

Als ik je kan geruststellen, wij hebben begin mei 2011 beslist om te trouwen op 1 juli 2011 :D
Op 2 maanden tijd dus haha. En veel mensen verklaarden ons gek maar wij doen het gewoon anders, we houden het heel klein en simpel dus dat lukt wel. Nu enkel nog wat decoratie en schoonheidsvisitjes, maar de rest is eigenlijk geregeld.
Je zou er van verschieten wat je op zo'n korte tijd kan plannen!

Veel succes, het lukt je wel!

Ps: mijn vriend keurt ook enkel maar goed hoor :p

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik9-6-2011 19:14:39

tijdens de week die ik niet werk lig ik 's avonds ook vaak wakker ... en wij hebben nog 11 maand te gaan ... ik denk dus dat je niet alleen verslaafd bent!

alles plannen en doen is meer een vrouwenzaak, mijn vriend geeft wel zijn mening maar toch blijft het iets echt voor vrouwen ... wij proberen zoveel mogelijk samen te beslissen

Sarah
2-7-2011
 Meld misbruik9-6-2011 23:04:16

heihei
is perfect normaal hoor, op den duur is dat constant, en dit en dat, is denk ik bij iedereen zo, je hebt al je werk, en je dagelijkse huishouden en sociaal leven en alles wat er nog maar bij kan komen, verbouwingen, familie weet ik veel
en dan plan je nog een trouw, en daar komt dan ook nog es veel meer bij kijken dan je op voorhand ooit kan inschatten,
probeer er gewoon van te genieten ook van de voorbereidingen, ik heb dat lang niet gedaan omdat het voor mij eerder zo was van t is te druk en te veel da ik nie zo veel zin in had, maar k heb mijn ingesteldheid beetje veranderd want t is eigenlijk wel leuk om doen als je alles zo een beetje ziet samenkomen.
Je hebt inderdaad op korte tijd heel veel gedaan, en dat kan ook op korte tijd he, en ik probeer elke keer te denken, als ik nu elke dag iets doe, krijg ik ook al dertig dingen op een maand gedaan ;)
wat de mannen betreft, is volstrekt normaal, al is de mijne dan de uitzondering op de regel denk ik, we doen bijna alles samen, ik ben wel thuis en hij werkt, dus niet alles kan samen, maar dan overleggen we op voorhand, enz
dus op dat gebied kan ik echt niet klagen, op geen enkel gebied eigenlijk ze ;) em is even zoniet meer enthousiast als ik, (cadeau's voor mij, kuisen werk uit mijn handen pakken, dansles volgen)
maar niet alles is rozegeur natuurlijk, em pusht dan ook wel soms wa hard ze, ik ben fysiek nog herstellende achter lang ziek te zijn, en kan hem nie volgen, dus daar krijg ik dan weer stress van, ach t is altijd iets zeker :)

geniet, het zal zeker lukken, en bedenk ook als je zelf doet kan je ook kiezen wat jij graag wil, hoe meer mensen hoe meer meningen ( is vooral met mama's meestal ma kom)

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...