Nu Online
Momenteel zijn er 223 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

weer iets nieuw om me zorgen over te maken

9-6-2011 13:58:02
Oh oh oh, wat ben ik toch een piekeraar!!!
Vandaag hebben we via de post enkele wenskaartjes gekregen voor ons huwelijk. (zo fijn en zo lief!!! ik was helemaal ontroerd!) Heel leuk, ik vind trouwens dat de postkaartjes terug mogen opgewaardeerd worden! Altijd leuk om te ontvangen!

Maar bij de kaartjes zaten ook al 'giften'. daar schrok ik toch wel van, dat mensen dat opsturen met de post! Maar ik schrok ook wel en vooral van de bedragen!!! Mensenlief, ik had nooit verwacht om zo'n hoge bedragen in een enveloppe te vinden!
Dat is natuurlijk heel leuk, maar de piekeraar in mij krijgt dan toch wel de bovenhand... Is ons feest niet te eenvoudig? Gaan de mensen niet teleurgesteld zijn door de eenvoudige menu, verwachten ze niks meer, gaan ze zich niet 'bedrogen' voelen...? Verdorie toch!

Wij hebben ons feest nl redelijk eenvoudig gehouden. Feestelijk, maar geen verschillende gangen, en niet te chique, maar gezellig. Maar dus ook:eenvoudig: gen uitgebreid buffet of dessertenbuffet. We hebben dit oa uit budgettaire overwegingen gedaan. Al ons spaargeld is al naar ons huis en de bijhorende verbouwingen ervan gegaan. We hebben echt weinig reserve. Maar nu zo'n giften!
Wat denken jullie? moet ik nu nog snel een tandje bijsteken, of gewoon alles laten zoals het is, en blij zijn met het extraatje?

Een piekeraar eerste klas!

karen
31-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1426

francis
6-7-2012
 Meld misbruik9-6-2011 14:20:31

hey

ken he wij zijn vorig jaar sammen aan wonden en wij moesten het ook nog opknappen enzo daar gaat bestelt wel veel geld in zitten ja

maar hoe dan ook hoe groot je feest is ook of hoe mooi versieren enzo je moet het toch zelf gezellig maken.

bespreek dit anders eens met jullie siermeniemeester en kijk zat hij er van vind

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik9-6-2011 14:31:13

Oh gezellig die kaartjes
Ik hou ook zo van verjaardagskaartjes enz, mijn familie weet dat en gaan speciaal voor mijn kindjes kaartjes kopen omdat ze weten dat ik die allemaal bij hou in een doos

En leuk dat je zo'n gulle schenkers hebt!
Ik zou niet direct al je plannen veranderen, mensen zullen dat wel begrijpen dat jullie de centjes voor andere dingen kunnen gebruiken.

Bij ons is het voor al het volk receptie met warme hapjes en snacks op tafel, bruidstaart en klein dessertenbuffet.
In de dag gaan we eten met de dichte familie, wij hebben ook niet het geld om met al die mensen te gaan eten.

Mijn nicht trouwt morgen en zij doet een drankje en dansen bij haar schoonouders, ben benieuwd hoe het gaat zijn, mijn ventje denkt een tent in de tuin ofzo want ik kan me niet voorstellen dat je in je huis zelf iets kunt doen waar je nog eens plaats hebt om te dansen

Wij geven eigenlijk aan elk koppel de standaard van €50 ongeacht hoe uitgebreid het feest eigenlijk is (moet nu ook wel toegeven dat we nog niet naar zoveel trouwfeesten zijn geweest en dus ook hebben moeten rondvragen wat de normale prijs is, heb hier op het forum ook al gelezen dat €50 een goed bedrag is). Wij hebben dus ook gegokt op dat bedrag per koppel dat we gaan terug krijgen, ik ben benieuwd of er bij ons ook zo'n leuke verrassingen bij gaan zijn

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik9-6-2011 14:35:55

Hoi!

Stresskippen, dat zijn wij :)

Wij hebben ook onze spaarcentjes in ons huis besteed en dus zal er niet zoveel besteed worden aan onze trouw... genoeg vind ik zelf :)

Maar de geldkwestie: mensen geven altijd hetzelfde bedrag op verschillende huwelijken. Sommige geven 50euro, andere geven het viervoudige... voor hen is er geen verschil tussen de feesten, is het nu een feest met bbq of een feest met een 6 gangen menu... de mensen kijken niet wat ze krijgen, maar bij wie ze uitgenodigt zijn! (alé, dat doe ik toch)

Wij hebben bv een paar koppels die niet kunnen komen, daarvan hebben wij ook al een gift gekregen: mijn gedacht was: "goed zot, ja!" De gemiddelde persoon die naar het feest komt, zal niet zoveel geven als die ene persoon die gestort heeft. Ik wist ook helemaal niet hoe ik die persoon moest bedanken... toen ik danku zei, zei ze spontaan: das toch normaal zeker?!

Probeer er niet teveel over na te denken, en als je die mensen ziet, dan zeg je "dikke merci, dat moesten jullie niet doen!"

Ik zou allesinds geen tandje meer bijsteken... hadden ze het niet per post verstuurd en op het feest zelf gegeven, dan had je er toch ook niets aan kunnen veranderen.
Probeer te genieten (zonder piekeren) van je laatste dagen als juffrouw!

Succes en genieten is de boodschap :)

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik9-6-2011 14:37:21

ik zou het ook niet direct omgooien.. wij verschoten ook van sommige bedragen,
wij hebben ook pas huis gekocht en gerenoveerd en hebben daarom ook naar ons budget gekeken, wij hadden wel voor iedereen bbq, maar zeker geen gangenmenus ofzo (wouden dit eigenlijk ook niet, ookal hadden we wel de centen),

dus hoe simpel of groot het ook is, de mensen die je uitgenodigd hebt weten wie je bent, en weten dat je pas een huis hebt gekocht en verbouwd hebt, dus ze weten dat je beetje naar budget moet kijken, en toch is het hun beslissing om zulk een mooi bedrag te geven..

dus gewoon doen hoe je het allemaal voorbereid hebt, en niet teveel piekeren.. gewoon geneiten, en het is allemaal mooi meegenomen moet je denken...

kristel
1-7-2011
 Meld misbruik9-6-2011 14:55:26

als wij ergens heen gaan kijken we naar wie het is (familie, vrienden, ...) en of we uitgenodigd zijn voor feest of receptie of hele dag ...

moet wel zeggen, wij zijn vrij gulle gevers (recetie 50 euro en hele dag 100 euro, bij goede vrienden), en ik kijk nooit naar wat we krijgen, ik ga achteraf ook nooit denken,'amai heb ik nu echt zoveel gegeven om da maar te krijgen',
mijn gedachtengang is: ik geef een feest omdat ik die dag wil vieren met vrienden en familie en niet perse voor de cadeau's, en ik veronderstel dat de meesten zo wel denken. anderzijds geef ik een cadeau omdat ik dat wil geven en niet omdat er verwacht wordt dat je een bepaald bedrag geeft.

ik zou ook niets veranderen aan je feest hoor. als je zo'n mooi geschenk krijgt is het dat je een speciaal plekje in die mensen hun hart hebt, en dat ze je dat willen geven, ze zullen heus niet boos zijn omdat ze geen 6 gangen diner krijgen!

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik9-6-2011 15:42:40

Hoi Karen,

Ik zou niet gaan twijfelen hoor! Het is inderdaad fantastisch en ontroerend dat die mensen zo gul willen zijn, maar net daarom denk ik niet dat ze gaan kijken naar "wat ze gekregen hebben voor al dat geld".

Niet twijfelen! :-)

Groetjes,
Filipa

karen
31-5-2011
 Meld misbruik9-6-2011 16:27:17

Bedankt voor jullie reacties! 't Doet me echt deugd dat te lezen!
En inderdaad, ik moet me er eigenlijk geen zorgen om maken. Mensen kunnen op de uitnodiging ook lezen wat er op het programma staat, en geven uiteindelijk een kado en kopen geen arrangement ;-).
En Filipa en Kristel, zoals jullie ook zeiden: we zullen bij hen dan ook wel geliefd zijn als ze zo gul zijn. Daar was ik toch ook welwat door ontroerd!
(dat belooft voor de dag zelf! toch niet zo nuchter blijkbaar!)

Ik ga nu dus genieten van de giften en het idee erachter!!! Zo leuk!

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik9-6-2011 17:15:47

Hey,

Je hoeft helemaal niets te veranderen. Ze hadden dan maar moeten vragen wat voor feest het zou zijn :-)

Wees maar heel blij dat je zulke gulle cadeaus krijgt, ik heb al gehoord van sommigen dat je met een cadeau van 2 personen nog niet 1 menu betaald. Dat is minder leuk :)

Een vriendin van mij trouwt zaterdag en die zei me ook dat ze van een tante die niet komt een kaartje gekregen had met 25€ in.
Had ook niet gedacht dat mensen dit zomaar zouden opsturen. In de post gaat er bij mijn weten toch snel iets "verloren".

Joy
18-6-2011
 Meld misbruik12-6-2011 22:46:49

Wij hebben ook al behoorlijk wat geld gekregen, en ook van mensen die enkel voor de receptie uitgenodigd waren en dan nog niet eens komen.

De mensen beslissen zelf hoeveel ze willen geven en denken heus niet: mmhm, ik denk wel dat we daar een 6-gangenmenu gaan krijgen...
Dus wees blij met wat je krijgt, het kan alleen maar betekenen dat jullie geliefd zijn!
En veel plezier op jullie trouwdag (ik zie net dat we op dezelfde dag trouwen)!
Ik vind het zo spannend.
Duimen voor goed weer!!!!! :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...