TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
1-9-2006
|
12-5-2006 13:51:06
Hey,
bij ons hangt het af van de generatie. Mijn zus en andere generatiegenoten spreek ik alsvolgt aan: Elke X & Jan Y (omdat mijn zus voor mij belangrijker is en ze wonen samen, niet getrouwd). Bij de oudere generaties, nonkels en tantes dus, zeg ik: Dhr & Mevr X. Iemand die we totaal niet kennen of iemand die niet getrouwd is of samenwoont, nodigen we uit als: Dhr x en partner. Beetje vanalles wat dus, maar wij houden ons ook totaal niet aan het protocol of zo...
Groetjes, Lieve
|
|
Katleen
21-7-2006
|
12-5-2006 15:33:47
Hey,
Je kan ni geloven hoe blij ik ben te lezen dat ik niet alleen mijn hoofd breek (of gebroken heb) over die aanspreekvormen. In boeken zoals trouwen voor dummies vond ik wel nuttige tips zoals 'familie' als je kinderen ook uitnodigt en 'dhr en mevr' als dit niet het geval is, maar ik vond het ook heel moeilijk om al die verschillende generaties en samenlevingsvormen in een aanspreking te gieten.
Zo hebben wij een aantal kennissen (van de ouders) waarvan we weten dat ze gescheiden zijn en een nieuwe vriendin hebben, die we zelf ook bij voornmaam kennen, maar van al die mensen had ik geen achternaam. Dus heb ik ook lang getwijfeld of ik die nu 'dhr en mevr X mocht noemen, of dat ik dhr X en partner moest schijven enzo.
Ik kan alleen maar zeggen, volg je gevoel. Ik heb alles laten afhangen van hoe goed wij zelf de personen kennen.
Veel plezier en succes nog. Bij mij zijn ze allemaal geschreven, wij gaan ze dit weekend in de bus steken en afgeven.
Katleen 21-07-06
|
|
kaatje
10-6-2006
|
12-5-2006 18:37:51
Hallo,
Bij getrouwde koppels schreef ik De heer en mevrouw X en X, en bij een koppel dat samenwoont schreef ik bijvoorbeeld: Aan Jan en Nele Jansen - Schreurs. Bij andere koppels die gewoon nog thuis wonen: Aan Nele Jansen en Piet. Zo heb ik het gedaan. Groetjes Katrien 10 juni 2006
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|