Nu Online
Momenteel zijn er 465 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Volkswagen Kever

10-6-2011 22:23:05
Hey

Wij trouwen in het thema van Volkswagen Kever aangezien wij allebei grote keverliefhebbers zijn. Onze bruidswagen de suitewagens zijn geregeld. Voor de tafelnamen zouden we verschillende soorten kevers gebruiken en alle technische gegevens hiervan maar ik weet nog niet juist hoe ik dit moet uitwerken. Ook voor het ontvangst van de envelopjes zouden we graag iets meer hebben dan een standaard enveloppendoos maar hebben geen idee hoe we dit kunnen uitwerken.

Hebben jullie ideetjes hoe we dit kunnen oplossen?

Nienke
2-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1416

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik10-6-2011 22:26:26

Hey Nienke,

Misschien moet je de tafelnamen op verschillende kevers zetten in verschillende kleuren. Iedere tafel krijgt dan een minikever met zijn/haar tafelnaam op.

Voor de enveloppendoos zou ik een grote foto van een VW kever afdrukken en deze ervoor en erachterplakken. Op de doos zelf kun je dan lampen plakken en zo heb je dan een VW kever enveloppen doos.

groetjes en nog veel succes!

Sofie

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik11-6-2011 7:00:50

Als je echt creatief bent kan je een enveloppendoos zelf maken, een VW Kever uit papier maché (neemt volgens mij wel ettelijke uren in beslag, maar het resultaat zal er zijn!) - uitkijken dat je over gelijkmatig papier legt!

Voor de tafeldecoratie zou ik ook voor verschillende kleuren gaan, Familie X zit aan de groene kever, Familie Y aan de rode kever, Vrienden Z aan de Zwarte Kever, ...

Nienke
2-9-2011
 Meld misbruik11-6-2011 7:29:28

Hey Leen

Ik was er ook over aan het denken om een kever in papier maché te maken maar ik heb totaal geen idee hoe ik hieraan moet beginnen.

Elke
9-7-2011
 Meld misbruik11-6-2011 8:33:16

Maak met papiermarché een envloppedoos in de vorm van een kever... met een ballon vanbinnen die je later kan doorprikken zodat er inhoud in kan :-)! Op deze manier hebben wij onze enveloppedoos ook gemaakt.

In de action heb je houten kevertjes (speelgoed voor jongens) die je in elkaar kan zetten (ik geloof €1,5/stuk) en eventueel verven of hier de technische gegevens opschrijven/aanhangen/opzetten. Het ineensteken van de kevertjes is wel niet zo evident... op tijd aan beginnen dus...

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik11-6-2011 9:13:17

Nienke... Laat het kind in je spreken!
Aan zoiets als een kever zou ik beginnen met een geraamte van kippengaas...
(enig nadeel is dat je enveloppendoos na de trouw niet meer bruikbaar is en misschien zelfs niet meer bewaarbaar aangezien je hem moet kapot snijden om aan je enveloppen te komen!)
Misschien kan de plaatselijke jeugdbeweging je wel helpen?

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik11-6-2011 14:54:26

Kijk eens even op www.kevershop.be
--> Daar vind je o.a. stropdassen met kevers op (misschien grappig voor de suite), inpakpapier met kevers erop (om de geschenkjes voor de ouders, getuigen,... in te pakken), een gezelschapsspelletje met kevers (cadeautje voor de bruidskindjes?), spaarpotten (kan je boven op de enveloppendoos vastmaken en dan gewoon vooraan in de doos een gleuf maken),...
Ook vind je er een 'knipplaat' die je kan afprinten en uitknippen om zo je kartonnen kevertje te maken. Als je dit in het groot doet, kan je voor elke tafel zo eentje voorzien, in een verschillend kleurtje of waar je de tafelnaam aan bevestigt.
Misschien kan je dit patroon wel gebruiken om de kever in het hout na te bouwen? Dan maak je een gleuf in het dak en heb je meteen een enveloppedoos? Ofwel plak je de delen op een kartonnen doos en kan je zo je enveloppendoos maken?

Inge
10-8-2012
 Meld misbruik25-6-2011 18:42:40

Ik heb van de doopsuiker van mijn dochtertje nog zilver grijze fotoclip houdertje met een voetje van een kever. Ik heb er nog 20 ongeveer. Als je een foto wil laat het maar weten.
daar kan je bv. u gemaakt kevers in steken en zo op tafel zetten.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...