Terug naar overzicht
Marjolijn,Wij trouwen ook op 9 september en zijn ook nog niet langs de notaris geweest.Ik heb gehoord dat je dit uiterlijk een maand of 2 vooraf moet doen.Wij willen ook nog info over de mogelijke stelsels.Mijn toekomstige heeft al een kindje en we moeten dit toch allemaal regelen. Hebben jullie al kinderen ?GroetjesAnn-Sophie
Hallo Ann-Sophie,nee, wij hebben nog geen kinderen noch een huis of grond. Wij huren enkel een huis. Bij ons is het dus denk ik nog relatief gemakkelijk.groetjes,marjolijn
Wij trouwen in jun en zijn in april bij de notaris geweest. het hangt er een beetje vanaf hoe druk jullie notaris het heeft.Tegen ons zeiden ze toen dat we nog op tijd waren.Katrien
Hey iedereen!Ik werk bij een notaris en kan jullie zeggen dat een huwelijkscontract maken heel snel gebeurd is. Het hangt er inderdaad gewoon vanaf hoe druk jouw notaris het heeft, maar meestal is dat iets dat er nogal snel eens tussen genomen wordt. 2 maand is meeer dan voldoende. Marjolijn, ik denk dat jij het hebt over een "keuzebeding", is een kleine aanpassing aan het wettelijk stelsel waarbij de langstlevende nog de kans heeft om te bepalen wat hij of zij wil hebben uit het gemeenschappelijk vermogen.Groetjes,Veerle29/09/2007
Wij trouwen ook op 9 september en zijn in april naar de notaris gegaan, een nogal drukbezochte persoon en op 2 weken was alles in orde; wij hebben dat keuzebeding gedaan omdat we al een bezit hebben en de keuze willen afhankelijk van de situatie dan. Het kostte een 200€. Een afspraak voor info alleen is gratis, je betaalt dus enkel als je het contract doet en tekent. Opd ie manier is er weer iets dat we niet meer moeten doen ;->GroetjesVanessa09/09/06
Wij zijn ook maar een paar weken op voorhand naar een notaris geweest. M'n broer werkt wel bij een notaris, dus alle info hadden we wel al gekregen. Maar zeker geen paniek, als je ergens in juli naar de notaris gaat, is er nog tijd genoeg. Denk wel aan de zomervakantie, dus misschien best al eens informeren!Groetjes,SylvieSinds 11 maart zeer gelukkig getrouwd!
Hoi Marjolein,Ook wij kiezen voor dit stelsel. Het is een aanhangsel van het wettelijk stelsel. Wij trouwen op 11 aug 06 en moetn in juli ten laatste naar de notaris. Wij zijn al eens langsgeweest voor de uitleg. Een hele boterham voor een 'leek' als ik. Maar mijn toekomstige heeft me alles nog eens uitgelegd. Wij willen nl ook op het moment zelf beslissen of we al dan niet een deel aan de kinderen geven. Dit huwelijkscontract zal ons een 300 euro kosten.Debra11/08/06
Wij trouwen binnen 278 dagen en gaan morgen voor de eerste keer naar de notaris voor een gratis infosessie. Als we een aanpassing willen aan het wettelijk stelsel dan kan dat nog gebeuren, het duurt niet lang en de notaris kan zoiets er meestal wel tussen nemen.Dus geen paniek!