Nu Online
Momenteel zijn er 313 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tafelschikking + Wie zit ad eretafel?

11-6-2011 14:58:09
Dag collega's

Wie zit er bij jullie allemaal aan de eretafel? Waarom?
Kiezen jullie in functie van eigen voorkeur? Of kiezen jullie volgens de wensen van je ouders?
Ik zou bv. ook graag een ronde tafel hebben waar we met max. 10 man aan zitten, maar dan kunnen niet alle grootouders, ouders en broers erbij. Daarom zou mijn vriend kiezen voor een lange tafel waar ze allemaal aan kunnen. Maar dan is het direct minder gezellig, hé. Een ronde tafel, dat praat zoveel gemakkelijker... Wat is jullie goede raad?

Hoeveel mensen zetten jullie minimum en maximum aan een ronde tafel? Ik had gedacht minimum 8 en maximum 10. Er kunnen desnoods wel 12 mensen aan een tafel, maar ik vrees dat ze dan echt krap zullen zitten...

Steken jullie ook mensen bij elkaar die elkaar niet kennen? We hebben bv. groepjes van 4 mensen en groepjes van 6 mensen, maar je kan daar geen aparte tafel voor zetten, hé. Dus dan komen er 2 groepjes bij elkaar die elkaar niet kennen. Wordt dat gedaan?

En hoe begin je aan zo'n tafelschikking?

Wanneer moet zo'n feestzaal ten laatste de tafelschikking kennen? Is 3 dagen op voorhand goed? Of moet dat echt 2 weken op voorhand?

Mercikes alvast voor jullie tips!

Groetjes
Ellen

Ellen
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 4036

Maaike
6-8-2011
 Meld misbruik11-6-2011 15:08:43

Wij hebben ook een eretafel van 16 mensen, het wordt bij ons dus een lange tafel, inderdaad minder gezellig maar ik wil wel iedereen aan die tafel dicht bij ons (ouders, broers/zussen en grootouders).

En natuurlijk kan je mensen die elkaar niet kennen aan één tafel zetten... Je kan moeilijk tafels van 4 maken hè! En het zijn volwassen mensen, dus die kunnen toch wel praten met elkaar!

Het komt allemaal wel goed met die tafelschikking :)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik11-6-2011 15:13:55

Amai! Veel vraagjes!
Wie zat er aan onze eretafel: wijzelf uiteraard, ouders bruid, ouders bruidegom, broer bruid (was ook mijn getuige) met vriendin, mijn man zijn 2 broers (waarvan 1 zijn getuige) met hun partners. 12 personen dus. Wij zaten aan een ovalen tafel. De zaal zei dat de eretafel max. 16 personen kon hebben.

Onze oma's zaten bij hun kinderen. Zij zijn in de 80 en in de 90, dus gingen niet meer op de dansvloer. Als ze aan de eretafel zouden zitten, zouden ze daar meer alleen gezeten hebben dan wat anders... Dus vandaar onze keuze om ze bij hun kinderen te zetten.

Bij ons zaten er +/- 10 mensen aan tafel. Soms moet je idd mensen aan tafel zetten die elkaar minder goed kennen. Maar dat is nu eenmaal zo... Zo zaten een vriend met zijn vriendin, een neef van mijn man met zijn vriendin, een collega van mijn man met zijn vrouw,... samen aan één tafel. Tja, je kan toch moeilijk aparte tafeltjes gaan voorzien? Maar die vinden dat wel een gespreksonderwerp, hoor! Heb zo ook al met 'vreemden' aan tafel gezeten op trouwfeesten (bij het trouwfeest van een collega van mijn man, bij mijn man zijn buurmeisje), dus ja... Dat overleef je wel!

Eén week op voorhand moesten wij de gastenlijst en tafelschikking doorgeven. Normaal gezien verandert er dan niet veel meer, hé... Moest er toch nog iemand ziek vallen of zo, dan konden we nog tot de dag ervoor verwittigen, maar waren er op de dag zelf mensen die niet kwamen opdagen, dan moesten we hen wel betalen (en zo waren er 2...).

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik11-6-2011 15:29:29

Hey,

Wij zaten met onze ouders aan de eretafel. Het was een ovale tafel die enkel voor de helft was opgevuld. Zo hadden we ten allen tijde een goed zicht op de zaal en de zaal op ons :-)

groetjes

sofie

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik11-6-2011 17:02:15

Wij kiezen zelf en willen ook liefst een ronde tafel.
Hoeveel mensen daar aan kunnen hangt af van de grootte van de tafel. Bij onze zaal zijn dit tafels van 8 personen (en ze krijgen er iets grotere bij, van 10 personen).

Misschien een beetje raar, maar wij gaan waarschijnlijk bij onze vrienden zitten.
Bij onze ouders hebben we liever niet (grootouders leven niet meer) en de broers en zussen van mijn verloofde zijn met 5, met partners en kinderen (die zijn er allemaal bij) erbij met 16, dus dat zou te veel worden voor de eretafel.
Getuigen nemen we niet, dus die kunnen ook al niet aan de eretafel zitten.

Els
10-9-2011
 Meld misbruik11-6-2011 17:55:12

Wij gaan bij onze ouders zitten (die met 6 zijn ;) ) + onze getuigen en hun partners.
Ik wou niet te veel volk aan mijn tafel, minder chaos denk ik dan :D

lien
18-6-2011
 Meld misbruik11-6-2011 19:51:03

Wij zitten met onze getuigen (mijn broer) en beste vrienden aan tafel. Het zal een ovale tafel zijn van 12 mensen. De overige tafels zijn telkens ronde tafels van 8 personen. Onze ouders zitten samen aan één tafel met hun broer en zus en hun partners. Wij hebben bij de tafelschikking vooral nagedacht 'wie zal er best bij elkaar passen ' en 'hoe kunnen we ervoor zorgen dat iedereen het meest plezier heeft'. Mijn ouders waren eerst helemaal niet akkoord met het feit dat ze niet aan de 'eretafel' zitten, maar het is en blijft onze trouw en voor ons zijn er dan gewoon 'twee eretafels'... Uiteindelijk vinden ze het wel goed zoals het nu zal zijn... Wij hebben ook mensen samen gezet die elkaar niet kennen. We vonden het wel een hele klus. Veel succes!

evy
18-6-2011
 Meld misbruik11-6-2011 19:58:17

ey ey

wij doen ffkes niet via de traditie:

eretafel is ronde tafel met onze beste vrienden (12)
rest afwisseling van ronde en lange afhankelijk van het aantal personen;
wij hebbe nonkels bijeen, nichten en neven bijeen, ouders bruid en ouders bruidegom bijeen etc etc...

Nienke
2-9-2011
 Meld misbruik12-6-2011 9:11:18

Hey

Wij zitten met 10 aan de eretafel. Wij uiteraard, mijn ouders, schoonouders, 2 getuigen en partner. Wij doen dit zo omdat mijn vriend bijna geen familie heeft en dit anders hard zou opvallen. De broer van mijn vriend en mijn broers en zussen zitten aan een gemeenschappelijke familietafel voor de jeugd samen met mijn neven en nichten. Zijn grootouders zitten aan een gemeenschappelijke familietafel met de 'oudere garde' van de familie dus tantes, nonkels en grootouders.

Je kan mensen die mekaar niet kennen samen aan een tafel zetten maar hou dan wel rekening met de persoonlijkheid van deze mensen. Genodigden die vlot zijn in de omgang, waarom zou je die niet met vreemden aan tafel kunnen zetten. Wij zijn vorig jaar naar een trouwfeest geweest en zaten aan de tafel met de ouders van mijn vriend en een paar andere koppels die we niet kenden. Bij nader inzien hebben wij niet zoveel contact gehad met de ouders van mijn vriend maar wel met de 'vreemde mensen' en wij hebben ons ook goed geamuseerd.

Jij beslist wie waar zit en voor iedereen kan je toch nooit goed doen. Doe gewoon wat jij denkt wat het beste is en dan komt dat allemaal in orde.

evelyne
20-7-2011
 Meld misbruik12-6-2011 10:24:39

Hi,

Wij hebben onze tafelindeling als volgt: een eretafel van 15 personen (getuigen, ouders, broers, zussen), 2 grote tafels (20 personen) familie bruid en bruidegom en tot slot nog 1 tafel 10 personen vrienden. We hebben er ook zo veel over nagedacht :)

Groetjes,
Evelyne

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...