TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Celesta
22-10-2011
|
11-6-2011 21:32:18
Ik zou hen gewoon zeggen dat je echt wel het exacte aantal aanwezigen moet kennen en dat ze dus wel moeten beslissen. Tot wanneer heb je om het aantal door te geven aan de zaal? Je zou voorlopig twee tafelplanningen kunnen maken, één waar ze wel meegeteld zijn en één zonder die mensen. En dan zou ik hen een deadline voor beslissing geven enkele dagen voor je het uiteindelijke aantal aan de zaal moet doorgeven. Groetjes, Celesta
|
|
rafa
6-5-2011
|
11-6-2011 21:34:00
hei, wij hadden ook mensen die 'misschien' kwamen, en die heb ik gewoon gevraagd of ze ons aub graag een ja of nee konden geven, zodat we het aantal personen aan de traitteur moesten meegeven en ook vriendelijk erbij gezegt als ze niet komen dat we ze wel moeten betalen, als we ze zo moeten meerekenen, en we hebben uiteindelijk van iedereen een duidelijke ja of nee gekregen, als je het op een vriendelijk manier vraagt, hebben ze daar ook geen probleem mee, dus zou niet weten wat ik zou gedaan hebben als ze niet allemaal duidelijk hebben geantwoord, uiteindelijk als ze er staan kunt ge moeilijk zeggen, nee sorry ge moogt er niet in, ge hebt mij geen duidelijk antwoord gegeven.. vind het zelf moeilijk en er zijn altijd een paar die je moet achterna lopen. zo hadden wij ook een paar die niks voor onze uiterste datum hebben laten weten, en die hebben we gewoon een smske gestuurd of ze aub konden laten weten voor eind van de week of ze komen of niet, met ook weer hetzelfde, dat we het aantal personen aan traitteur moesten doorgeven, en ook van deze mensen hebben we een duidelijk antwoord gekregen het komt er denk ik gewoon op neer, dat je het op een vriendelijk manier doet, en dan antwoorden ze wel succes
|
|
M.
18-6-2011
|
11-6-2011 22:03:31
Hier ook hetzelfde, we hebben nog een 10-tal mensen moeten bellen of ze nu kwamen of niet. Sommige mensen zijn daar gewoon laks in... Ik zou ze dus ook gewoon even opbellen ( of een mailtje sturen) en ze zeggen dat je aan de feestzaal het juiste aantal moet doorgeven , en dat je van hen nog niets hebt gehoord. Wij trouwen volgende week, en krijgen nu nog mailtjes binnen van mensen die ineens niet meer kunnen.... frustrerend, i know ! Denk even aan je eigen portemonnaie want je zal hoe dan ook betalen voor het aantal mensen dat je hebt opgegeven!
|
|
jeff
27-8-2011
|
12-6-2011 7:29:08
Gewoon opbellen en de vraag stellen! Het wordt wel "duur" voor jullie als ze niet komen...dat wordt toch aangerekend, en inderdaad, daar staan dan lege stoelen in de zaal, niet prettig voor de personen die aan die tafel zitten.! Die zitten dan zo ver vzn elkaar verwijderd om wat te babbelen.
|
|
Mireille
2-7-2011
|
12-6-2011 11:25:57
Wij huwen binnen 19 dagen en ik heb nu ook een mail gestuurd naar diegenen die nog niet geantwoord hebben of naar diegenen van wie ik enkel via via iets weet. Ik heb er luchtig maar duidelijk in vermeld dat wij graag per kerende weten of ze komen omdat wij voor ons feest betalen per persoon. Ik heb zoiets geschreven: We vragen ons af of jullie met ons mee komen feesten. Wij hopen natuurlijk van wel! Laat toch even iets weten want het feest moet per aanwezige persoon betaald worden'. Zoiets kan toch niemand je kwalijk nemen he!
|
|
Sanne
9-7-2011
|
12-6-2011 16:49:57
Bedankt voor jullie reacties!
Celesta, die 2 verschillende tafelindelingen had ik ook al aan gedacht. Waarschijnlijk gaan het er zelfs nog een paar meer worden met de mensen erbij die nog niks hebben laten weten. We moeten het aantal 2 weken van te voren al doorgeven aan de zaal, redelijk vroeg dus. En beide twijfelaars zijn eigenlijk van plan om pas op het laatste moment te beslissen. De ene is depressief en wil het laten afhangen van hoe hij zich voelt, dus op zich begrijpen we dat wel, maar dat maakt het voor ons natuurlijk niet minder vervelend. Dus ik denk dat we het inderdaad nog maar eens vriendelijk gaan vragen en dan ook gewoon uitleggen dat we voor hun moeten betalen als ze op het laatste moment beslissen om niet te komen.
De mensen die nog niks hadden laten weten, hebben we vorige week al gemaild. Vandaag of morgen maar eens bellen of sms'en... Als ze dan nog niet reageren, gaan we er van uit dat ze niet komen. Als ze er dan opeens toch staan, vind ik wel dat we het kunnen maken om te zeggen dat er geen plaats is voorzien voor hun omdat ze niks hadden laten weten. (Bij de twijfelaars vind ik dat eigenlijk niet kunnen omdat die zelf al gezegd hebben dat ze er misschien wel zijn.)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|