Terug naar overzicht
Hallo,Ik zit met soortgelijke situatie...mijn ouders zijn nu bijna 10 jaar gescheiden. Ze hebben elkaar in die tijd enkele malen gezien maar dat is nog op 1 hand te tellen. Ze hebben mij ook beloofd geen scene's te maken dus ik vertrouw daar maar op (kan ook ni veel anders).Maar ik ga ze beiden bij ons aan tafel zetten omdat ik niet wil (en kan) kiezen tussen hun. De rest van de familie gaat apart, dus onze tafel is enkel ouders, broers/zussen en getuigen. Wel heb ik ze (voor de zekerheid) ver genoeg uit elkaar gezet zodat ze geen contact hoeven als ze dat niet willen.Succes en laat je niet beinvloeden hierdoor, het is tenslotte JULLIE trouwdag en HUN scheiding geweest !!Groetjes Mireille01-09-2006
Hallo Inge,Mijn ouders zijn nu 13 jaar gescheiden en hebben elkar nu en dan wel nog gezien en gehoord maar het verliep nooit echt vredig. Op onze trouwdag zullen ze zich wel koest houden en elkaar uit de weg gaan maar ik ga het lot niet uitdagen. We hebben er dus ook voor gekozen om hen aan aparte tafels te zetten met hun familie. Wij zitten dan met onze getuigen (= broers en zussen) aan tafel.Niemand die bezwaren maakt tegen deze beslissing en kiezen tussen beide wou ik niet.In de kerk zullen ze wel wat dichter bij elkaar zitten maar ik zorg dat m'n broers en schoonzussen een goede buffer vormen ;-)GroetjesTrien
Hey,Michael zijn ouders zijn nu ook al jarenlang gescheiden, maar gelukkig staan de beide koppels wel op goede voet. In jullie situatie zou ik inderdaad geen risico's nemen. Er wordt op een trouwfeest wel wat gedronken en dan zijn de grenzen van het fatsoen misschien minder duidelijk. Ik zou ze dus bij de familie zetten. Iedereen zal dat toch wel begrijpen?Lieve
hey onze beide ouders zijn gescheiden en kunnen het niet zo goed met elkaar vinden we weten ook dat er zo af en toe een stek zal gegeven worden en daarom hebben we besloten om ze bij hun familie te zetten en wij met de getuigen aan de eretafel zo moeten we niemand benadelen en zal alles (hopen we) zonder ruzie verlopen.groetjes
Hey..Mijn ouders zijn 6 jaar uit elkaar, maar nog maar sinds juni gescheiden. Ze kunnen mekaar niet uitstaan (onze pa wilt zelfs niet bij mij komen staan bij het begroeten omdat ie dan naast ons mama moet staan) Hij heeft daar bovenop nog eens een alchoholprobleem, maar heeft beloofd niet te drinken (maar geloof er niet echt in) Dan heeft 'm ook nog eens z'n vriendin, die 'm 3 maanden kent, zwanger gemaakt, die is dus 5 maanden op onze trouw en hij wilt die persé meenemen. Ik wil dat niet, maar krijg hem dat nie duidelijk gemaakt. Ons ma en pa gaan wel bijeen aan tafel zitten, maar ook ver genoeg uit elkaar. Sorry, dit hoort er niet echt bij, maar ik moest 't ergens kwijt.. Ik weet dat het onze dag moet worden, maar ben zo bang da onze pa 't gaat verknallen..Wendy05/08/06
Mijn ouders zijn ook al 14 jaar gescheiden en ik weet zeker dat als mijn vander op ons huwelijk komt, hij het gaat verknallen! Hij mag in het gemeentehuis en de kerk komen, maar op ons feest is het niet meer welkom. Hij heeft al meerdere feesten doen verknald door zijn constant geruzie en zijn slecht kakakter, maar op ons huwelijk zal hij de kans niet krijgen... Mijn moeder komt wel.Doe waar jij je het beste mee voelt en laat je dag door niemand verknallen, ook al zijn het je oudes...Groetjes,Nathalie
oh ja, wij trouwen op 20/05/2006 ;-)
aan nathalieIk heb onze pa al zovaak geprobeerd duidelijk te maken dat 'm niet welkom is, maar als 'm gedronken heeft (altijd dus) pakt daar niks op. Respecteert je vader 't dat ie niet gewenst is?Ik zou zeggen: aan alle bruidjes met gescheiden ouders: succes ermee! Ik hoop voor elk van jullie dat je ouders erin slagen zich te gedragen. Tis lijk Mireille zei: 't is HUN scheiding en ONZE trouwdagGroetjes!!Wendy
en oja: Bijna zover voor je dan.. spannend..
Hey Wendy!Ik weet niet of mijn vaer respect heeft voor mijn beslissing en weet dus niet of hij dan toch zal komen, ondanks dat hij niet welkom is... De 2 families staan in ieder geval achter mijn beslissing en als hij zich opdringt zal hij verwijderd worden. Dat drankprobleem van jouw vader is idd een extra probleem. Ik wens je heeel veel succes en geniet van je dag!Groetjes,Nathalie't is idd lekker spannend nu! hihi....20/05/2006
hoi,bij mij ook dezelfde situatie.wij doen het zo:ouders zitten bij hun familie aan de tafel en die tafels worden rond onze tafel geschikt,wij zitten aan tafel met de getuigen en zus en nog vrienden.ik heb dit nog al gezien bij trouwfeesten en dat gaat prima.ik ben ook zenuwachtig hoe ze gaan reageren als ze elkaar gaan zien na 20 jaar,dat doet toch raar denk ik !!sarah 15/07/06
Hey NathalieMercikes en geniet jij er ook van hè.. En die papa's maken 't nog spannender ;) (zullen er maar mee lachen hè)Ook nog heel veel succes in ieder geval!Wendy
mijn ouders zijn ook gescheiden en om alle problemen te vermijden komt bij ons iedereen per koppel binnen in de kerk. Op de feest hebben wij een eretafel gemaakt enkel met de getuigen 6 pers dus en de ouders zitten tss hun vrienden en familie.
Hey Inge,Ik snap jou probleem maar al te goed. Al is het in ons geval nog een stuk ingewikkelder. Zowel mijn ouders als de ouders van mijn vriend zijn gescheiden.Mijn moeder is hertrouwd en mijn vader heeft een nieuwe partner. Ook mijn vriend zijn ouders hebben allebei een nieuwe partner. Het erge is dat de nieuwe vriend van zijn moeder de ex-man is van de nieuwe vriendin van zijn vader. Als je nog kan volgen? Dus ik heb ook al een heel aantal nachten wakker gelegen over ons huwelijksfeest. Ik kan je maar één raad geven eigenlijk. Je moet doen waar jij je het best mee voelt. Dit moet jullie dag zijn en je moet je op die dag zo weinig mogelijk aan proberen te trekken van problemen met je ouders. Dus als je denkt dat het het beste is als zij bij hun familie zitten en jullie bij de getuigen zou ik dat zeker doen. Volgens mij wordt dat vaak gedaan in deze situaties. Geniet van je dag!Liefs,Kim(16-02-2007)