Nu Online
Momenteel zijn er 305 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Waarom?

13-6-2011 9:58:36
Van de week was ik met mijn schoonmoeder in gesprek en toen ik zei dat ik de uitnodigingslijst definitief af heb, kreeg ik als antoord " dat die miserie maar vlug achter de rug is". Awel ik moet zeggen dat was om te janken om dat te horen. Toen ik het tegen mijn aanstaande zei, zei hij oh ze zal het zo niet bedoeld hebben. Tja dat zal wel. Nooit hebben ze 1 x gevraagd hoe de voorbereidingen verlopen en paar weken terug zei ze tegen haar zoon moeten wij echt mee nr het gemeentehuis? Hij antwoorde tuurlijk ma wat dacht je anders en ze lachte ermee juist alsof het grappig was. Toen ik dit aan mijn mama vertelde zei ze ook dat ze dan maar beter kan zwijgen.
Gisteren hebben wij de uitnodigingen uitgedeeld en gelukkig zei ze dat ze mooi waren. maar voor de rest amai ik ben het stilaan moe aan het worden. Ik heb nog tegen mijn aanstaande gezegd we hadden beter in het buitenland onder ons 4 tjes gaan trouwen dan kreeg ik hun scheve commentaren tenminste niet te horen. Wat heb ik hun misdaan, tot nu toe ging het eigenlijk goed. Maar ik heb mijn eigen voorgenomen om nu even niet meer te gaan en ook niet met de kids.
Sorry moest dit even kwijt want ik begin aan alles nu te twijfelen, mijn kleed, feest, gewoon alles.
Ze zeggen altijd je moet het van je van Familie hebben hé grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

monica
26-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1058

Jolien
26-8-2011
 Meld misbruik13-6-2011 10:07:59

Hey Monica,

Ik zie dat je op dezelfde dag trouwt en hebben iets gelijkaardigs meegemaakt! maar dan met de grootouders van mijn vriend. Hij is het eerste kleinkind dat trouwt en toen we het zeiden aan hen was hun antwoord: Wij leven van dag tot dag en weten niet of we erbij kunnen zijn. We kregen nog niet eens een proficiat van hen...
We hebben er toen ook niet op gereageerd, maar hadden wel veel goesting om hun op hun plaats te zetten. 't Is van je familie dat je het meestal moet hebben!
We hebben het even laten bezinken en gewoon niets meer over de trouw verteld tegen hen. En moet zeggen dat dit wel geholpen heeft. Ze vragen nu zelf dingen aan ons. bv. Hoe geraken wij daar, wat wil je als cadeau?
Misschien dat het ook helpt bij je schoonma, alhoewel ik het ook geen gepaste reactie van haar vond. En ik in jou plaats ook veel goesting zou hebben om haar eens mijn gedacht te zeggen. Alleszins heel veel succes ermee...

Els
10-9-2011
 Meld misbruik13-6-2011 11:44:04

Liefste Monica,
Och, wat een rotte reactie seg :(.
Ik heb ook al vaak het gevoel gehad dat mensen het woord "proficiat" niet meer over hun lippen krijgen, maar wel snel klaarstaan met hun meningen en commentaar.
Kunnen mensen (en dan vooral nog familie!) niet gewoon blij zijn?

Ik hoop dat het nog goed komt met je schoonmoeder...

Virginie
3-9-2011
 Meld misbruik13-6-2011 11:48:19

toen wij gingen vertellen dat wij gingen trouwen kregen we van mijn schoonouders zelfs geen proficiat...tes lastig maar je moet denken: je trouwt met jouw ventje en niet met jouw schoonouders, grootouders
Maar tes niet gemakkelijk dat weet ik

sofie
1-6-2013
 Meld misbruik13-6-2011 11:59:56

Wij hadden hetzelfde probleem met mijn schoonvader.
Er kon ook geen proficiat vanaf, enkel het zal veel geld kosten en het is vroeg om te trouwen (we zijn al 5,5jaar bij elkaar)
Hier was ik ook echt niet goed van.

Volgens mij is dit (bij jou mss ook) omdat ze echt het gevoel hebben dat ze hun zoon "kwijt" geraken. Dit is een belangrijke stap en vandaar mss die reactie.
Maar het is jouw dag! Denk er niet te veel aan..

Nele
28-4-2012
 Meld misbruik13-6-2011 12:28:45

Hey,

Dat was inderdaad een heel lage reactie van je schoonmoeder. En het is zoals sommige hier zeggen, misschien ziet zij jou als de vrouw die haar zoon van haar "afpakt" ... Ik denk dat dat bij mijn toekomstige schoonmoeder ook het geval was.
Ik weet dat wij nog maar 1 jaar samen zijn en dat alles bij ons in stroomversnelling gegaan is maar een reactie als "Nu al! Is't van moetes misschien" ... kwam toen ook hard aan. En ik heb toen inderdaad ook gedacht van "mens wat is uw probleem", maar het is JULLIE dag en de enige aan wie je die dag moet denken is aan jezelf en je man natuurlijk ;o)
Als het een troost kan zijn: kijk eens hoeveel onbekenden er WEL blij zijn voor jou... Nog veel succes en geniet ervan

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik13-6-2011 13:10:18

Inderdaad helemaal niet leuk, maar ik ken je gevoel hoor.
Een nonkel van mijn aanstaande belde op een avond naar ons, zei geen proficiat of bedankt, maar enkel dat hij niet zal komen omwille van ruzie in de familie.

Ja ok dan, beter af zonder denk ik dan.

Ook mijn vader vraagt er zelf nooit iets over. Onlangs is hij langs geweest en vroeg hij mij ook of hij echt in de gemeente en bij de foto's moet bijzijn.
Was nogal een slag in mijn gezicht.

Ik ben zijn enige dochter en de eerste die trouwt in de familie en het kan hem allemaal niets schelen.
Ik heb er mij over gezet en als hij niet wil komen is dat zijn mening, maar dan zal ik de vader-dochterdans met mijn nonkel of schoonvader doen en alleszins niet met hem!

gwenda
20-7-2012
 Meld misbruik13-6-2011 13:13:55

Maar jongens, wat hoor ik hier allemaal. Het is toch erg gesteld in de wereld ze, dat ge al niet meer blij kan zijn voor iemand anders en zeker dan nog van je schoonouders. Het is hun zoon toch ook die gaat trouwen en het geluk tegemoet gaat, ik versta da nie ze. Jaloezie zeker, ik weet anders niet wat het kan zijn ze. Trek er jullie allemaal maar niet teveel van aan en kijk maar uit naar jullie dagje, dikke knuffel xx

monica
26-8-2011
 Meld misbruik13-6-2011 22:16:40

Bedankt voor jullie reactie's en ook steun..
Ik snap het ook allemaal niet, wij zijn al dik 10 jaar samen en hebben 2 zoontjes. Wij hebben ook al 5 jaar gebouwd. Dus hare zoon afnemen tja daar komt ze toch laat mee af hé.
@ Jolien, ik ben blij dat de grootouders tot hun positieven zijn gekomen.
@ Els, Virgini en Sofie 1/6, het woord proficiat staat bij heel veel mensen niet in hune woordenboek tot zei met nieuws aankomen.
@ Nele, vroeger mocht je niet heel lang vrijen voor je ging trouwen en nu hebben ze al commentaar bij 1 jaar. Als je u alle 2 er super bij voeld dan is niets te vroeg.
@ Sofie 12/8 Als jouw papa niet wil dan neem je de naaste persoon die je dierbaar is en dan zal je papa het naderhand vernemen en de pijn voelen dat hij het niet was.
@ Gwenda, tja waar het allemaal heen gaat vraag ik mij ook af. Maar ik probeer er met volle teugen van te genieten en probeer het negatieve te vermijden.
Toch aan allen een dikke knuf xxx

Severine
24-9-2011
 Meld misbruik13-6-2011 22:40:50

toch triestig als je eigen (schoon)familie niet gelukkig kan zijn als jullie trouwen!? maar ken dit gevoel maar al te best, ik kreeg de reactie (er zat nog bijna 2jr tussen); in 2 jaar kan er nog veel gebeuren!!! Pafff, je staat daar dan... Gelukkig zijn ze nu meegaand, maar ik moet ook geen interesse verwachten. Alleen commentaar; je uitnodigingen zijn niet traditioneel, kleed; je betaalt voor je kleed en laat 'n deel van de sleep inkorten,... en dan moet je idd nog vriendelijk zijn en smile....

monica
26-8-2011
 Meld misbruik14-6-2011 14:20:01

Severine soms heb ik het gevoel dat ze jaloers zijn omdat ze zo domme commentaren geven. Ze kunnen tegenwoordig niet meer blij zijn voor anderen. En het maakt toch niet uit hoe lang het nog gaat duren voor men gaat trouwen...
Ma ja wij zullen er wel doorheen komen hé...
Toi toi x

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...