Nu Online
Momenteel zijn er 270 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat verwachten jullie van jullie getuige?

13-6-2011 18:11:50
De vraag is al gesteld hierboven eigenlijk :) Ik hoor van iedereen op het forum dat zij hun getuiges bedanken enzo maar waarom eigenlijk?

an
12-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1123

jamie
9-3-2012
 Meld misbruik13-6-2011 18:23:05

Ik snap dit ook niet echt waarom, ik ging eigenlijk niks kopen voor de getuigen.. Dat je ze op een speciale manier vraagt ja..

ik ben meer op zoek naar geschenkjes voor de ouders en grootouders de mensen die je je hele leven steunen en groot gebracht hebben.. maarja dit is onze keuze iedereen moet doen wat hij zelf wil :D

groetjes jamie x

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik13-6-2011 18:39:06

Ik vind dit persoonlijk wel een mooi gebaar. Mijn getuige doet ook wel meer dan enkel tekenen. Ze regelt mijn vrijgezellen, ik heb geruchten gehoord van een verrassing, ook zorgen voor het ringkussen ed. Wij geven wel geen groot cadeau, wij gaan aan de getuigen een gegraveerde pen geven.

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik13-6-2011 18:53:54

De onzen hebben ook véél meer gedaan dan "enkel tekenen". Ze zijn meegeweest achter kleding, hebben vanalles mee helpen doen op de dag zelf (mijn bruidsboeket halen, balonnen ophalen, broodjes ophalen, cadeaus mee helpen dragen)

We vonden hun dus niet meer dan normaal dat ze ook een speciaal gebaar naar hun te doen, apart van de ouders en die hebben dat érg geapprecieerd.. (traaantjes!!)

Els
10-9-2011
 Meld misbruik13-6-2011 19:43:52

In ons geval:
- omdat ze hun handtekening willen zetten
- de moeite doen om hun helemaal in het nieuw te steken ;)
- de vrijgezellen in elkaar hebben gestoken
- omdat ze ons helpen bij de voorbereiding
- en tot slot omdat ze onze allerbeste vrienden zijn die er steeds voor ons zijn en elkaar uit de nood helpen.

Nu niet dat ik een mega-super-cool-groot cadeau ga kopen... maar ze verdienen toch een attentie :)

evy
18-6-2011
 Meld misbruik13-6-2011 20:32:37

ey

ook hier, mijn getuigen was mijn steun in al mijn stress momenten, koos mee mijn kleed, gaf advies over 1001 dingen waarmee we vastzaten voor den trouw, bracht er soms de lach in, organiseerde mijn vrijgezelle, en heeft speech voorbereid voor de dag zel....

vandaar dus... de bedanking!

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik13-6-2011 20:52:42

Het is al een héle geste dat ze het willen doen!
En op een paar cadeautjes zal het ook niet aankomen, op het totale bedrag-) maar het komt zeer dankbaar over .

vicky
10-9-2011
 Meld misbruik13-6-2011 22:06:14

mijn getuige heeft trouwens ervoor gezorgd dat ik mijn toekomstige man heb leren kennen hij is haar beste maatje

evy
2-7-2011
 Meld misbruik13-6-2011 23:19:26

hey,

de getuige van mijn vriend gaat ervoor zorgen dat mijne toekomstige op tijd gaat zijn! ( hij is daar niet zo goed in :) )

mijn getuigen zijn mijn zussen en die zijn er gewoon altijd geweest voor mij en hebben mij ook veel geholpen

Jolien
1-7-2011
 Meld misbruik14-6-2011 0:06:07

Wij geven ook geen 'speciaal' bedankje aan de getuigen. Maar hetzelfde bedankje als aan de rest die gevraagd is om te komen eten...

Groetejs

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-6-2011 11:44:26

Waarom:
- eerst en voral (!) omdat ze onze broers zijn en we altijd op hen kunnen rekenen! (in het heden en verleden) Mijn man heeft ook nog een andere broer, die hij niet heeft bedankt, maar daar hebben we dan ook zo onze redenen voor! Een getuige moet iemand zijn die je 100% kunt vertrouwen en waar je op kunt bouwen. Zo zijn er niet veel in je leven, dus daar mag je best wel dankbaar om zijn!
- omdat ze toch ook, al dan niet gewild, een hele dag in de spotlight staan en enkele taakjes vervullen die dag (ringen bijhouden, bloemetjes naar het vervoer brengen,...).

Sarah
3-9-2011
 Meld misbruik14-6-2011 15:42:02

De mijne komt helemaal speciaal voor mij uit de VS overgevlogen naar België, dat vind ik wel een bedankje waard :)

Ingrid
7-5-2011
 Meld misbruik23-6-2011 13:50:10

Bij ons waren er een cadeautjes voorzien voor de getuigen. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waarom.
Ik vind het eerlijk gezegd allemaal een beetje overdreven, cadeautjes geven, cadeautjes krijgen, feest geven en betalen, bedankjes geven,...
We maken het onszelf alleen maar moeilijk.
Bij ons werden er 3 weken na ons huwelijk persoonlijke tekstjes geschreven op de bedankkaartjes. Ons feest betaalden we zelf. Onze getuigen hebben enkel getekend; kregen lekker eten en drinken en deelden ons geluk. Ik zou zelf ook niks verwachten, maar zou trots zijn dat het me gevraagd werd.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...