Nu Online
Momenteel zijn er 290 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pas in januari afspraak met Pastoor/diaken...

14-6-2011 16:57:47
Hallo...ik had graag jullie mening willen horen! Ik heb enkele dagen geleden een mailtje gestoord naar de Parochie waar wij voor de kerk gaan trouwen, om een afspraak te maken met de Diaken of (indien er al een andere pastoor was) de pastoor zelf. maar nu hebben ze mij dus geantwoord dat er op dit ogenlik nog geen nieuwe pastoor is en, omdat wij toch pas in 2012 trouwen, een afspraak pas in januari mogelijk zal zijn om alles te overlopen. Nu we hebben al eens een afspraak gehad met de vorige Pastoor, hij was supervriendelijk en heeft de datum en uur al opgeschreven in zijn boek. Maar toch, vinden jullie dat niet te laat? Wij trouwen wel pas de 2de juni...dus weet niet echt als dat normaal is?
Nu gaan we wel rond september terugbellen om zeker te zijn als het uur doorgaat, want we zouden graag om 14.00h willen trouwen, dus dan hebben we dat toch al ZEKER vaststaan...
Ik maak me waarschijnlijk weer teveel zorgen ik weet het! Mja...niets aan te doen hé! Groetjes van een ongeduldige bruid2be!!!!

Patrizia
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 487

Marijke
2-7-2011
 Meld misbruik14-6-2011 17:14:46

Hallo Patrizia,

Ik denk dat januari zeker niet te laat is. Je zal nog ruim de tijd hebben dan om alles op punt te zetten. Wij hadden ook pas eind januari ons eerste gesprek met de pastoor ondanks dat we ook al eerder hadden contact opgenomen met hem. Hopelijk kan ik jou hiermee een beetje geruststellen.

Groetjes,
Marijke

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik14-6-2011 17:54:31

Hoi Patrizia,

Ik zou mij niet al teveel zorgen maken, ik denk dat wij ook ongeveer in januari een afspraak hadden met de pastoor, maar we hadden al op voorhand via telefoon onze datum kunnen vastleggen... so no panic ;-)

Groetjes,
Filipa

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik14-6-2011 18:08:11

Niet teveel zorgen maken! Wij hebben nog steeds geen afspraak met onze pastoor gehad. We hebben gebeld om de datum en het uur vast te leggen, daarna moesten we een blad invullen en doorsturen met allerlei gegevens van getuigen, doopdatum, ... Dan moesten we drie avonden volgen met andere koppels en nu pas mogen we bellen voor een afpsraak. Misboekje is via mail al wel goed gekeurd.

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik14-6-2011 18:40:38

ik denk dat je ruim op tijd bent hoor.
Wij trouwen ook in juni en hebben ng geen afspraak gemaakt. We gaan pas bellen in december ofzo .

groetjes

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik14-6-2011 18:42:20

Hey,
Wij hebben ook pas in februari een afspraak met de pastoor. Ik vond dat ook vrij laat,maar blijkbaar is dat normaal. Dus geen zorgen maken!

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik14-6-2011 18:43:14

Geen paniek. Heb ook nog geen afspraak gehad
Wel bevestiging dat dossier en dag + tijdstip in order zijn. Heb al vier keer gevraagd voor een afspraak, maar het presseert blijkbaar niet.

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik14-6-2011 21:34:44

Wij hebben een afspraak in september en trouwen 30/06/2012, het uur en de dag liggen wel reeds (telefonisch) vast! De deken hier heeft me wel gevraagd om de trouwboekjes van beide ouders mee te brengen tegen dan.

Ik denk dat het ook vooral afhangt van parochie tot parochie (hier Temse)

Groetjes

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik14-6-2011 22:22:01

Ok bedankt allemaal! Ik zal dan maar afwachten en tegen December dan maar terugbellen voor een afspraak Maak me weer zorgen om niets! Uiteindelijk staat de dag en het uur toch al in hun agenda dusja... Geen zorgen!!! hihii Groetjes en nogmaals bedankt voor de reacties!!!

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik16-6-2011 15:09:56

Maar goed dat ik uw bericht hier lees..

Ik heb vandaag ook naar de Deken gebeld en wij hebben ook gewoon datum en uur kunnen vastleggen en begin van volgend jaar moeten wij terugbellen voor alles verder af te spreken...

ik was mij ook al ongerust aan het maken.. maar dat is dus blijkbaar niet nodig..

groetjes,

Jili

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...