Terug naar overzicht
Hey ! goh een patroontje ... kweet zo nie. Maar ik weet wel dat ik indertijd op school kussentjes leerde maken.Eigenlijk helemaal niet moeilijk hoor... een flap stof op elkaar leggen en aan drie kanten aan elkaar naaien , dan binnenste buiten draaien en opvullen... laatste dicht naaien met de hand.Dan versieren hoe je zelf wilt hé. groetjes
Hey Kelly! Ja, zoiets had ik ook gedacht, kan zo moeilijk niet zijn hé... Vind namelijk totaal geen ringkussentje dat ik écht leuk vind... en ze zijn dan ook nog niet goedkoop...Zal eens voor wat stofjes gaan uitkijken :-)
Hoi Esther, Het lijkt mij inderdaad een goed idee om jullie ringkussentje zelf te maken, en zoals Kelly het zegt moet het zeker lukken! Hier nog enkele ideeën (al is het maar ter inspiratie): http://www.dewitteengelpatronenservice.nl/Patronen/CR00... http://www.marthastewartweddings.com/photogallery/creat...
Hey Esther, Wij hebben ons ringkussentje ook laten maken door mijn oma. Ik heb haar gewoon een papier gegeven van een groot puzzelstukje wat zij dan gebruikt heeft als patroon. Ze heeft het mij vorige maandag juist al een beetje laten zien en ik vond het super mooi. Het is eens iets anders dan altijd die hartjes en kanten gedoe, en het past nu helemaal bij ons thema en kleuren. Een echte aanrader dus als je goed bent in naaien. Groetjes xxx
Mijn mama heeft ons ringkussentje gemaakt. We wilden het behoorlijk eenvoudig, dus heeft ze de klus makkelijk kunnen klaren! Het is een wit kussen geworden van 20x20cm met erop ons logo bedrukt . Als je een foto wil zien, stuur me maar een privé-berichtje!
Ik ben ondertussen aan mijn 3de kussentje bezig, deze keer is het wel eentje voor mezelf. Is inderdaad niet zo moeilijk om te maken. Ik heb een kussensloopje gemaakt van een goede stevige stof, dan vulling erin en dichtnaaien. Nadien heb ik een sloop gemaakt met mooie stof en lintjes aangenaaid. Het 2de kussentje dat ik gemaakt heb is er eentje met nog een voile over. Als je een beetje handig bent is dit perfect haalbaar en vooral goedkoop, het eerste kussentje heb ik gemaakt voor 3,5 euro, het 2de was iets duurder door die voile maar was ook nog maar 5 euro. Ondertussen al de stof gekocht voor mijn eigen kussentje en dat zal ongeveer een 6 euro kosten. Groetjes,
Hey Esther, Heb jij mij een berichtje gestuurd? Ik kreeg melding dat ik een berichtje had maar toen ik het wou openen was het weg, waarschijnlijk op verkeerde knop gedrukt. Ik dacht dat ik jouw naam had zien staan.Als jij me eentje gestuurd hebt, wil je het dan nogmaals versturen? Groetjes