Nu Online
Momenteel zijn er 518 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bemoeienissen van familie

15-6-2011 22:05:41
Hallo,

wij trouwen binnenkort en ik krijg stillaan de indruk dat dit geen blijde gebeurtenis zal zijn. Het probleem: mijn familie. Ze bemoeien zich met alles en als wij niet akkoord zijn met wat hun mening, is het ruzie. Beide ouders leggen een som bij onze trouw als een soort huwelijkscadeau, mijn ouders vinden dat ze daardoor zelf mogen beslissen wat er die dag gebeurd.

Wij hebben ondertussen vanalles al veranderd om hen te plezieren, zo wouden we voor de wet in de voormiddag trouwen maar zij vonden het niet goed. Resultaat we trouwen voor de wet en kerk in de namiddag. Voor de genodigden van het feest hebben ze volledig carte blanche gekregen, ze mochten uitnodigen wie ze wouden... Het menu hebben ze mee gekozen, ...

Het conflict van vandaag ging over het feit dat ik graag de familiefoto's had getrokken in de tuin van onze feestzaal (heel mooie tuin). Dit wil zeggen dat we na de kerk direct zouden moeten doorrijden naar de feestzaal om toch wat tijd te hebben om de familiefoto's te nemen. (kerk is hopelijk gedaan om 15u30, het is 20 min rijden naar de feestzaal en de receptie begint om 17u, dit wil zeggen dat we hiervoor 1u en 10 min hebben) Ik vraag dus aan iedereen van de suite om direct na de kerk mee te gaan naar de feestzaal (wij rijden met onze eigen wagens). Dit is een groot probleem want mijn ouders willen eerst hun auto thuis gaan afzetten om door iemand anders opgehaald te worden zodat ze mogen drinken op ons feest( 20 min rijden naar hun huis, wachten op nieuw vervoer en 30 min naar feestzaal) . Als ik hen zeg dat dit niet mogelijk is omdat ze de familiefoto's zullen missen, is het grote ruzie. Zij zullen beslissen wanneer die foto's genomen worden want ze leggen geld bij... familiefoto's moeten na de wet genomen worden volgens hen aan het stadhuis maar dit willen wij niet.

Wat doe ik hiermee? Ik heb veel zin om te zeggen dat ze niets moeten bijleggen... Ik word er stillaan zot van.

Helene
5-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1212

An
9-9-2011
 Meld misbruik15-6-2011 22:10:38

Ach meid... Het is blijkbaar overal wel iets.
Wij hebben een serieus meningsverschil gehad met mijn mama. (Mijn toekomstige is nog steeds zeer verontwaardigd over haar reactie en is in 2 maanden tijd niet meer bij haar geweest.)
Het is helemaal niet fijn als ze willen dat jullie dag ook 'hun dag' wordt.
Heb je het er al eens over gehad met jouw ouders?

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik15-6-2011 22:13:17

eej, niet plezant e!

bij mij was er over tijd een hele ruzie rond de keuze van zaal ontstaan...
we hebben dan een halve week geen contact meer gehad met elkaar
tot ik mijn grootouders wenend belde ... ze vroegen mij ook een sms te sturen naar mijn ouders. maarja mijn ouders betalen mee en de bruidegom zijn ouders niet waardoor mijn vnl moeder zich alles echt opzocht, elke dag andere voorstellen deed,... het was echt fameus!!!

nu vandaag begon ik terug tegen mijn ouders over onze dag ... ik kreeg als antwoord dat we zelf alles moeten beslissen en als ik haar echt nodig heb dan staat ze altijd klaar voor mij. nu vertelt zij weer totaal iets anders dan voor de ruzie ... eerlijk gezegd liever zo

trouwens ... toen ik zei dat ze echt belangrijk zijn voor ons en dat we aan hen daarom vragen stellen antwoorde ze me dat ze dat van mij weet ... maar ja

achja we bellen morgen maar voor de zaal ... onze keuze dan! x

Helene
5-8-2011
 Meld misbruik15-6-2011 22:25:48

bedankt voor jullie tips meiden, ik zal idd eens moeten proberen om met hen te praten hierover op een rustige manier. Ik zal zelf niet emotioneel mogen worden want als ik een gemene opmerking krijg en ik ben gekwetst dan ga ik meestal in het verweer...

Dorien, ik hoop dat mijn ouders ook eens tot inzicht gaan komen dat ze moeten stoppen met moeien maar het ligt helaas in hun natuur. Het is niet enkel voor de trouw dat ze zich moeien of proberen te moeien , meestal laat ik dit niet toe met als resultaat: extra conflicten. En conflicten met mijn verloofde want hij kan het zeker niet verdragen dat zijn toekomstige schoonouders zich met alles moeien.

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik15-6-2011 23:12:21

ik leef met je mee. We hebben onze portie ook gehad. Zelfs al betalen wij alles zelf...
Vooral bij mijn ouders ivm wie we allemaal (van de familie) zeker moésten uitnodigen. Langs de schoonfamilie kant is er weinig familie wegens een familievete die al 50j oud is of zo, maar toch zei mijn aanstaande schoonmoeder dat het wel de bedoeling is dat er van beide families en door mijn aanstaande en mezelf evenveel mensen gevraagd worden zodat er evenwicht is. Hallo ??? Dat is zo als beide ouders dat feest betalen maar toch niet als wij het zelf betalen ?

Wij zijn op een gegeven moment aan tafel gaan zitten en hebben er eens uitgegooid waar we mee zaten. Mijn ouders vielen compleet van hun stoel en hebben sindsdien 0,0 nog gemoeid. Zijn mama moeide zich behalve ivm bovenstaand sowieso al niet echt.
Misschien moet je dat ook eens doen, want je mama beseft misschien niet eens hoe ze doet ?
En kan ze niet met iemand anders meerijden naar het stadhuis ? Dan moet ze geen aller/retour naar hun huis doen ?

Helene
5-8-2011
 Meld misbruik16-6-2011 18:42:51

Hey Brenda, ik zal het inderdaad eens doen maar niet direct want ik voel me nu nog gekwetst na de scheldparade van gisteren. Ik laat er eens een week tussen en zal dan eens mijn moed bij elkaar zoeken.

Over dat vervoer, ik denk dat ik idd achter een chauffeur zal moeten zoeken. Ik heb ook al gedacht om als cadeau naar de ouders toe, hen een overnachting te bieden in het hotel dat van de zelfde eigenaar van de feestzaal is. Probleem van vervoer opgelost dan, alleen is de cadeau dan wel geen verrassing meer en dat het niet goedkoop is... maar ja

Zo te horen ben ik niet de enige die discussies hebben met de ouders/schoonouders tijdens de voorbereiding van de trouw. Iemand heeft me gezegd dat als je trouwt, je je ouder/schoonouders pas echt goed leert kennen... tis waar, alleen had ik gehoopt in de positieve zin maar ja dit zijn levenslessen voor de toekomst die ons alleen maar sterker maken...

Groetjes

monica
26-8-2011
 Meld misbruik16-6-2011 22:04:03

Ma man en ik dacht dat trouwen simpel was, alé trouwen op zich wel maar de voorbereidingen niet. Ik wens allen véél sterkte en hoop dat jullie eruit komen.
Na mijn schoonmoeder haar scheve uitspraak ben ik niet meer daar geweest, jawel toch alléén op vaderdag (schoonvader 25 oktober 2010 overleden) omdat wij nr het graf gingen,.Maar voor de rest niets laten horen.
Dus toi toi

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik16-6-2011 22:36:40

Wat zijn wij gelukkig, wij hebben beslist om alles zelf te betalen, en niemand zich te laten moeien, we hebben dat gezegd tegen hen vanaf de dag dat we wisten dat we gingen huwen!
En iedereen heeft er zich aan gehouden tot nu toe, en wij van onze kant vertellen enkel wat we willen..;en ze zijn allemaal nieuwsgierig en verlangen naar "onze" dag!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...