Terug naar overzicht
Ach meid... Het is blijkbaar overal wel iets. Wij hebben een serieus meningsverschil gehad met mijn mama. (Mijn toekomstige is nog steeds zeer verontwaardigd over haar reactie en is in 2 maanden tijd niet meer bij haar geweest.)Het is helemaal niet fijn als ze willen dat jullie dag ook 'hun dag' wordt. Heb je het er al eens over gehad met jouw ouders?
eej, niet plezant e! bij mij was er over tijd een hele ruzie rond de keuze van zaal ontstaan... we hebben dan een halve week geen contact meer gehad met elkaar tot ik mijn grootouders wenend belde ... ze vroegen mij ook een sms te sturen naar mijn ouders. maarja mijn ouders betalen mee en de bruidegom zijn ouders niet waardoor mijn vnl moeder zich alles echt opzocht, elke dag andere voorstellen deed,... het was echt fameus!!! nu vandaag begon ik terug tegen mijn ouders over onze dag ... ik kreeg als antwoord dat we zelf alles moeten beslissen en als ik haar echt nodig heb dan staat ze altijd klaar voor mij. nu vertelt zij weer totaal iets anders dan voor de ruzie ... eerlijk gezegd liever zo trouwens ... toen ik zei dat ze echt belangrijk zijn voor ons en dat we aan hen daarom vragen stellen antwoorde ze me dat ze dat van mij weet ... maar ja achja we bellen morgen maar voor de zaal ... onze keuze dan! x
bedankt voor jullie tips meiden, ik zal idd eens moeten proberen om met hen te praten hierover op een rustige manier. Ik zal zelf niet emotioneel mogen worden want als ik een gemene opmerking krijg en ik ben gekwetst dan ga ik meestal in het verweer... Dorien, ik hoop dat mijn ouders ook eens tot inzicht gaan komen dat ze moeten stoppen met moeien maar het ligt helaas in hun natuur. Het is niet enkel voor de trouw dat ze zich moeien of proberen te moeien , meestal laat ik dit niet toe met als resultaat: extra conflicten. En conflicten met mijn verloofde want hij kan het zeker niet verdragen dat zijn toekomstige schoonouders zich met alles moeien.
ik leef met je mee. We hebben onze portie ook gehad. Zelfs al betalen wij alles zelf... Vooral bij mijn ouders ivm wie we allemaal (van de familie) zeker moésten uitnodigen. Langs de schoonfamilie kant is er weinig familie wegens een familievete die al 50j oud is of zo, maar toch zei mijn aanstaande schoonmoeder dat het wel de bedoeling is dat er van beide families en door mijn aanstaande en mezelf evenveel mensen gevraagd worden zodat er evenwicht is. Hallo ??? Dat is zo als beide ouders dat feest betalen maar toch niet als wij het zelf betalen ? Wij zijn op een gegeven moment aan tafel gaan zitten en hebben er eens uitgegooid waar we mee zaten. Mijn ouders vielen compleet van hun stoel en hebben sindsdien 0,0 nog gemoeid. Zijn mama moeide zich behalve ivm bovenstaand sowieso al niet echt. Misschien moet je dat ook eens doen, want je mama beseft misschien niet eens hoe ze doet ? En kan ze niet met iemand anders meerijden naar het stadhuis ? Dan moet ze geen aller/retour naar hun huis doen ?
Hey Brenda, ik zal het inderdaad eens doen maar niet direct want ik voel me nu nog gekwetst na de scheldparade van gisteren. Ik laat er eens een week tussen en zal dan eens mijn moed bij elkaar zoeken. Over dat vervoer, ik denk dat ik idd achter een chauffeur zal moeten zoeken. Ik heb ook al gedacht om als cadeau naar de ouders toe, hen een overnachting te bieden in het hotel dat van de zelfde eigenaar van de feestzaal is. Probleem van vervoer opgelost dan, alleen is de cadeau dan wel geen verrassing meer en dat het niet goedkoop is... maar ja Zo te horen ben ik niet de enige die discussies hebben met de ouders/schoonouders tijdens de voorbereiding van de trouw. Iemand heeft me gezegd dat als je trouwt, je je ouder/schoonouders pas echt goed leert kennen... tis waar, alleen had ik gehoopt in de positieve zin maar ja dit zijn levenslessen voor de toekomst die ons alleen maar sterker maken... Groetjes
Ma man en ik dacht dat trouwen simpel was, alé trouwen op zich wel maar de voorbereidingen niet. Ik wens allen véél sterkte en hoop dat jullie eruit komen. Na mijn schoonmoeder haar scheve uitspraak ben ik niet meer daar geweest, jawel toch alléén op vaderdag (schoonvader 25 oktober 2010 overleden) omdat wij nr het graf gingen,.Maar voor de rest niets laten horen. Dus toi toi
Wat zijn wij gelukkig, wij hebben beslist om alles zelf te betalen, en niemand zich te laten moeien, we hebben dat gezegd tegen hen vanaf de dag dat we wisten dat we gingen huwen!En iedereen heeft er zich aan gehouden tot nu toe, en wij van onze kant vertellen enkel wat we willen..;en ze zijn allemaal nieuwsgierig en verlangen naar "onze" dag!