Nu Online
Momenteel zijn er 292 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

computer crash, ik kan wel janken

15-6-2011 23:31:48
dit is echt zo verschrikkelijk... mijn aanstaande zijn computer is vorige week gecrasht en gisteren kreeg hij telefoon van de Macstore dat de harde schijf vervangen moet worden en ze niks kunnen recupereren.

Al onze foto's van de reizen die we samen maakten : foetsie.
Onze trouwuitnodiging die zo goed als af was en eind deze week naar de drukker moest en waar we foto's van onze reizen in gebruikten : verdwenen.

Onze enige optie is een data recovery bedrijf inschakelen, zou volgens 2 mac winkels die we consulteerden tegen het einde van de rit toch wel tussen de 3à 5000 euro kosten en er kan meestal maar een goede 60% gerecupereerd worden dus als onze foto's in die ander 40% zitten zijn we weer even ver.

Ik zit hier echt al de hele avond mijn hoofd te schudden, ik maak zelf altijd backs ups van alles en dacht dat mijn vriend dat ook deed...

Brenda
10-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 583

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik16-6-2011 8:06:15

Hoi Brenda,

Nooit op mannen hun kunde vertrouwen!
Je kan wel altijd dit proberen http://mackeeper.zeobit.com/mac-data-recovery ?

Veel succes, ik vind het echt rot voor jou... :-(
Misschien een goed idee voor als huwelijkscadeau voor je vriend? Een externe harde schijf?

Groetjes en probeer het niet te fel aan je hart te laten komen! xxx
Filipa

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik16-6-2011 8:48:56

filipa... je gelooft het niet maar hij heeft dus 2 externe harde schijven.
En ik heb Time machine geinstalleerd met automatische back up elke 24hr en dacht echt dat hij dat ook gedaan had ...

Lieselot
10-3-2012
 Meld misbruik16-6-2011 15:43:37

Brenda,
Moest ik van jou zijn zou ik toch nog even blijven rondvragen! Ik zou nog niet zomaar opgeven!
Heb je geen vriend of kennis die wat kent van die zaken? Wij hebben dit ook eens tegengekomen, en achteraf bleek dat we alles perfect konden recupereren, en dat de voorgaande winkel het enkel gezegd had omdat die persoon toen 'geen zin' had om zijn tijd erin te steken! Hadden we toen toegegeven, waren we echt alles kwijt!
Gelukkig zijn we blijven rondvragen, en werd alles gered!

Sandra
15-7-2011
 Meld misbruik16-6-2011 21:50:09

Hey Brenda,

Ik zou ook nog niet opgeven hoor. Goed rondvragen en wie weet vind je via via toch nog iemand die jullie kan helpen.
Ik duim alvast voor jullie en hoop dat je je herinneringen terug krijgt!!

Groetjes,

Sandra

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik17-6-2011 21:53:26

Dat is echt balen voor je! Hoop dat je nog iets kunt recoveren.

Wel stom dat je dan geen backupsysteem had draaien of althans niet op de goede manier. Ook een beetje vreemd, want als je timemachine instelt om je backups te nemen en hij heeft hem niet kunnen nemen om welke reden ook, dan krijg je daar continu een melding van in je apple-balk vanboven. (ik heb dit al meermaals gehad en daar kan je normaal niet langs kijken)

Als je schijf echt stuk is vrees ik dat je er weinig aan kan doen, als je schijf nog draait kan je altijd proberen met een external usb kit er een externe harde schijf van te maken. Dan kan je de data er nog af kopiëren. Uiteraard dan wel koppelen op een Mac OS machine anders kan hij de harde schijf niet herkennen en heb je meestal geen rechten.

Anyway succes ermee!

Grtjs

Sara

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik18-6-2011 0:24:09

@ sara : ik bedoelde dat ik op mijn mac Timemachine geinstalleerd heb en dacht dat hij dat op de zijne ook gedaan had...

We hebben de schijf gisteren afgegeven bij iemand die ons volgende week laat weten wat er recupereerbaar is en wat niet. Duimen dus.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...