Nu Online
Momenteel zijn er 277 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ouders zien het anders...

16-6-2011 16:28:19
PFf als alles begint af te korten komen blijkbaar de problemen...
Van in het begin hebben we besloten om na de openingsdans geen vermenigvuldigdans te doen omdat mijn papa is overleden en ik niet met iemand anders wil dansen. (alle ouders akkoord daarmee) Toen hebben we ook afgesproken dat als we de avondgasten ontvangen enkel ik en mijn man daar gaan staan, geen ouders erbij omdat mijn mama dit wat confronterend vind en omdat ze "ruzie" heeft met enkele leden van de famielie. (ook hier iedereen weer mee akkoord).
Tot gisteren dus... toen mijn vriend een keer alleen naar zijn ouders ging en deze hem dan vertellen dat ze toch naast ons willen staan bij het groeten van de avondgasten.
Wat moet ik daar nu mee doen? Ik wil niet dat zijn ouders er staan en mijn mama niet... ofwel allemaal ofwel niemand.
Mijn mama geeft aan dat ze het echt niet wil (wat ik ergens ook wel begrijp) maar ik wel mijn schoonouders ook niet tegen de schenen stampen...
Graag jullie raad

suzy
6-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 927

Jolien
1-7-2011
 Meld misbruik16-6-2011 16:42:26

Pfff moeilijke situaties altijd, heb dit ook al gehad met schoonouders en ik vond het toch altijd belangrijk dat je je eigen (en verloofdes) mening voorop stelt.
Het eeuwige cliché van: het is tenslotte jullie trouwfeest blijft ook hier gelden vind ik. En als ze jullie keuze niet aanvaarden zegt dat meer over hun!
Ik begrijp dat je de (goede) band met schoonouders wilt behouden, maar die draaien echt wel bij als jij en verloofde aan hetzelfde eind trekken!

Sterkte!

Ki
13-5-2011
 Meld misbruik16-6-2011 16:49:56

hey suzy,
wij hadden gelijkaardig probleem. Uiteindelijk is het ook zo dat eerst de ouders van de bruid naast het paar staan. Wij hebben toen gezegd van kijk als jullie per se mee willen verwelkomen sta gewoon wat verder van ons en dan kan je iedereen welkom zeggen. We hadden ons daar ook heel veel zorgen over gemaakt. En uiteindelijk was het zo dat op onze trouw zelf mijn schoonouders helemaal niet in onze buurt stonden. Eerst maakten ze er zo een spel van dat wij dat niet wouden en dan op de dag zelf reppen ze er geen woord over... Mijn raad dus trek het je niet aan. Formuleer het desnoods als de zaal heeft beslist of de zaalmeester of die van de zaal zal zeggen waar jullie moeten staan..

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik16-6-2011 17:02:49

idd, als jullie dat echt niet willen, en je respect wilt tonen naar je mama toe, zou ik dat ook niet doen dan, uiteindelijk gaat het een beetje de sfeer voor je mama voor de rest van de avond 'verpesten' als ze dit wel moet gaan doen.
heb je aan je schoonouders uitgelegd waarom je mama dat niet ziet zitten (misschien zonder te hard in detail te treden).
je kan voorbeeld de ouders van hem aan het werk zetten, door vb te zeggen om toch in de buurt te blijven en voorbeeld de cadeaus aan te nemen en weg te zetten op de daarvoor gekozen plaats.. zo zijn ze toch in de buurt, en gaat iedereen naar hun toe, en heeft ze dus iedereen gezien...

succes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...