TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Celesta
22-10-2011
|
16-6-2011 19:07:06
Hoi, Op je eerste vraagje... een corset en en corset is twee hé. Een echt corset zoals en victoriaan corset is met stevige stof en stalen balijnen. Je rug gaat hier helemaal geen pijn van doen aangezien je je rugspieren zelfs niet meet gebruikt alles wordt strak recht gehouden door het corset. Maar dit is geen corset om onder en jurk te dragen natuurlijk, zoiets draag je enkel boven een jurk. Een lingeriecorset is best mooi maar heeft wel wat nadelen. Als je zit gaan de balijnen (die meestal niet echt stevig zijn, maar uit een buigbaar plastiek) plooien vertonen. Bv. onder de borst of onder je onderste ribben, daardoor gaan die balijnen daar een vervelende druk uitoefenen en dat is niet aangenaam. Verder geft zo'n corset ook helemaal geen steun aan je rug, rugpijn zal je er niet van krijgen hoor. Mijn aanrader, een lingeriecorset enkel om eens mooi te zijn vo u ventje, maar om een hele dag rond te lopen, te zitten, te dansen... zou ik kiezen voor een BH. Corrigerend ondergoed is zeker te doen onder je trouwjurk, waarom niet... Voordeel is ook dat dat vaak geen zichtbare naden heeft. Met je tweede vraag kan ik niet echt helpen, maar 3 kilootjes kan voor sommigen wel een klein maatje schelen, voor anderen niet, hangt er wat vanaf waar ze er zijn angekomen en of het vet of spier is... Groetjes, Celesta
|
|
Ylenia
18-8-2012
|
16-6-2011 19:44:52
Hej Claudia,
ik zou ook voor gemak opteren voor overdag onder je trouwjurk te dragen!
Maar als het feest afgelopen is en je als pasgetrouwd stel onder de wol kruipt,
kun je inderdaad veranderen van lingerie en het allemaal wat pikanter maken ;)
Over je gewicht, als je je op dit moment goed in je vel voelt,
zou ik helemaal niets ondernemen hoor! Het schijnt dat je van de zenuwen
de weken voor de grote dag toch nog een beetje afvalt! ;)
Liefs,
Ylenia
|
|
Kim
21-5-2011
|
16-6-2011 19:52:37
In mijn kleedje was een corset ingebouwd, moet toegeven, super comfortabel was het niet .. Ben zelfs 's middags wat mottig geworden en dan moest alles even los :) Bij mij was dat hetzelfde, woog 3 kg meer bij mijn 1e pas dan bij de aankoop, maakte bij mij niet veel uit maar ja, werd wel "ingesnoerd" dus zelfs al was er 10 kg bij - was er nog wel in geraakt .. Maar denk niet dat 3 kg op dit moment een probleem is hoor!
|
|
Baci
30-7-2011
|
16-6-2011 19:53:22
Hey Ikzelf heb een maatje 44... Ik paste enkele korset-achtige dingen en vond dit echt niet makkelijk zitten... Plus het tekent heel erg af... Toch in mijn maatje... Meestal zijn ze niet lang genoeg en zie je die "vetrolletjes" er nog extra door... Ik koos voor een gewoon mooi lingeriesetje... Dit zit goed, ben ik gewoon en tekent niet zo fel af... Wat ze mij zeiden in de bruidswinkel was dat met een korset je mooier zit... Je hebt niet de neiging om in elkaar gedoken te zitten... Je zit rechter omdat het niet anders kan... Maar ik heb voor het zekere gekozen en gewoon een bh gekocht. Ik heb voor in te slapen dan wel een leuk setje gekocht... Dan zie ik er ook mooi uit voor mijn ventje ;) Voor de kilootjes... Ik heb een proteïnedieet gedaan en was op 14dagen 5 kilo kwijt... Ik had geen honger en kon het echt goed volhouden! Tot op heden zijn deze er ook nog steeds af! Het zijn veel centjes, maar als je snel iets kwijt wil en natuurlijk alle fases uitdoet... Geloof ik er wel in!
Net zoals Celesta zegt... 3kilo kan soms veel of weinig doen... Met mijn 5kilo was er een volledige kledingsmaat af! Dus dat scheelde wel heel wat! Groetjes
|
|
Jolien
1-7-2011
|
16-6-2011 20:09:14
Ik heb gekozen voor een strapless bh en een corrigerende short, waardoor alles ook mooi aansluit en je geen last hebt van bubbels of strepen.
|
|
sophie
18-6-2011
|
16-6-2011 20:55:05
Normaal gezien bestellen ze het kleed iets ruimer zodat ze het met de eerste pas kunnen innemen. daarna verdik je best niet meer maar nu zal dat geen probleem zijn. ik zou ook voor een gewone Bh gaan, corrigerend ondergoed eventueel als dat gemakkelijk zit. je moet het wel gemakkelijk kunnen uit en aan doen die dag als je bijvoorbeeld naar wc moet... kies voor comfort zou ik zeggen, want met zo'n kleed aan ziet niemand een vetrandje of een klein buikje :-)
|
|
Britt
23-6-2012
|
16-6-2011 21:15:08
Hey, in mijn kleed zit een bh in. Dus ik doe er geen aan, anders heb ik een dubbele aan en dat gaat volgens mij ook niet gemakkelijk voelen. Ik ben redelijk zwaar van borst en eer dat ik al zonder bh loop moetk al heel zeker zijn dat er steun is. Hoor is in de winkel of dit met jou kleed ook zo is?
|
|
Claudia
12-8-2011
|
16-6-2011 21:39:29
Hey allemaal, Bedankt voor al de tips! Ivm bh enzo ga ik zeker voor comfort kiezen, het is toch ook een lange dag hé :) Ik heb al wel eens gebeld naar de bruidswinkel en toen zeiden ze dat ze tot 5kg konden uitnemen, maar mijn kilo's komen echt altijd gelijk naar mijn buik. Ik heb een jurk in a-lijn, dus strak aan de borsten en rond het midden van mijn buik gaat het zo wat wijder. Het is gewoon stress op het moment...
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|