Terug naar overzicht
tuurlijk pas je alle jurken die je wilt! als je dan uiteindelijk jou droomjurk gevonden hebt wordt deze voor jou besteld (of aan de kant gehangen indien deze al op voorraad is)dan spreek je een datum af voor "een eerste pas" normaal een maand of 2 voor je trouw. dan gaan ze kijken of er aanpassingen dienen te gebeuren. Een 2e pas is meestal een week of 2 of 3 voor de datum om te zien of alles ok is of dat ze nog iets moeten aanpassen. gewoonlijk in de week van je trouw pas je hem nog eens een 3e keer voor het totale beeld en om zeker te zijn dat alles ok is en neem je je kleed mee naar huis.
Je past zeker en vast een jurk voor je die koopt! Het gaat als volgt. Je maakt een afspraak bij een bruidswinkel, je gaat langs, je begint te passen (soms kies je een genre uit een boek, soms heb je al een idee, ofwel zeg je 'breng maar iets, we zien wel') en als je op een bepaald moment het WAAUW gevoel hebt, dan worden je maten genomen en wordt de jurk besteld.Als jouw jurk dan in de winkel komt, krijg je een afspraak om hem de eerste keer te passen. Het is dus de eerste pas van jouw jurk en niet de eerste keer dat je de jurk aantrekt. Al een geluk
heej! ik ben in de week is rond gaan horen in de winkels als bedoeling eventueel een boekje met bruidskledij te bemachtigen... dit heb ik niet gevonden want zij komen pas in september uit. in één winkel mocht ik bij het langs komen al meteen doorheen een hele rij kleedjes gaan. ik zei dan ja of neen naargelang ik het mooi vond of niet. zij hing de ja's apart, deze kleedjes mocht ik nadat we alle kleedjes overlopen hadden passen. de dame hielp me bij het passen in het pashokje... en dan mocht ik in de spiegel gaan kijken... hierbij ging ik op een treetje staan en mocht ik zowel de voor als achterkant met sleep enzo eens bewonderen ... ik zei dan ja of neen naargelang wat ik mooi vond. na een stuk of 12 a 13 kleedjes te passen had ik er nog twee over. heb hen vriendelijk bedankt en kijk nog even uit naar andere winkels : had wel bij het binnenkomen gezegd dat ik gewoon eens wou kijken. normaal maakt men wel een afspraak ... kunnen ze je zowiezo vriendelijk bedienen door jurken te laten passen. dan verloopt alles hetzelfde als hier net beschreven denk ik.
Thanks ladies voor de verduidelijking! :-)
Dorien, was je dan helemaal alleen aan het passen gegaan? 't Is wel plezant dat je meteen al mocht passen ook al was je gewoon wat gaan informeren.
Hoe lang vooraf moet je zoal bellen naar een bruidswinkel om een eerste afspraak te maken?