Nu Online
Momenteel zijn er 744 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe werkt dat, een kleed kiezen?

17-6-2011 18:13:02
Hey bruidjes, Ik dacht in september eens stilaan te gaan kijken voor een bruidsjurk. Ik heb vandaag al wat gelezen hier op het forum en nu ben ik enigszins verward. ik lees hier dat jurken al gekocht worden en daarna pas een eerste keer gepast worden. Ik begrijp dat je in de aanloop naar de trouw de jurk nog enkele keren past omdat je nog wat afvalt of bijkomt en omdat je de lengte nog moet aanpassen aan de hoogte van de hakken etc. Maar vooraleer je een jurk koopt, moet je die toch ook al kunnen passen? Ik kan op basis van een foto uit een catalogus een jurk erg mooi vinden, maar dan weet ik nog niet of ze mij gaat staan. Hoe gaat de eerste keer in zo'n winkel? Bekijk je dan gewoon allerlei modellen of pas je ook al gelijk een aantal jurken? Ik heb geen idee wat ik me erbij moet voorstellen. Bedankt voor jullie hulp! Ann

Ann
19-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1400

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik17-6-2011 18:24:56

tuurlijk pas je alle jurken die je wilt!
als je dan uiteindelijk jou droomjurk gevonden hebt wordt deze voor jou besteld (of aan de kant gehangen indien deze al op voorraad is)
dan spreek je een datum af voor "een eerste pas" normaal een maand of 2 voor je trouw.
dan gaan ze kijken of er aanpassingen dienen te gebeuren.
Een 2e pas is meestal een week of 2 of 3 voor de datum om te zien of alles ok is of dat ze nog iets moeten aanpassen.
gewoonlijk in de week van je trouw pas je hem nog eens een 3e keer voor het totale beeld en om zeker te zijn dat alles ok is en neem je je kleed mee naar huis.

Lien
6-8-2011
 Meld misbruik17-6-2011 18:25:32

Je past zeker en vast een jurk voor je die koopt! Het gaat als volgt. Je maakt een afspraak bij een bruidswinkel, je gaat langs, je begint te passen (soms kies je een genre uit een boek, soms heb je al een idee, ofwel zeg je 'breng maar iets, we zien wel') en als je op een bepaald moment het WAAUW gevoel hebt, dan worden je maten genomen en wordt de jurk besteld.
Als jouw jurk dan in de winkel komt, krijg je een afspraak om hem de eerste keer te passen. Het is dus de eerste pas van jouw jurk en niet de eerste keer dat je de jurk aantrekt. Al een geluk

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik17-6-2011 18:28:03

heej!

ik ben in de week is rond gaan horen in de winkels als bedoeling eventueel een boekje met bruidskledij te bemachtigen... dit heb ik niet gevonden want zij komen pas in september uit.

in één winkel mocht ik bij het langs komen al meteen doorheen een hele rij kleedjes gaan. ik zei dan ja of neen naargelang ik het mooi vond of niet. zij hing de ja's apart, deze kleedjes mocht ik nadat we alle kleedjes overlopen hadden passen. de dame hielp me bij het passen in het pashokje... en dan mocht ik in de spiegel gaan kijken... hierbij ging ik op een treetje staan en mocht ik zowel de voor als achterkant met sleep enzo eens bewonderen ... ik zei dan ja of neen naargelang wat ik mooi vond. na een stuk of 12 a 13 kleedjes te passen had ik er nog twee over. heb hen vriendelijk bedankt en kijk nog even uit naar andere winkels : had wel bij het binnenkomen gezegd dat ik gewoon eens wou kijken.

normaal maakt men wel een afspraak ... kunnen ze je zowiezo vriendelijk bedienen door jurken te laten passen. dan verloopt alles hetzelfde als hier net beschreven denk ik.

Ann
19-5-2012
 Meld misbruik17-6-2011 18:43:59

Thanks ladies voor de verduidelijking! :-)

Lieve

Meld misbruik3-7-2011 15:18:37

Dorien, was je dan helemaal alleen aan het passen gegaan? 't Is wel plezant dat je meteen al mocht passen ook al was je gewoon wat gaan informeren.

Ann
19-5-2012
 Meld misbruik22-7-2011 15:11:51

Hoe lang vooraf moet je zoal bellen naar een bruidswinkel om een eerste afspraak te maken?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info