Nu Online
Momenteel zijn er 292 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

landenbuffet...

18-6-2011 2:20:54
hallo bruidjes,

We zijn bij an de laatste grote check aanbeland: de menu! We hebben gekozen voor een landenbuffet van 3 landen. Hoeveel gerechtjes zouden we moeten aanbieden per land?
We hebben dus 3 landen en twijfelen tussen een buffet van 3 gerechten per land (9 gerechten in totaal) of 2 gerechten per land (6 gerechten in totaal).....of blijven we ergens daartussen en geven we dus 7 of 8 gerechten.....?
Mijn vriend vindt 9 gerechten veel, maar ik weet het niet meer zo goed...
We hebben ook nog een dessert buffet daarna, met huwelijkstaart.
Graag jullie mening!
thanks!

Stephanie

Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1153

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik18-6-2011 8:41:01

Hey

Wij droomden ook van een landenbuffet maar dat wilden mijn ouders niet (die betaalden mee de helft). Spijtig. Maar ik zou gaan voor de 3 gerechten per land anders wordt het wat weinig vindt ik als je daar dan een land hebt en er staan 'maar' 2 gerechtjes bij. Ook mss wel afhankelijk van hoeveel personen je hebt uitgenodigd. Is dit 50-100 dan is 2 mss beter. Is het > 100, dan zou ik echt voor de 3 gaan. Natuurlijk aan jullie de beslissing! Welke landen hebben jullie gekozen?

Groetjes,
Laura

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik18-6-2011 12:02:08

Hallo,

Wij gaan ook voor een landenbuffet... De event-planner (of hoe noemt dat), spreekt ook van 3 landen en per land een voorgerecht en een hoofdgerecht.... Volgens mijn vriend lijkt dit meer dan genoeg, maar ik vind het zo weinig lijken...
Zo wi zo komt er ook nog een oesterman (mmmmm, lekker :) ) en een mosselstandje (nam nam), nadien hebben we dan ook bruidstaart en dessert buffet en nadien een midnight- snack...
Als je de logica van m'n vriend en de planner volgt zeggen ze; als je thuis kookt, kook je ook maar 1 gerecht... Ok, dat is waar, maar op trouwfeesten zie je altijd zo'n overheerlijk buffet... Maar langs de andere kant, bij een menu heb je ook niet te kiezen...

Gelukkig hebben we nog veel tijd om te kiezen... Maar de grote lijnen weten we al :)

Groetjes,
Nathalie

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik18-6-2011 12:45:31

Ik vind, als je een buffet kiest, dat er dan ook keuze moet zijn, hé! Kiezen uit 2 gerechtjes, tja... vind ik niet echt buffet... Ik zou dus ook voor de 9 gerechten gaan! ;-) Qua prijs zal dat al niet veel uiteen liggen, denk ik dan... Als je er 6 voorziet, moeten ze gewoon van elk gerecht méér voorzien...

renske
12-8-2011
 Meld misbruik18-6-2011 13:45:43

wij hebben ook landen buffet belgië itallie en spanje van elk land hebben we 2 gerechtjes (maar dit is enkel hoofgerecht) eerst tomatenroomsoep met balletjes en dan landen buffet en dan bruidsijsroomtaart en voor middernacht gaat de "lieftallige" toekomstige schoomoeder zorgen voor taart en zelf rijstpap en chocomousse maken (kleine hoeveel heden natuurlijk)

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik18-6-2011 15:03:44

Wij gaan ook voor een landenbuffet en hebben het advies van de zaal gevolgd. per 30 personen rekenen ze 1 land, dus met onze ongeveer 80 personen gaan wij voor drie landen (typisch Belgisch, Noors en Italiaans). Per buffet zijn er bij ons 6 gerechten voorzien, dit is standaard zo bij onze zaal. De mensen zullen dus zeker voldoende keuze hebben en dat vonden wij toch belangrijk bij het aanbieden van een buffet.

Erent

Meld misbruik21-6-2011 22:48:34

Hey landenbuffetlovers . Dit weddingplan is ook gedeeltelijk op een landenbuffet gebaseerd! Checken jullie even via onderstaande link. Zou ook super zijn als jullie ook stemmen, ....gewoon klikken op stem onder "bekijk dit plan". Alvast bedankt en veel succes. Hier heb je de link waar je het hele weddingplan kan bekijken + kan stemmen

http://challenge.goudengids.be/Planner?participantId=11...

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik22-6-2011 16:44:59

Hallo,

Wij hadden vijf landen en 2 à 3 gerechten per land in totaal een 12-tal verschillende gerechten. Zo heeft iedereen wel iets dat hij lust, zo hadden wij het ook voorzien.

's avonds hadden we ook nog een desertbuffet met huwelijkstaart. Wij hadden 120 personen en er was wel iets over maar niet overdreven veel. De traiteur had dat heel goed ingeschat... er was niets tekort.

Groetjes
Annelies

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...