Terug naar overzicht
Hei wat een leuk idee seg! Superschattig :-) Als bedankje vind ik het ook heel leuk. ALs je enig idee hebt waar je het in België kan krijgen/welke site je kan bestellen: altijd nog welkome informatie ;-)
hey, kom er niet op. Ik krijg steeds de verwijzing naar dit forum?
Ik denk dat je het gewoon eens op het forum van de taartenfee moet vragen. Ik heb laatst een workshop gevolgd bij de taartenfee in Kontich en daar heb ik ze ook zien staan denk ik en in Herentals heb ik ze ook al eens zien staan...
superleuk!!!
voor de liefhebbers: deze cakepops staan beschreven in het boek 'cakepops' van Bakerella groeten, iris
Super tof zeg:-)
Ik ben ze aan het maken, ze zijn echt super mooi en niet moeilijk om te maken, en ook nog erg lekker, ik maak verschillende vullingen en heb er tot nu toe z'n 100 maar moet er in totaal 2010 maken
2010 ? vries je ze in ? welke stokjes gebruik je ? werk je met witte chocolade ?
ps : fotootje ? desnoods naar mij prive mail ?
nog laatste vraagje patricia, sorry : maak je déze of maak je gewone cake pops ? want ik ben nu zelf niet echt onervaren in dit soort dingen maar dat strakke jasje van de bruidegom zie ik niet echt zitten om te maken. maar als ze echt zo makkelijk zijn dan wil nog wel overwegen ze te maken om aan ons dessertenbuffet toe te voegen.
Hallo Brenda, sorry 2010 is wel erg veel he ;-) ik maak er 210 das ook al best veel toch ;-) Ik gebruik de lollie stokjes van 15 cm (maar ze zijn ook verkrijgbaar in 10 en 20 cm) Ik maak 105 bruidjes en keer 105 bruidengom ik heb eerst alle bolletjes gemaakt en ingevroren nu haal ik steeds een deel uit de vrieser,dan laat ik ze even een beetje ontdooien maar ik zorg er wel voor dat ze koud blijven zodat de candy melts er direct mooi omheen zitten, eerst doop ik het stokje in de candy melt en dan druk ik deze tot halverwege het bolletje, dan zet ik de bolletjes 15 minuten terug in de diepvries en daarna dompel ik de bolletjes helemaal onder in de candy melts, ik begruik de witte candy melts en werk de poppetjes af met wit voor het bruidje en bruin voor de bruidegom, daarna versier ik ze met hele kleine puntjes als parelketting voor de bruid en 2 kleine hartjes die ik uit fondant haal voor het vlinderdasje van de bruidengom.Ik doe ze daarna stuk voor stuk in een cellofaanpaiertje en maak deze onder dicht met een stoffen strikje, daarna doe ik ze in afsluitbare dozen en daar weer een plastic zak omheen en dan terug de diepvries in, de dag voor de bruiloft haal ik ze er dan uit en maak ze op piepschuim kegels waarna ik ze in de kelder zet zodat ze langzaam kunnen ontdooien, ik heb ze nagemaakt uit heb boek van bakerella, ze zijn heel erg leuk en echt niet moeilijk om te maken, de eerste keer had ik wat moeite met het mooi glad krijgen van de candy melts maar na even oefenen gaat dat prima (candy melts zijn chocolade druppels die je smelt en daarna kun je je popcake er in dompelen, je hebt ze in heel veel leuke kleuren)Ik wil wel even een foto hier plaatsen als ik weer een setje af heb voordat ik ze in de diepvries maak , dat zal denk ik dit weekend weorden want eerder zie ik geen kans om er weer te maken
hey patricia klinkt als een goed georganiseerd systeem. heb nog niet met candy malts gewerkt, ik heb hier wel chocolade callets liggen en daar werken wij meestal mee, systeem zal hetzelfde zijn. ik blijf zitten met die kleurcombi voor de bruidegom, dat hemd met jasje erover die me moeilijk lijkt. als je er dit weekend een fotootje van wilt maken, zeer graag !! dan spring ik volgende week wel effe bij taartenfee of zo binnen voor het bakerella boek, ze zal dat wel hebben. groetjes brenda (ps 210 klinkt idd veel behapbaarder dan 2010 ;o)
Ja he, ik moet er niet aan denken dat ik er 2010 zou moeten maken..........en ik moet er ook niet aan denken dat ik dan ook zoveel gasten op mijn bruiloft zou krijgen ;-) Maar dat jasje valt reuze mee, ik heb de witte candy melts gebruikt die laten hard worden en danhet bolletje eerst aan een zijde in de chocolade dippen en dan de andere zijde,dan hou je een jasje over! Ik denk inderdaad dat de fee dat boek vast en zeker in de winkel heeft, en anders even via internet bestellen, ik heb het trouwens bij de plaatstelijke boekhandel besteld, na 2 dagen bel;de ze me al dat het binnen was!
Hey, ik heb nog een vraagje over het recept van de cake. Ik maak een gewone chocoladecake en verkruimel die dan. Het recept dat ik heb voegt er dan " frosting" of boterroom aan toe om er bolletjes van te kunnen draaien. Kan je echter ook op een andere manier van cake naar bolletjes gaan? Hoe doen jullie het? We houden niet zo van de smaak van frosting, daarom...