Terug naar overzicht
Dag Dagmar, ik dacht ook altijd om geen kousen aan te doen als het mooi weer is, MAAR ik ben afgelopen woensdag mijn kleedje gaan passen en heb toen mijn schoenen in de winkel voor de eerste keer aangehad. Ik heb toch mooi 2uur rondgelopen en aan de ene voet hadden ze een kousje gedaan en de andere niet en mijn voet met kous voelde ik niet maar andere echt wel. Dus mijn besluit is gemaakt, mooi weer of niet, ik doe echt wel stay up kousen aan!!! Verkoopster zei het ook dat veel mensen dit niet willen bij mooi weer, maar naar bloedsomloop en vooral druk voor je voeten/benen zijn goeie stay up kousen echt wel een aanrader en ik ben volledig overtuigd! Vrijdag heb ik ook trouwfeest gehad en heb toen onder mijn kleedje ook kousen gedaan en ik moet zeggen dat ik van de hele avond absoluut geen last heb gehad van mijn voeten wat vroeger zeker anders was. Misschien dus ook al eens op voorhand testen als je thuis loopt met je schoenen. 1 voet met en 1 voet zonder.... Ik zou voor huisdkleurige kousen gaan in uw plaats met een zwarte kousenband!
Ik heb geen kousen aangedaan, maar wel een kousenband. Dit verliep perfect, geen problemen mee gehad.Ik heb ook helemaal geen last gehad van mijn voeten, hoewel ik toch redelijk hoge hakken aanhad. Probeer het thuis eens, loop de schoenen in. Dan kan je nog beslissen of je al dan niet kousen zal aandoen.
Ik ga er zowiezo geen aandoen. Het is veel te warm als het goed weer is, om nylons aan te doen. Bovendien heb ik ook geen zin om onder al die lagen trouwkleed ook nog eens nylons te moeten omhoog trekken, dit lijkt me totaal niet handig, zeker niet als je bvb naar het toilet zou moeten. Stay-ups vind ik ook geen goed idee. Het is misschien wel iets handiger maar ik geloof nooit dat deze een hele dag, avond en nacht blijven zitten. Bovendien zijn deze enkel mooi als je magere bovenbenen hebt, zoniet spannen deze je bovenbenen af waardoor je daar "vetbandjes" creëert, wat ik absoluut NIET sexy vind bij het uitkleden tijdens de huwelijksnacht ;-). Dus voor mij geen nylons ;-) !! Wat de kousenband betreft, die ga ik dan weer wel dragen, gewoon voor het "fun"-effect :d. Dit kan perfect zonder nylons gedragen worden hoor, waarom niet zou ik zo zeggen ;-). Groetjes en veel succes! Evelien
ik draag ook zeker geen kousen, wel een kousenband (omdat die old, borrowed en blue is!). Maar op waar dragen jullie die precies? Op welke hoogte? Ik dacht iets boven de knie...
Hier ook geen kousen... ik vind dat altijd heel erg vervelend in een pump... maar dat is natuurlijk persoonlijk hé ;-)
@ Lieselot: Ik dacht de kousenband zo halfweg mijn bovenbeen te dragen :-). Ik heb overlaatst een foto gezien van een bruidje die hem net boven de knie droeg en vond dat maar een raar zicht om eerlijk te zijn :-p. Ik draag met carnaval in Aalst ook vaak een kousenband en dat is dan ook halfweg het bovenbeen en dat vind ik het meest praktisch. Groetjes! Evelien
Ik denk er idd over om geen kousen aan te doen,maar zat idd ook met de vraag tiens wat met de kousenband dan want deze heb ik gekregen in de winkel toen ik mijn kleed kocht :-) en er zit iets blauw in(strikje) dus had ik als someting blue :-D Maar ik lees hier nu mensen die hem dragen zonder kousen had ik over zitten denken maar vond het eerst raar maar aangezien het nog voorkomt doe ik hem lekker gewoon zo aan hahahaha Dan heb ik al someting new(mijn jurk en ook een beetje de kousenband),someting blue(kousenbang) en someting borrowed de tiara van mijn beste vriendin,nu nog someting old vinden en dan heb ik alles hahahaha of is de tiara ook old want mijn vriendin droeg hem al op haar trouw hahahaha?
Ik droeg ook geen kousen (véél te warm onder die lange rok!) en had mijn kousenband idd ook halverwege het been.
Maakt het ook uit aan welke kant je de kousenband draagt?