Nu Online
Momenteel zijn er 289 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

lastige schoonbroer

17-5-2006 9:54:24
Hallo allemaal,

Ik moet even iets kwijt: mijn schoonbroer vertikt het gewoon om op onze trouwdag een kostuum aan te doen. Hij zal de enige zijn die geen kostuum aan heeft!
Dat hij daarmee zijn zus, en dus ook mij, kwetst wil gewoon niet bij hem doordringen. Gewoonweg verschrikkelijk!!

Hiermee is mijn probleem niet opgelost, maar ik moest het toch even gezegd hebben.

groetjes,
Guy
29/07/2006

Guy
29-7-2006
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 447

Evy
17-6-2006
 Meld misbruik17-5-2006 10:54:48

Sorry maar bij mij zou hij dan niet in de suite lopen.
Das toch het minste wat je kan doen voor je zus vind ik persoonlijk dat hij zegt geen strik of das tot daar aan toe maar totaal geen kostuum vind ik wel erg voor je vriendin.
Kzou me ook gekwetst voelen maar langs den andere kan mag je blij zijn dat ze komen, bij mij laat de helft van mijn mama haar familie me vallen, leuk is anders.

Evu 17.06.06

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik17-5-2006 11:09:24

En als je eens praat met je schoonouders. Kunnen zij hem niet overtuigen om toch een kostuum aan te doen?

Evy
22-7-2006
 Meld misbruik17-5-2006 11:36:39

Bij mij zou het ook zo zijn hoor, geen kostuum = niet in de suite en ook niet in de gehuurde wagens...

Blijf vooral voet bij stuk houden, 't is jullie trouw!!

Groetjes, Evy
22-07-2006

ellen
23-9-2006
 Meld misbruik17-5-2006 12:03:18

Ik snap al die problemen niet. Mijn vader zal ook geen kostuum dragen. Voor mij geen enkel probleem hoor. Hij zal er vast en zeker heel deftig uitzien maar niet in kostuum. Zo is mijn vader nu eenmaal en vind het niet erg. Het is ook een beetje zijn dag en hij moet dragen waar hij zich het beste in voelt.

Miet
26-5-2007
 Meld misbruik17-5-2006 12:04:39

Vind ik ook. Ook bij mij mag iedereen dragen wat hij graag wil... Je kan andere mensen niet verplichten wat ze moeten aandoen vind ik...

Ann
20-5-2006
 Meld misbruik17-5-2006 12:19:04

Guy, hij zal uit de toon vallen en niet jij en de rest die er ongeveer gelijk gaan uitzien.

Geniet maar gewoon van jullie dag.

Groeten

Ann
nog 3 stressy dagen te gaan

Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik17-5-2006 12:56:14

Bij mij in de suite zullen ze ook niet allemaal kostuum hebben. Mij maakt dat echt niet uit zenne... Voor mijn part moest mijn ventje ook geen kostuum dragen maar hij heeft er toch voor gekozen... Mij allemaal even goed. Zolang ze er maar zijn en een fijne dag beleven

sarah
15-7-2006
 Meld misbruik17-5-2006 14:18:12

hoi,
bij ons is daar ook een heel discussie rond geweest.daarom hebben wij besloten om kostuums te huren en wie geen wil dragen loopt dan niet in de suite.Jij beslist,tis jouw dag.voor een keer moet iedereen zich dan maar aanpassen.moeilijk kan dat toch niet zijn.
veel succes en probeer er niet te zwaar aan te tillen!!!!!
sarah

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik17-5-2006 16:48:10

Hey,

het is zoals ze hier al eerder zeiden: hij valt uit de toon, dus hij zal ook het commentaar krijgen nadien. Ik zou er niet van wakker liggen. Mijn schoonbroer wil ook geen kostuum dragen, maar ik wil mijn dag daar niet door laten verpesten. Want als je hem uitsluit uit de suite, dan je zus eigenlijk ook hé...

Groetjes,
Lieve

Linda
1-12-2006
 Meld misbruik17-5-2006 17:32:06

Kun je hem niet vragen om een broek met bijpassende vest en hemd te kopen? Tegenwordig heb je toch van die moderne broeken (die er helemaal niet uitzien als kostuumbroek)waar je een mooi bijpassende vest bij hebt. Mijn vriend heeft een aantal maanden terug nog een leuke broek van Scapa gekocht met bijpassende vest. Hij kan die broek gewoon dragen en als we ergens chique naar toe moeten, doet hij gewoon die vest er op aan. Was niet echt goedkoop maar in Maasmechelen village heb je dit wel voor soms de helft van de prijs.

gretel
11-8-2006
 Meld misbruik17-5-2006 18:37:34

Ik zou mij dat echt niet aantrekken hoor, zolang hij er maar deftig bij loopt, een mooie jeans gecombineerd met een hemd en vest kan toch ook?

vind dat nog niet zo erg dan een schoonbroer die niets eens wil komen zoals bij ons het geval is.
mijn toekomstige zen broer dien vrouw en ook zijn ouders willen niet komen en dat omwillen van mijn getuige, hoe reageer je daar dan op?

is nu van september geleden dat we ze nog gesproken hebben en in augustus is het eindelijk ONZE dag, proberen we hen nog te overtuigen of wat denken jullie?

Groetjes

Gretel
11/08/2006

Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik18-5-2006 9:22:47

Hey,
Ik vind het ook raar dat iedereen zoveel belang hecht aan het "gelijk uitzien van de suite", maar iedereen mag daar natuurlijk zijn eigen mening over hebben.
Ik vind dat iedereen gewoon moet aandoen wat hij/ zij graag draagt. Het is niet omdat men niet in kostuum komt dat het niet gekleed zal zijn. Je schoonbroer zal heus niet in een korte broek met afgelopen slipper komen opdagen.
Ook het prijskaartje moet hierbij in acht genomen worden. Ik ga ervan uit dat je schoonbroer niet over een kostuum beschikt en vr dat pak 1 keer te dragen zou ik er ook geen aanschaffen. Huren zou vr mij ook geen optie zijn. waarom zou ik geld uitgeven vr iets wat niet van mij is, waar ik me niet goed in voel en ik niks blijvend aan over hou. Misschien als jullie een kostuum voor hem zouden huren dat hij dan alsnog toegeeft....
In ieder geval zou ik er niet van wakker liggen.
Als je vraagt aan de mensen wat iedereen aanhad uit de suite kunnen ze alleen de bruid beschrijven en haar ventje. De rest vergaat in het niets.
Jullie zullen ongetwijfeld meer dan genoeg stralen om je schoonbroer zijn kledingskeuze te "verdoezelen."

Geniet van jullie dag
Peggy Verstraeten
23/06/07

Elke
25-3-2006
 Meld misbruik18-5-2006 15:17:44

Hallo,

Geloof me, geen kat gaat naar je schoonbroer kijken hoor!! Alle ogen zullen die dag op jullie gericht zijn!! 't Is enkel bij het buitenkomen van de kerk dat dit misschien gaat opvallen, en als hij dan zo op die foto's wil staan is dat zijn probleem, niet? Die dag is sowieso al veel te kort om je over zo'n futuliteit zorgen te moeten maken!!
Elke (reeds 54 dagen getrouwd, maar nog altijd verslaafd aan deze site vrees ik...)

gert
12-11-2005
 Meld misbruik18-5-2006 15:26:06

Hallo,

Bij ons was dit ook het geval : schoonvader en schoonbroer zagen een kostuum niet zitten. Wij maakten daar geen probleem van en waren van mening : "we zijn blij met jullie komst, wat je aanhebt speelt eigenlijk geen rol".
Bij schoonvader geen probleem : die zag er deftig uit in broek en vest. MAAR : de schoonbroer kwam dus echt gewoon in een oude broek met rood T-shirt en fleece trui ! Hij viel echt helemaal uit de toon. OK, hij voelt zich niet goed in chique kledij en niemand heeft er dus de dag zelf iets over gezegd : we wilden geen ruzie en waren blij dat iedereen er bij was. Maar achteraf toen we de foto's bekeken, was het echt geen zicht hoor en hebben we wel opmerkingen gekregen daarover !

Mooi staat het niet, maar ik zou hierdoor geen familieruzie laten ontstaan !

Groetjes,
Gert

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...