Nu Online
Momenteel zijn er 258 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Problemen met getuigen

20-6-2011 21:44:13
Ik had graag jullie mening gehad over een probleempje waar ik erg mee zit:

onze bruiloft vind op twee dagen plaats: de dag van de burgelijke trouw met een kleine groep waarna we iets gaan eten en dan geven we een maand later een avondfeest met een grotere groep uitgenodigden.

Nu had ik twee vriendinnen gevraagd om mijn getuigen te zijn. Ze zagen dit allebei zitten en ook om op beide dagen aanwezig te zijn. Bij één van hen is er iets tussengekomen ivm werk op de dag van de burgelijke trouw. Zij kan dus geen getuige meer zijn en zal alleen op de tweede dag aanwezig zijn. Dit vond ik heel spijtig maar helaas, niks aan te doen.

De tweede vriendin heeft nu de kans gekregen om voor een hobby een paar dagen naar het buitenland te gaan en kan er dan op het avondfeest niet bij zijn. Ze lijkt dit zelf geen probleem te vinden aangezien ze er die andere dag toch gaat zijn. Maar ik voel me hier helemaal niet goed bij aagezien zij toch één van de belangrijkste gasten voor mij is. Ik begin dan ook te twijfelen of ik haar nog überhaupt als getuige wil, aangezien die hobby blijkbaar voorrang heeft.

Nu vraag ik me af of ik aan het overdrijven ben: zouden jullie daarmee inzitten?

Nele
24-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 530

monica
26-8-2011
 Meld misbruik20-6-2011 22:01:32

Tja dat is ook raar in mijn ogen dat haar hobby nu voorang heeft. En bij die andere vriendin, zei krijgt een dag betaald verlof voor getuige te zijn. Daar kan het werk geen probleem van maken..
Alvast succes ermee

vera
9-9-2011
 Meld misbruik20-6-2011 22:08:24

Ik kan volkomen begrijpen dat je je hier niet goed bij voelt.
Is het misschien mogelijk om dit gewoon openlijk tegen haar zegt?
Dat het toch twee belangrijke zijn voor jou en dat je graag haar/hun erbij wilt hebben?
Ik hoop dat je eruit geraakt!

Louise
23-7-2011
 Meld misbruik20-6-2011 22:16:44

Als getuige krijg je maar een dag verlof indien je in de eerste graad familie bent van bruid of bruidegom...
vrienden moeten daarvoor een dag verlof nemen...

monica
26-8-2011
 Meld misbruik20-6-2011 23:28:32

Tja echte vrienden hebben dat ervoor over denk ik toch.
Ik heb mijn zus genomen, dus dacht dat het voor iedereen zo was. :-(

frida
6-2-2010
 Meld misbruik21-6-2011 9:53:19

hey, ik zou dit ook helemaal niet leuk vinden.
Als ze u vragen voor getuige te zijn, hou je toch die dag vrij.......

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik21-6-2011 12:03:04

is idd niet leuk..
als ik getuige mocht zijn voor 2 dagen zou ik er alles aandoen om dan zeker vrij te hebben, ookal moet ik een dag of zelfs 2 dagen verlof voor inzetten..

en idd, enkel zussen ofzo krijgen een dag verlof (met papier van gemeente dat je krijgt op de trouw) maar bij vrienden enzo is dit niet het geval...
daarmee dat wij ook goed op tijd onze getuigen hebben gevraagd, ik had mijn zus dus dat was geen probleem, maar mijn man had een heel goeie vriend en die moet natuurlijk de kans krijgen om een dag verlof op te zetten he

maar wat je mss eens kan doen?
kennen die 2 elkaar? zoja, roep ze eens alletwee samen voor een gezellige avond ofzo, en leg u gevoelens bloot, vertel dat het je eignelijk kwetst dat een hobby voorgaat op haar trouw, en of de ander geen verlof kan krijgen ofzo, leg uit hoe jij je erbij voelt, en dan zie je hun reacties...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...