TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
gretel
11-8-2006
|
17-5-2006 18:56:50
dus ze willen niet komen omdat zij men getuige is, wij hebben daarop gereageerd iets in de zin van dat dat hun beslissing is dat wij niet kunnen beslissen voor hen dat we het een domme reden vonden maar dat we ons zonder hen ook wel zouden amuseren.
Die avond zijn we op reis vertrokken en bij onze terug keer kregen we totaal de wind van voor van zijn ouders (dus men schoonouders) zij vonden dat ik maar een van men broers als getuige moest nemen, want dat wendy geen familie is en ik het alleen maar doe om zen broer te 'kloten' .
want vinden jullie hiervan?
op dat ogenblik zijn er nog heel wat frustraties naar boven gekomen, oa over de keuze van de zaal en het trouwkleed en zo, want niets wat wij voorstelden was goed, en zen ouders kwamen zo af met de leuke chantage zin: maar ons budget voor ons is het zelfde als voor u broer.... als je tussen de lijntjes leest zolang wendy maar geen getuige is....
wij zijn toen voort gegaan...
en verwachtten van hen dat ze zich wel zouden bedenken, want zo zijn ze nu eenmaal, eerst veel spel maken rond iets en dan doen alsof er niets gebeurd is...
maar de maanden verstreken en nieuwjaar was in aantocht...
ik heb mijn vriend dan zo goed als moeten dwingen om toch bij zen ouders langs te gaan, maar toen we daar aankwamen lieten ze ons niet binnen, tot 4 maal toe...
intussen hebben we er nog altijd niets van gehoord, zen broer is intussen papa geworden maar hebben ook geen kaartje gekregen of zo, en toen men vriend verjaarde hebben we ook niets van gehoord...
wat moet je doen in zo een situatie?
Gretel 11/08/2006
|
|
Sharon
1-7-2006
|
17-5-2006 20:04:59
Amai, wat een verhaal.. Ik vind het heel erg voor je. En het moet verschrikkelijk frustrerend zijn omdat je er eigenlijk weinig aan kan doen. Je krijgt niet eens de kans om het uit te praten! Ik kan me niet goed voorstellen wat ik zou doen in jouw situatie. Ik wens je heel veel sterkte. Ik hoop dat jullie eruit komen en dat jullie er toch nog een spetterend feest van kunnen maken!
Sharon 01/07/2006
|
|
Ann
20-5-2006
|
17-5-2006 20:23:50
Gretel,
Ik snap je situatie. Hier bijna hetzelfde. Alleen een geldkwestie. We doen ons best om ze uit te nodigen en dan krijg je telkens de wind vanachter. We zien zijn ouders sinds twee en een half jaar niet meer. Alleen met zijn oudste zus hebben we een heel goed kontakt. Maar omdat wij nog goed overeen komen met die zus zijn we niet meer welkom... (zijn zus is meter van ons oudste). Zijn jongste zus verjaart op de dag van ons huwelijk (nu zaterdag) en daarom zou ze zogezegd niet willen komen omdat ze liever alleen viert .... (????!!!!) Bon soit laat ze maar ... wij hebben onze conclusies getrokken en we willen geen zuurpruimen op ons feest dus.... wie thuisblijft heeft ongelijk is ons devies. Maar ik snap wel dat jullie situatie anders is. Gewoon wendy blijven vragen en dat ze maar thuis zitten. Ze missen de schoonste dag van hun zoon zijn leven... dan moet je maar je conclusie trekken ook al is het verdomd moeilijk (kan er van meepraten)
Veel succes en geniet toch maar van je dag.
Ann 20/5/2006
|
|
Lieve
1-9-2006
|
17-5-2006 20:48:55
Hey,
amaai meisje, ik leef met je mee. Wat is dat voor een overdreven reactie zeg! Ik begrijp dat je daar enorm mee inzit. Ik weet dat jullie al vaak geprobeerd hebben, maar ik zou toch nog eens proberen om de boel op te klaren (zonder echter té veel toe te geven), want het blijft toch zijn familie hé.
Veel sterkte! Lieve
|
|
gretel
11-8-2006
|
17-5-2006 21:34:56
hallo,
bedankt voor de reacties, soms heb ik inderdaad wel zo iets van zouden we niet nog eens proberen, maar ons binnen laten doen ze niet en ze hebben naar t schijnt zelf speciaal hun telefoonnummer laten veranderen omdat zijn ma beweerde dat we hen stalkten! (blijkbaar belde haar veel iemand op 'anoniem' en legde dan toe waneer ze opnam of zo) maar wij hebben helemaal nooit gebeld!
en mijn vriend krijg ik al helemaal niet meer mee tot bij zen ouders, ze mijden ons ook compleet want we werken vb beiden in een winkel en sinds september hebben ze daar hun hoofd niet meer vertoond terwijl ze er vroeger elke week kwamen , dat zegt toch ook al veel hè.
wij gaan niet meer de eerste stap zetten, tis frustrerend, maar hebben zo iets van tis een domme reden waarom ze niet zouden komen want vind nu eenmaal dat zulder niet te kiezen hebben wie ik neem als getuige en als ze dat niet kunnen aanvaarden moeten ze maar thuis blijven.
ah ja toen zen broer vorig jaar trouwde was het ook al zo een miserie maar dat zijn ze blijkbaar al vergeten want nu is daar (zoals ik hoor) nu alles koek en ei. zen broer had iemand leren kennen via vt4 chat 2 maand later besloten ze te trouwen, na 5 maand waren ze getrouwd en nu ze iets meer dan een jaar samen zijn hebben ze al een kindje en dat is dan blijkbaar wel normaal, maar wij zijn 5jaar samen, wonen 4 jaar samen en omdat ik een 'ex-vriendin' van zen broer als getuige neem doen ze nu zo moeilijk, tis moeilijk te begrijpen
gretel 11/08/2006
|
|
Wendy
5-8-2006
|
17-5-2006 21:58:26
Amaaii.. ik dacht da ik al problemen had (alchoholverslaafde pa met illegale zwangere vriendin ;) kort samengevat) maar da stelt toch niks voor vergeleken met dat van jullie.. Zowel voor Gretel als voor Ann. Het is JULLIE dag en ik zou echt niet gaan smeken om hun erbij te hebben. Ge moet gewoon uw vriendin vragen. Je vrienden kies je zelf, je familie heb je gewoon en als die zo flauw willen doen, dan laat ze gewoon stikken. nè. It's their loss..
Wendy 05/08/06
|
|
Peggy
23-6-2007
|
18-5-2006 9:12:37
Aiaiai, en ik die dacht dat het bij mij moeilijk ging. Moest ik jou zijn zou ik inderdaad kiezen voor de vriendin. Het feit dat je schoonouders en schoonbroer zo kinderachtig reageren op de gehele situatie vind ik al genoeg om ze er niet bij te willen. Als ze niet kunnen begrijpen hoe belangrijk deze dag is vr jullie en hun reactie maar van een laag niveau is zijn ze het niet waard om te komen. Vraag liever een vriend/ vriendin meer en geniet ten VOLLE van jullie dag.
Succes Peggy Verstraeten 23/06/07
|
|
Sylvie
11-3-2006
|
18-5-2006 12:52:07
Ai Gretel,
'k Zou niet graag in je schoenen staan. 'k Snap dat toch niet hoor van die mensen! 'k heb vrienden die net hetzelfde hebben meegemaakt (ook met de moeder van de man, die mama's willen blijkbaar hun zoontjes bij zich houden?). Die vrienden zijn ondertussen een aantal jaren getrouwd, hebben twee schattige zoontjes en de grootouders (dus zijn ouders) hebben hun kleinkinderen nog niet gezien! 'k Zou zeggen, laat er je dag niet door verknoeien, jij hebt jouw familie (die hopelijk wel willen komen!). 'k Heb het ook al meegemaakt bij een huwelijk (waar ik fotograaf was) dat de moeder van de bruidegom eerst niet wou komen. Uiteindelijk heeft ze een hele dag met een lang gezicht rondgelopen, dus da's het ook niet hé, dan blijven ze beter weg.
Probeer het je niet teveel aan te trekken en tracht te genieten van je dag! En neem zeker je vriendin als getuige! Was da nu voor iets, dat jij zou moeten rekening houden met je schoonouders in de keuze van je getuige??? Die hebben daar helemaal niks mee te maken!
Nog veel succes!
Sylvie 11/03/06
|
|
gretel
11-8-2006
|
18-5-2006 21:37:55
hey,
na al jullie reactie weet k zekerder dan ooit da we niet nog eens een stap naar hen toe zetten. had in het begin de hoop dat ze zich alsnog zouden bedenken, maar zoals sylvie zegt liever ni dan daar zo een 'schoonmoeder' met een lang wezen. en aangezien we ook zo vlug mogelijk een echt gezinnetje willen zijn we er al over bezig geweest van hoe dat dan zal verlopen, wel onze kindjes krijgen ze als het van ons op dit moment afhangt nooit te zien.
nog maals bedankt voor de steunende reacties!
Gretel 11/08/2006
|
|
Ann
17-6-2006
|
19-5-2006 11:46:16
Spijtig voor jullie! Er is al zoveel miserie in de wereld en dan voor zoiets een drama maken! Hebben juist vernomen van mijn zus (die al 10j) in Spanje woont, dat haar zoontje(13j) een tumor heeft aan het staartbeen!!! Hij had pijn in de benen en er werd gedacht aan groeipijnen! Wachten vol ongeduld op de resultaten van de biopsie: goed of kwaadaardig. Dit alles zet wel een domper op ons huwelijk van 17 juni! Hoe zal het verder moeten???
We moeten allessinds positief blijven denken! Brandt alsjeblief allemaal een kaarsje voor mijn neefje Axel!
Bedankt en groetjes,
Ann 17/06/06
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
19-5-2006 13:38:18
Je kan het inderdaad achter je laten, maar zal je vriend het niet erg vinden dat zijn familie er niet is?
Mijn vriend zijn familie komt ook niet (allé er komen er 5!) omdat er ruzie is tussen zijn tante en zijn pa. Zijn pa heeft het al proberen goed te maken, want alles had te maken met roddels die verspreidt zijn over zijn pa. Maar het helpt niet.
Mijn familie, en dat zijn er ongeveer 80, komt wel. Het gevolg is nu dat mijn vriend opziet tegen het feest.
Groetjes
|
|
gretel
11-8-2006
|
19-5-2006 19:52:26
Het rare is eigenlijk dat ik er nog het meeste van af zie/zag mijn vriend heeft er totaal geen probleem mee dat zen ouders en broer er niet zullen bij zijn, en moet zeggen vond dat in het begin wel heel raar, zou mij niet kunnen voorstellen dat mijn ouders en broers niet zouden willen komen naar ons trouwfeest laat staan om zo een reden. Maar hij is nu 25jaar en hij kent zen ouders al zo lang en weet intussen hoe ze zijn dat hij sneller dan ik door had dat ze dus echt wel kwaad kunnen blijven om zo een onnozelheid. heb er mij intussen al bij neergelegd dat het niet meer goed zal komen, en hoop dan ook dat we ze niet meer te zien krijgen want anders wordt het weer als maar moeilijker.
en aan Ann dat is inderdaad wel heel erg voor dat neefje van je, zal een kaarsje doen branden al is het gewoon maar als blijk van steun.
Gretel 11/08/2006
|
|
Ann
17-6-2006
|
20-5-2006 17:56:14
bedankt gretel voor het branden van een kaarsje. We weten nu dat het dus niet goed is en de dokters gaan maandag beslissen welke behandeling ze zullen starten. Ik ben hierjuist ook in de basiliek van Halle binnengeweest om een kaarsje te branden voor Axel.
Groetjes, en jij ook nog veel moed!
Ann
|
|
Wendy
5-8-2006
|
20-5-2006 22:14:28
aan Ann en Gretel: allebei heel veel sterkte toegewenst.. We denken aan jullie
Wendy
|
|
wesley
|
21-5-2006 23:39:08
heel veel sterkte toegewenst ale gwn vo de getuige:s :s onbegrijpelijk! wie doeter nu zoiets??
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|