Nu Online
Momenteel zijn er 178 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

papieren tafellakens of stof?

22-6-2011 7:40:46
Na heel wat discussies hier al binnen de familie, kom ik nu jullie raad eens vragen:
wat zouden we op onze tafels leggen op het avondfeest?
Ofwel stoffen tafellakens huren ofwel van die dikke papieren rollen kopen bij Ava of Makro of....
Mijn grootste bezorgdheid bij de papieren versie is: als er een glas omvalt (onvermijdelijk natuurlijk), hoe stevig is het dan nog? Want de tafels die er onderin zitten, zijn echt lelijke jeugdhuis-tafels, echt geen zicht....
Als ik stoffen lakens huur in de maat die we nodig hebben, zitten we rond de 200 euro.... Voor de papieren rollen gaan we vanmiddag op speurtocht....
Laat jullie raad maar snel komen, want over 16 dagen is het weeral zo ver.....

groetjes!!!

Sofie
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 2468

Tine
26-5-2012
 Meld misbruik22-6-2011 7:46:57

Ik zou toch gaan voor stoffen tafellakens. Papieren tafellakens lijken heel goedkoop en scheuren snel. Als er een glas omvalt wordt het ook een smeerboel met allemaal plakkerig papier en zo zie je de tafel eronder.

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik22-6-2011 7:47:57

Ik zou voor stoffen gaan: persoonlijker vind ik dat gewoon mooier ook en 'chiquer' ogen dan papieren, maar zoals je zelf aangeeft zijn die ook steviger dan papier, dat een beetje 'vergaat' als er de inhoud van een glas over valt (wordt dan zo wat doorschijnend he).

Veel succes met de laatste details :-)

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik22-6-2011 8:11:38

Stoffen ogen inderdaad chiquer maar zijn best duur vind ik en dan speelt het feit van "wil je dat er aan geven". Voor de rest hangt het er een beetje vanaf wat voor soort zaal jullie hebben. Als die ook niet al te chique is, zal het echt niet veel mensen storen als er geen stoffen tafellakens liggen hoor (allée mij zou dat alvast niet storen dan).
Duni (merk van servetten en tafelpapier) heeft er in een soort dik stof-papier en die lijken helemaal niet goedkoop en scheuren hoegenaamd niet zo snel hoor. Bij mijn weten kan je die bij de Makro of gewoon bij Delhaize kopen. Omdat ze zo dik en stofachtig zijn plakken die helemaal niet zo hard als je er op morst. Ik haal die ook altijd in huis als ik een feestje heb en als je echt propere gasten hebt en er niet gemorst wordt, kan je die zelfs nog hergebruiken.
Mijn tip is: haal gewoon zo'n rol met dik papier in huis en probeer het een keertje dan kan je daarna eventueel nog altijd beslissen om er al dan niet toch in stof te nemen.
Groetjes

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik22-6-2011 8:11:53

Stoffen tafellakens is gezelliger als papieren...
Maar papieren tafellakens is tientallen keren goedkoper en makkelijker bij afruim (geen tafellakens die je moet uitwassen, enkel weggooien)

's middags bij de broodjeslunch hadden wij papieren (er is geen glas omgevallen), met een beetje versiering hebben wij deze tafels heel gezellig kunnen maken. 's avonds had onze zaal stoffen tafellakens voorzien, dit geeft inderdaad iets meer "klasse", maar moest ik het zelf gedaan hebben en ik moest kiezen tussen tafellakens van 20 euro of 200 euro, dan koos ik ervoor om die overige 180 euro ergens anders aan te spenderen!

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik22-6-2011 8:12:49

P.S. Stoffen tafellakens waar een glas op valt (en nu denk ik vooral aan rode wijn), is een grotere ramp als papieren tafellakens waar een glas op valt!

Katrien
2-7-2011
 Meld misbruik22-6-2011 8:29:57

Hoi! Wij trouwen een week voor jullie in een tent en hebben bij Ava de dikste kwaliteit witte papieren tafellakens genomen. Dat lijkt overigens heel erg op stof hoor. We hebben vervolgens fuchia roze tafellopers en lopers met motief, een afwisseling van 3 kleuren servetten (motief - roze - knalgeel), bloemstukjes laten maken (roze, lichtroze trosrozen - pioenen zijn jammer genoeg al uitgebloeid, met stukje groen en kleine zonnebloem), kleine potjes met snoepjes bij, ...

Wendy
9-7-2011
 Meld misbruik22-6-2011 8:44:18

Die dikke papieren van Ava (denk dat ze die 'gala' heten) zien er net linnen uit en voelen zelfs zo. Als je erop morst, wordt dat niet vuil; tenzij je er een halve fles wijn over giet natuurlijk. Maar dat effect heb je ook met dure, dikke stoffen tafellakens hoor.
Ik las dat je in een jeugdhuis zit? Nu, ik weet dan niet of je een traditioneel trouwfeest hebt, maar ik zou eerlijk gezegd voor die dikke stoffen gaan hoor; bij bv. een barbecue of een walking dinner.

Wij hebben voor 's middags (lunch bij mijn ouders) van die stoffen (met chocoladekleurige servetten) en voor 's avonds stoffen, maar die zijn van de zaal.

Groetjes

Penny
20-7-2011
 Meld misbruik22-6-2011 9:03:51

Wij hebben ook de "dikkere" versie van Ava en voelt idd niet aan als papier.
Ze zijn wat duurder maar ze zien er zeker niet uit als papier en met een loper erop is het heel mooi.
Wij hebben grey stone genomen met fushia loper en fushia servetten.

Katrijn
22-7-2011
 Meld misbruik22-6-2011 9:25:28

Hallo,

Bij ons was die discussie ook! En toen heeft mijn schoonmoeder besloten om zelf tafellakens te maken. We hebben dus goedkoop stof gekocht en zij gaat ze mooi afwerken. Maar het is idd nog duurder als dik papieren tafellaken! Beetje weggegooid geld, maar ja we trouwen dan ook maar 1 keer....

veel succes met de knoop door te hakken!

monica
26-8-2011
 Meld misbruik22-6-2011 10:25:17

Ik heb voor mijn zoontje zijn communie van de dikkere kwaliteit van papieren tafellakens genomen. Ik moet zeggen dat dat ook héél mooi was en niet goedkoop oogt en als er een glas omvalt, gewoon opdeppen en je zag er niets van (papier gaat niet stuk) tenzij alléén beetje de kleur als het rode wijn is en dan nog miniem.

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik22-6-2011 10:26:08

Persoonlijk zou ik kiezen voor stof! Mocht je voor de dikke papieren versie gaan, kan je met lopers en zo wel het papieren zicht wat breken... Het morsen, mja, dat heb je dan weer niet in de hand.

joke
13-8-2011
 Meld misbruik22-6-2011 13:10:01

hier zal het ook van bij AVA de dikkere versie worden, ik moet ze nog gaan kopen het zal een combinatie worden van grijs met fuchia aangezien dat zowat de kleuren zijn doorheen onze trouw( uitnodigingen, enveloppendoos,....)
veel succes

grtjs joke

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik23-6-2011 13:19:15

Ik zou toch uitkijken met papieren tafellakens ; je zou weleens de indruk kunnen wekken dat papier "al lang goed genoeg was" voor de gasten of dat het papier mocht zijn omdat het "maar" voor de gasten was... Ik houd met zo'n soort dingen altijd rekening.
We hebben al meerdere feesten meegemaakt van vrienden, met gebruik van papieren tafellakens en de aanblik van sommige tafels was, zelfs nog voor het dessert kwam, soms al ronduit walgelijk te noemen.
Zelf zou ik voor mijn trouwfeest nooit papier kiezen, zelfs niet voor de servetten maar ik begrijp best dat je met het prijsverschil in je maag zit...

Sofie
9-7-2011
 Meld misbruik12-7-2011 12:57:10

Hoi allemaal!
Intussen zijn we al drie dagen getrouwd!!!!!
Een heerlijke, perfecte dag, ik had het mij niet beter kunnen dromen!
Uiteindelijk zijn we voor de dikke papieren tafellakens van bij Ava gegaan: kostte 60 euro voor een rol of zoiets
Maar het resultaat was supermooi en ze hebben heel goed standgehouden! Ik heb er ook niemand over horen klagen moet ik zeggen.
Ik heb dus helemaal geen spijt van onze beslissing.
Bedankt voor jullie goede raad wel allemaal!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...