Nu Online
Momenteel zijn er 650 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

de trouwring vo wet of de kerk

22-6-2011 13:35:17
mag ik eens iets vragen hoe dat het zit met de trouwringen als je trouwt voor de wet en de kerk.
is maar wij trouwen de 5 september voor de wet en de 10 september voor de kerk moeten da twee apparte ringen zijn of een gezamelijke waar je het vo de kerk of wet doet.

nathalie
10-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 903

Sarah
8-8-2011
 Meld misbruik22-6-2011 13:52:31

Hallo Nathalie,

Toen wij voor de ondertrouw naar de gemeente zijn geweest, hebben ze ons dat gevraagd of wij voor de kerk trouwden en ringen wilden wisselen in het stukje op het gemeente huis.

Naar wat ik begreep van de mevrouw bij de gemeente, wordt, als koppels zowel voor wet als kerk trouwen, meestal de ringen gewisseld in de kerk.

Wij vonden dat ook het mooiste en gaan dus enkel ringen wisselen in de kerk.

xxx

nathalie
10-9-2011
 Meld misbruik22-6-2011 13:55:42

toen dat wij da vo de wet zijn gaan aanvragen stond nog niet vast of we zouden trouwen vo de kerk maar nu doen wij da toch

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik22-6-2011 14:02:44

Wij trouwen een dagje eerder voor de wet dan voor de kerk(door omstandigheden die we op voorhand niet wisten en dat is dat er niet getrouwd wordt op zaterdag in het kermisweekend daarom nu vrijdagavond) en ze vroegen ons of we daar ringen wilden wisselen of niet
Ik heb van neen geantwoord de ringen gaan we pas wisselen in de kerk de dag erna :-)

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik22-6-2011 14:03:39

Dit is vooral voor mensen die enkel trouwen voor de wet dat ze dan toch ook in een plechtigheid hun ringen aan elkaar kunnen uitwisselen(moest er nog bijkomen :-D)

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik22-6-2011 14:04:59

Same hier als bij Sarah

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-6-2011 17:08:15

Idd, de ringen zijn voor in de kerk. In het stadhuis trouw je 'voor het trouwboekje' en krijg je dat mee naar huis. Niet vergeten meenemen naar de kerk! Want hierin wordt je huwelijk voor de kerk genoteerd!

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik22-6-2011 17:10:17

Normaal vragen ze dit waar ze je het liefste geeft.
De meeste mensen doen dit in de kerk, daar worden de ringen nog eens "gezegend" ook.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...