Nu Online
Momenteel zijn er 229 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zwaaiende servietten...

22-6-2011 23:25:33
dames,
het is jaren geleden dat wij op een trouwfeest waren dus keek ik deze avond eens naar 'zo zijn wij getrouwd' om in de sfeer te geraken.
Heb de hele tijd smakelijk gelachen met die Annelies amai.

Maar bon, nu zag ik overal zeer spontaan zwaaiende servietten... is dat op élk feest zo tegenwoordig ? Want bij de laatste feesten waar ik naartoe ging was dat alleen bij 'la bas au conemara' het geval dus hebben wij dat nummer zeer expliciet verboden op onze trouw want ik wil echt geen servietten (elk zijn afwijking en dat is de mijne, sorry;o)

Brenda
10-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 23 | Gelezen: 1986

Greet
15-7-2011
 Meld misbruik22-6-2011 23:37:38

Tjah, als er in de zaal ook maar 1 iemand zit die dit plezant vindt, dan zal je dat vrees ik niet kunnen tegenhouden want dat wordt idd niet alleen gedaan op "Les Lacs du Connemarra". Maar ik zou zeggen, trek je dat niet aan, want als mensen dit doen is het echt omdat ze zich amuseren. Misschien gewoon aan je DJ melden dat als er gezwierd wordt hij snel naar een ander nummer moet gaan (niet te opvallend) dan is het maar een korte pijn voor jou ;)

Groetjes
Greet

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik23-6-2011 7:00:52

Wij hebben de zelfde mening als u!
Onze DJ is al verwittigd, wij willen geen lac du connemarra, en ook niet op aanvraag van de gasten!!!!
Dus het wordt niet gedraaid!

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik23-6-2011 7:50:02

Dat is nu 1 van de enigste typische "trouwfeest-liedjes" die van ons mogen gedraaid worden tijdens ons trouwfeest :d. Voor ons hoort dit liedje er gewoon bij! ;-)

Verder gaan we wel alle andere typische hoempapa en vlaamse "trouwfeest-liedjes" trachten te vermijden (krijg ik de kriebels van :-p) en dus ook de DJ hiervan verwittigen :-). Wij gaan voornamelijk voor de hedendaagse liedjes en nineties :-).

Groetjes!

Annelies
1-9-2012
 Meld misbruik23-6-2011 8:16:31

Ah blij dat er nog iemand is met dezelfde afwijking :). Ik haat dat dus ook é. Wij gaan zeker ook aan onze DJ doorgeven dat dit liedje absoluut niet kan. Al mijn vriendinnen weten ook dat ik dit absoluut niet wil maar ik vrees dat er toch één het zal aandurven om ermee te beginnen. Ochja we zien wel op het moment zelf, ik zal me er niet op voorhand druk in maken.

Wendy
9-7-2011
 Meld misbruik23-6-2011 8:37:49

Oh neen! Doen mensen dat ook op andere muziek?
Wij hebben ook een zwarte lijst, met daarop o.a. Les Lacs du Connemara en de wij-zitten-op-de-vloer-en-doen-alsof-we-een-debiele-boot-zijn muziek.
Misschien moet ik de servetten dan pas later geven? Dat kan nu ook niet he.
Ik heb daar een intense hekel aan, in die mate dat ik me zelfs op een ander trouwfeest zo lang mogelijk afzijdig hou.
Dat liedje duurt ook veel te lang he.

Op welke liedjes doen ze dat dan nog misschien? Dan kunnen die er misschien nog bij op de zwarte lijst. Ik heb het bij ons nl. nog nooit meegemaakt dat het gebeurde buiten Les Lacs.

Sofie

Meld misbruik23-6-2011 8:55:25

Ik ben zo blij te lezen dat wij niet de enigen zijn die daar gillend van zouden weglopen... Bij ons ook geen Marie-Louises, regenbogen en meren van de Connemara, maar ik vrees inderdaad dat er wel eens mensen het in hun hoofd gaan krijgen om bij de binnenkomst met hun servet te gaan zwaaien. Geen servetten geven lijkt mij wat drastisch en ik durf niet echt te zeggen hoe verschrikkelijk ik dat vind, aangezien een paar vriendinnen wél servettengezwaai hadden op hun trouwfeest. Hoe hebben jullie dat aangepakt? Of gewoon niets zeggen en doorbijten met de glimlach als ze aan het zwieren gaan?

Lien
24-3-2012
 Meld misbruik23-6-2011 9:05:18

Haha idem hier! Ik ban bvb ook "Heb je even voor mij"
Plus de DJ moet ook van de micro afblijven. Ik wil géén gepraat tussen liedjes, geen aankondigingen van de openingsdans, niks niks niks!
Ik wil enkel een steengoed feestje

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik23-6-2011 9:38:52

Ik denk niet dat je zoiets kan vermijden. Zoals Greet zegt, er moet maar één iemand beginnen zwaaien met de servet en het is vertrokken. En welk liedje je ook kiest voor het binnenkomen (tenzij het een traag liedje is) is een 'goede' aanzet om dit te beginnen Ik ben er zelf ook niet zo voor, maar mocht het gebeuren, dan zal ik dat wel niet zo'n ramp vinden. Het liedje "Les lacs du Connemera" wil ik ook liever niet horen en zal tegen de DJ zeggen dat we dat zeker niet willen als lied om binnen te komen. Wat we zouden nemen, dat moeten we nog beslissen
@ Lien: een DJ die steeds zit te "zeveren" tussendoor, dat haat ik ook

jamie
9-3-2012
 Meld misbruik23-6-2011 10:31:01

Hehe les lacs de connemara vindt ik nu ook wel een beetje TE maar ik denk wel dat tegenwoordig iedereen met zijn servet staat de zwaaien als je de zaal binnenkomt eender welk liedje dan ook..

ik vindt het persoonlijk wel iets hebben haha mijn schoonvader stond vorige week al in de living te zwaaien met zijn zakdoek
en mijn moeder ziet dit blijkbaar ook zitten dus laat die mensen nu ff hun ding doen voor die 3min dat dit maar duurt

groetjes jamie x

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik23-6-2011 11:13:56

Ik sluit me aan bij Jamie. Wij zijn hier zelf ook geen fans van maar je kan dit soort dingen niet vermijden en je kan toch ook niet boos worden, denk ik, vooral als je merkt dat je gasten daar gelukkig mee zijn... Maar ik begrijp volkomen je standpunt.

Een korter alternatief voor 'Les lacs...' is bvb "Tourner les serviettes" van Patrick Sébastien (duurt maar half zo lang en er wordt enkel gezwaaid tijdens het refrein. Daarbij is het een veel ritmischer nummer dan Les lacs... ).

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik23-6-2011 11:17:00

Bij het binnenbrengen van de bruidstaart hadde wij lacs du connemera. Ik vond dat het servietten-zwaaien er bij hoort. En de gasten zullen we altijd een nummer vinden om dit op te doen. Ga je moeilijk kunnen vermijden, tenzij je geen servietten op tafel legt :-)

groetjes

sofie

Marijke
5-5-2012
 Meld misbruik23-6-2011 11:59:06

Wij zijn ook absoluut geen fan van Les Lacs en het serviettenzwaaien hoeft niet voor ons, maar er zullen sowieso mensen zijn die dat willen doen en dan heb ik daar geen probleem mee. Het is toch ook belangrijk dat de gasten zich amuseren! :)

Lien
24-3-2012
 Meld misbruik23-6-2011 12:03:56

Ik denk gewoon niet dat wij zo een "typische entrée" gaan doen en dan denk ik dat het risico op serviette-zwaaien kleiner is!
Hoop ik

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik23-6-2011 12:14:30

Ik vind het wel iets hebben dat iedereen er met meedoet.
Vorige week was mijn nicht haar trouw in een tent te doen en die hadden helemaal niks klaargelegd, daar zijn de gasten zelf op zoek gegaan naar servetten of zakdoeken ofzo toen ze het liedje hoorden

Ik vind alleen die liedjes om op de grond te gaan zitten wel belachelijk, die zullen wij dus ook op de 'zwarte lijst' zetten

Inge
13-8-2011
 Meld misbruik23-6-2011 12:29:59

Net hetzelfde hier!! Wij hebben onze DJ reeds richtlijnen gegeven. Wij willen geen Schlagerfestival noch Aalst carnaval!!!!

tania
1-7-2011
 Meld misbruik23-6-2011 12:55:15

Oh leuk te lezen dat er nog mensen zijn die geen schlagerfestival zien zitten op hun trouw. De Dj stelde ons voor om het liedje van Les lacs.... te spellen bij het binnen brengen van de taart en nadien om de ambiance er terug in te brengen wij zien dit echter niet zitten maar hebben nog geen alternatief gevonden en trouwen binnen 7 dagen. Welke liedjes nemen jullie voor het binnenbrengen van de taart en om de ambiance der terug in te brengen?

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik23-6-2011 13:04:58

wauw, ik ben gerustgesteld, dacht al dat ik hier lawine van 'lac' fans zou krijgen...

ik dacht eigenlijk het binnenkomen te doen zonder muziek, gewoon wij 2 en iedereen moet dan rechtstaan en ons applausje geven (of niet, dat maakt nu niet uit, maar zo is het meestal geweest op de feesten waar ik heenging)

maar àls ze zwaaien ga ik natuurlijk niet kwaad zijn, ik ga mijn avond er niet door laten verpesten he, ik heb alleen zoiets van 'preventieve actie kan nooit kwaad'.

muziek voor de taart hebben we nog niet over nagedacht, we dachten altijd vuurwerk af te steken om het dessertenbuffet voor geopend te verklaren maar sinds ik de prijs daarvan gehoord heb is dat idee naar de prullenmand verwezen

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik23-6-2011 13:10:27

haha, funny... het eerste dat bij ons vaststond over onze feest was: GEEN les lac du Connemara! En ben ook blij om te lezen dat er nog koppels zijn die geen liedje gaan laten spelen als ze binnenkomen...

Voor de taart bij ons trouwens ook geen muziek... Ik vind dat persoonlijk zo'n beetje raar... Maar ieder zijn ding, hé...

Wendy
9-7-2011
 Meld misbruik23-6-2011 17:55:56

Wij hebben ofwel een nummer van Muse ofwel een van Metallica (niet dat we metalfans zijn maar intro is heerlijk) voor dessert of binnenkomst en de meeste aanwezigen weten hoe wij denken over servetten zwaaien (net zoals ze weten dat ik absoluut tegen domme spelletjes en verkleedpartijen ben op vrijgezellenavonden); hoop dat de muziek dat dan ook niet aanmoedigt.
Je kan moeilijk boos worden op je gasten maar denk dat ik toch moeilijk ga kunnen wegsteken dat ik het maar een debiel gedoe vind hoor. Maar ik zal mijn best doen; die dag wordt er al genoeg gelachen dus enkele minuten extra moeten wel kunnen he.

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik23-6-2011 23:01:15

Haha, fijn om hier gelijkgestemde zielen te vinden! De mensen mogen van ons gerust met hun servietten draaien, maar NIET op les lacs: hier heeft de DJ een verbod op (dat vond hij zelf trouwens een hele verademing). Binnenkomen op muziek gaan wij ook niet doen, vinden we overbodig aangezien we dan toch iedereen al begroet hebben. Bij het aansnijden van de taart willen we dan weer wel een passend melodietje. En zo heeft ieder zijn/haar mening

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik24-6-2011 11:16:36

Ik vond dat ook maar niks, bij ons werden de servietten opgehaald voor les lacs :D

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik24-6-2011 11:19:11

En wij kwamen ook niet speciaal binnen ofzo ...
(wij stonden al binnen voor de receptie en dan vind ik het belachelijk om terug buiten te gaan)

vicky
10-9-2011
 Meld misbruik28-6-2011 10:11:15

wij gaan ook met onze dj afspreken dat dit liedje zeker niet mag gedraaid worden en ook niet op aanvraag dit word al op elke feest gedaan we willen wel eens iets anders

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...