Terug naar overzicht
Hoi Lesley, Bij ons in Portugal is het de traditie dat je dit doet. MAAR ik zie dit echt niet zitten en mijn ventje al helemaal niet hihi Het is waar dat in Portugal al snel 250€ gegeven wordt voor zo'n ding ... Ik zou zeggen, doe waar je zin in hebt, geen verplichtingen en hou vooral rekening met hoe je je erbij voelt :-) als je je daar goed in voelt, zeker doen, anders leg je dat gewoon rustig uit aan de mensen... Ik ga zelfs geen kousenband dragen, en ook geen kousen :-) Wat ik wel ga doen is mijn boeketje gooien voor de vrijgezelle meisjes op het avondfeest :-) Groetjes,Filipa
Hoi, Bij mij blijft de kousenband iets tussen mij en mijn "man". Hij is de enige die het er met zijn tanden mag afdoen ;) Maar je moet doen waar jij jezelf het beste bij voelt. En je kan er blij blijkbaar nog een mooi centje aan verdienen :)
Hoi hoi, ik ben zo niet voor een "bieding" tijdens het feest... De mensen hebben vaak al een mooi cadeau gegeven en het ligt me niet zo om dan nog geld te "vragen". Bij ons hebben we het zo gepland. Ik gooi mijn bruidsboeket naar de vrijgezellen dames en mijn man schiet de kousenband in het groepje vrijgezellen mannen. Voor beide geldt : diegene die hem vangt, zal als volgende trouwen! Dit lijkt me sowieso een sfeermaker! Maar je doet en kiest natuurlijk zelf wat je het liefst wil. xxx
Wij gaan dat doen! Heb het al een paar keer mogen zien en vinden het superleuk!
Hey Lesly Wij verkopen de kousenband niet maar lassen na het dessert wel een moment in waar op gepaste muziek eerst het bruidsboeket (een kleinere versie ervan) achterover gegooid wordt met aansluitend mijn vriend, euh dan al man, mijn kousenband afneemt en ook achterover gooit. Dus zowel voor de vrouwen als voor de mannen, wie het boeket/kousenband vangt wordt de volgende bruid/bruidegom... We doen dit meer om de sfeer erin te krijgen met daarna dan een Connemara en we zijn vertrokken voor de openingsdans. Nog veel plezier met de voorbereidingen.
Ik zou het ook niet verkopen, aangezien je vaak al mooie cadeaus krijg op je huwelijk.Ikzelf heb het niet gedaan. Ik had gewoon geen kousenband :-).En niets blauw, en ouds. groetjes, Sofie
Je moet inderdaad een beetje inschatten wat je genodigden leuk zouden vinden! En... wat jullie zelf graag zouden doen!! Wij hebben het niet gedaan - wij zagen het persoonlijk gewoon niet zo zitten ons feest te (laten) onderbreken voor acts e.d. -, zelfs het bruidsboeket niet achterover gegooid. Dit is precies niet zo'n traditie in onze families en bij onze vrienden. Maar als je een middenweg zoekt, vind ik het voorstel van Lies en Eveline ideaal!
Er zitten in heel onze gastenlijst maar 2 single ladies en geen enkele single man dus tja... Vind het weggooien wel geschikte oplossing want ben ook niet zo voor biedingen en acts. Onlangs las ik hier van een bruidje (Kim geloof ik) dat ze op haar feest van haar baas een bijzonder aardige cent voor haar kousenband gekregen heeft dus dan moet je baas die wel met zijn tanden van je been afhalen, brrr.
Ik was ook helemaal niet van plan om dat te doen omdat het precies niet echt de gewoonte is bij ons in de buurt...Op een bepaald moment hebben enkele vriendinnen wel komen vragen of ze die mochten "verkopen". Ze hebben het afgeroepen en daarna zijn ze wat naar mannen geweest, maar omdat het niet gekend is bij ons, ging dat niet zo goed. Had ook gezegd dat hij onder de 25 euro niet weg ging! En op einde vn de avond had ik hem nog aan, dus denk niet dat ze veel succes hadden Dus hangt echt van regio tot regio af. Bij ons wordt er bijvoorbeeld ook geen bruidsboeket weggegooid...
Is ook iets wat wij niet gaan doen... We gaan ook het boeket niet weggooien. Eens het dansen begonnen is, gaan we het ook niet meer onderbreken voor wat dan ook... dessert, kousenband, boeket,...
Bij ons is dat ook geen traditie en dus ook niet echt gekend binnen de familie. De mensen zouden er dus ook niet op voorzien geweest zijn bij ons... Dus ja...
Hey!Ik heb het al meegemaakt op een trouw en tegen dat het zover was (na het eten) waren er heel wat mensen al lichtjes aangeschoten / dronken (er waren wel heel veel jonge mensen op het feest). Toen was het eigenlijk een beetje platvloers / vulgairs...Ik zou het alleszins niet zien zitten, niemand moet onder mijn rok zien! :-))))