Nu Online
Momenteel zijn er 149 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

suitekleed schoonzus

24-6-2011 11:42:38
Hallo iedereen Mijn schoonzus staat op het punt haar suitekleed te bestellen en vroeg me wat ik ervan vind. Het is een wit kleed met oranje bloemen op. Ze kan het krijgen in het lang of tot op de knie. In eerste instantie vind ik het niet supermooi, maar dat moet ze zelf weten, ze staat er wel mee. Wat mij wel een beetje stoort, is dat het een wit kleed is. Ok, er staan wel veel grote, oranje bloemen op, maar het blijft een witte achtergrond he. Nu heeft ze ook niet zoveel keuze omdat ze zwanger is en ze dus uit de zwangerschapscollectie moet kiezen. Ik weet dus niet goed wat ik tegen haar moet zeggen. Ze is er helemaal weg van en het is ook niet goedkoop, dus ik wil haar niet kwetsen. Wat zouden jullie doen? Doe ik te moeilijk omwille van die witte achtergrond? Bedankt om jullie gedacht te zeggen! groetjes, Katleen

Katleen
24-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 1466

Lieselot
10-3-2012
 Meld misbruik24-6-2011 11:50:28

Kan je haar dit eventueel niet gewoon zeggen, en mss vragen om er een oranje bolero boven te dragen?
Zo is 't accent meer op 't oranje gelegd, ben jij meer gerust en is jouw schoonzus in de wolken dat ze haar kleedje kan dragen.

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik24-6-2011 11:51:41

Hallo,

Das inderdaad een moeilijke. Normaal gezien doe je op een huwelijk (uit respect voor de bruid) geen wit aan. En ik begrijp dit eigenlijk ook wel. Nu is het natuurlijk wel dat ze zwanger is en waarschijnlijk geen ruime keuze heeft, nochtans zijn winkels met supermooie zwangerschapskleding (in andere kleuren). Ze zal ook misschien denken omdat er bloemen opstaan dat het toch geen wit is.

Ik zou het misschien toch proberen te bespreken, zeg hoe jij je erbij voelt... normaal zou ze je dit toch niet mogen kwalijk nemen... Je kan ook voorstellen om misschien eens samen te gaan kijken of er toch niets anders is dat ze ook mooi vindt.

Maar het is inderdaad niet gemakkelijk om dit te bespreken... Succes!

Groetjes
Annelies

Sofie

Meld misbruik24-6-2011 12:08:12

Het idee van de bolero lijkt mij goed.
Ik heb op trouwfeesten ook al een kort (op de knie) "wit" kleedje aan gehad: ook een witte achtergrond, bedrukt met bloemen in het grijs-blauw. Ik droeg er altijd een gekleurd truitje over op de receptie en tijdens het eten, op de dansvloer ging dat natuurlijk uit. Heel erg opvallen doet het dan eigenlijk niet en zo wit ziet het niet door de vrij dichte bedrukking.

Als je trouwt in het lang, zou ik haar wel suggereren om het in het kort te nemen, kwestie van het verschil duidelijk te laten opvallen.

Annelies
1-9-2012
 Meld misbruik24-6-2011 12:53:35

Tgoh misschien ben ik een abnormale bruid maar ik versta die drukte daar om niet goed. Van mij mag gerust iedereen in het wit komen. Iedereen weet en ziet toch wie de bruid is. Waarom is het een privélege van een bruid om in het wit gekleed te zijn?
En op het kleed waarvan sprake zijn er dan nog eens oranje bloemen op?

Sorry voor mijn reactie misschien is het niet wat je wou horen, maar ik begrijp dit niet zo goed. Maar als jij daar problemen rond hebt en je niet op je gemak zou voelen op je eigen trouwfeest, zou ik er wel van spreken tegen de schoonzus en mee op zoek gaan naar een nieuwe jurk.

Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik24-6-2011 13:27:22

Ik zou haar dat kleedje laten dragen maar in het kort met oranje sjaal of bolero. Zo kan zij dragen waarin ze zich goed voelt (wat niet vanzelfsprekend is als je zwanger ben) EN toch is het duidelijk geen trouwkleed...

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik24-6-2011 14:26:00

Als er zoals je zelf zegt veel bloemen opstaan denk ik dat het geen probleem is dat ze dit kleedje draagt, ze gaan de bruid dan zeker wel kunnen herkennen hoor... Ik zou wel vragen aan haar om het in de korte versie aan te doen.

Cindy
1-7-2011
 Meld misbruik24-6-2011 14:26:46

Op mijn huwelijk mag iedereen dragen wat hij wil. Het belangrijkste is dat iedereen zich goed voelt...

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik24-6-2011 15:13:58

Ik zou haar ook vragen voor een korte versie en in de accessoires oranje laten benadrukken en niet wit. Ze zal toch ook wel begrijpen dat de benadrukte witte persoon de bruid moet zijn...

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik24-6-2011 15:30:38

Lang of kort: dat hangt er natuurlijk ook van af hoe de andere dames in de suite gekleed gaan. Draagt iedereen lang of iedereen kort, dan zou ik je schoonzus gewoon laten volgen. anders zou ik zelf voorstellen kort, omdat ze het dan achteraf misschien nog kan dragen met bolle buik.
Ik zou er ook geen probleem van maken dat het een witte jurk is met oranje bloemen. Er is echt wel een heel groot verschil tussen een zwangere dame met een fleurige bloemenjurk en een bruid, niemand gaat zich vergissen hoor ;-)

Sylvia
15-6-2012
 Meld misbruik24-6-2011 15:31:55

Ik zou daar ook totaal geen drama van maken, een gebloemd kleedje lijkt toch in de verste verte niet op een trouwkleed?

Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik24-6-2011 19:00:24

Ik snap het wel hoor :)
Je moet vooral kijken naar hoe jij je erbij voelt. Als het je écht stoort: gewoon even zeggen. Dat gaat al veel van de spanning die jij voelt wegnemen!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik24-6-2011 19:07:58

Ik vond het véél erger moest mijn suite daar in het zwart staan (precies of ze zijn allemaal in de rouw), dus nee, ik zou er mij zéker niet aan storen!

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik24-6-2011 19:38:15

En ik zou er mij wél aan storen... Op onze uitnodiging stond dan ook voormeld "geen wit!" :)

Ik wou kleur op mijn foto's en mijn man in't donker en ik in't licht ... En de rest rondom ons kleur!! En t'es goed gelukt!

an
12-8-2011
 Meld misbruik24-6-2011 20:05:07

Mjaaa ik vind een wit kleed met grote oranje bloemen geen "wit" kleed. Bij ons mag er ook niemand in het wit komen maar een kleedje met witte achtergrond is dik oké, uiteindelijk vallen die oranje bloemen toch het meeste op he...

Jolien
1-7-2011
 Meld misbruik24-6-2011 20:18:24

Voor mij maakt het ook echt niet uit want ik trouw toch niet in het wit :D

kristel
1-7-2011
 Meld misbruik24-6-2011 23:13:35

ik trouw in het ivoor,
en mijn nicht, die 16 is (en die ook mee in de suite zit) heeft ook een wit kleedjemet roze bloemen op,
ik ga er mij allesins niet druk in maken. het zal wel opvallen dat ik de bruid ben :)

Katleen
24-9-2011
 Meld misbruik25-6-2011 10:52:40

Bedankt voor jullie reacties! Ik maak me inderdaad misschien wat te druk om die witte achtergrond. Ze wil het echt graag en ik wil wel dat ze zich die dag goed voelt, dus ik kan me er wel bij neerleggen. Het voorstel van die oranje bolero ga ik toch overbrengen, al is het maar om het nog iets kleurrijker te maken. :-)

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik25-6-2011 23:14:15

gewoon tegen haar zeggen wat je nu tegen ons zegt
bij mij staat er ook : no white dresses op de de uitnodiging vermeld zenne

heidi

Meld misbruik27-6-2011 18:14:03

Mijn zus is afgelopen vrijdag getrouwd, ik heb haar volledige feest geregeld. Zij vond het kleur van de suite ook niet zo erg, ik heb op het allerlaatste moment nog iets nieuws moeten zoeken (miskraam gekregen en kleedje paste niet meer), ik vond toen dat me niet veel stond en ze wou dat ik iets nam waar ik me goed in voelde, dit werd dus een witte broek met een fleurige bloeze over, ze vond het voorral belangerijk dat ik me goed voelde en op 1 week tijd vind je niet snel iets, zeker niet als je hoofd er niet bij is...
ik zou me er niet druk om maken, laat de mensen dragen waar ze zich goed in voelen, das net zo plezant voor de sfeer en een bruid valt zoizo altijd op

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...