Nu Online
Momenteel zijn er 58 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ondertrouw, raad wissel kerk

25-6-2011 19:55:41
Hoi iedereen. Zijn net bij de pastoor geweest voor onze ondertrouw.
We weten dat het nog erg vroeg is maar hij wilde dit al "achter de rug hebben".
Nu hadden we eerst de papieren ingevuld en ondertekend en achteraf gingen we de praktische kant bekijken. De pastoor heeft ons eerst al 3 kwartier laten wachten en zei dan nog geen sorry maar gewoon, "ah, zou kunnen als ik met jullie een afspraak had".
Nu de praktische kant besproken zijn we helemaal van ons melk. Wij mogen geen liedjes in de kerk spelen en enkel de man van het orgel als muziek gebruiken. ook een misboekje zelf opstellen, ik mag wel een tekstje zelf kiezen maar veel hebben we niet te zeggen want hij kiest alle teksten.

Wij hebben echt geen 'goed gevoel' meer en voelen ons in tegendeel ontzettend slecht! Wij willen het liefst gewoon in een andere kerk en bij een andere pastoor trouwen!!! Wij hebben echt het gevoel dat het niet meer ONZE trouw is als we toch bij deze pastoor moeten trouwen.
Maar omdat wij eerst de papieren van de ondertrouw getekend hebben vragen wij ons af of wij hier nog onderuit kunnen??? En zouden wij de pastoor van de nieuwe kerk inlichten en hem vertellen hoe het zit?

Hartelijk dank voor jullie mening!
Groetjes Kevin en Vicky

Vicky
7-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 1 | Gelezen: 1144

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik25-6-2011 20:56:56

Hoi Vicky

Ik kan me niet inbeelden dat je er niet meer onderuit kunt, ik veronderstel dan wel dat je jullie huwelijk zal moeten "annuleren" in die kerk.
Maar wat ik zou doen, is een afspraak maken met een andere pastoor van een andere kerk en daar alles bespreken. En ik denk dat die dat onderling oplossen.

Wij gaan ook niet in onze parochie trouwen, en de pastoors hebben dit onderling geregeld.
Ik denk dat die vandaag de dag al heel blij zijn dat er nog mensen voor de kerk willen trouwen ;-)

Nu moet ik wel zeggen dat wij ook geen liedjes kunnen spelen, aangezien wij in de kahtedraal trouwen en dat daar gewoon praktisch niet mogelijk is. Wij moeten dus ook beroep doen op de organist van de kathedraal, maar daarnaast hebben wij ook twee zangeressen die onze liedjes brengen. De organist speelt alle hedendaagse liedjes op zijn orgel. Eerlijk, ik had hier in het begin ook schrik van, maar ik heb hem horen spelen en ik vind het veel mooier dan een CD-tje!!

Succes nog!
Grtjs

Sara

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info