Nu Online
Momenteel zijn er 318 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vlek op satijnen schoenen...

26-6-2011 12:50:31
Hallo

Blijkbaar ben ik te enthousiast geweest om mijn trouwschoenen in te lopen... Met het nat maken van een nylonkousje rekten mijn schoenen niet uit. Dan maar met een gewone natte kous in mijn schoenen gekropen en een paar uurtjes aan de strijkplank gestaan (had nog een hele berg strijk in te halen... ideaal dus!!!)
Resultaat... Schoenen zitten nu redelijke perfect maar... wel met vlekken.

Ik heb dus zo'n lichtgele vlekken op mijn schoenen van opgedroogd water en waarschijnlijk ook een beetje de kleur van mijn kousen die afgegaan zijn. De schoenen die ik heb zijn van Rainbow, in satijn.

Iemand een tip a la Tante Kaat om deze weer proper of ietsje properder te krijgen?

Bedankt!

daphne
27-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1870

Wendy
28-7-2012
 Meld misbruik26-6-2011 15:22:00

Oei meid,
Ik zou het niet weten. Hopelijk kan iemand je helpen!

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik26-6-2011 15:44:45

Je kan proberen met een nieuwe, witte potloodgom (type Staedler met kartonnen omhulseltje) en de vlekken er proberen uit gommen.
Mocht dit niet werken : een kubusblok 'Maître Savon de Marseille 72%' kopen (ivoorkleurig), met een weinig vochtige doek over het blok wrijven zoals je doet met schoensmeer en dan over je schoenen. Laat kwartiertje rusten. Daarna met een vochtige handdoek je schoenen 'spoelen'. Let wel, je handdoek mag niet nat zijn, slechts vochtig. De meeste vlekken krijg je steevast uit textiel met Savon de Marseille maar wel een blok dat in reliëf de vermelding "72% d'huile pure" bevat. Veel sukses !

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik26-6-2011 16:27:18

of gewoon zeker spelen...en een nieuwe paar halen -)

daphne
27-8-2011
 Meld misbruik26-6-2011 20:03:38

Bedankt! Heb het nu eventjes met 'shout' geprobeerd en ziet er bijna goed uit! Zal jouw

Katrien
26-8-2011
 Meld misbruik28-6-2011 19:41:07

Kunnen ze ze niet opnieuw verven in dezelfde kleur?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...