Nu Online
Momenteel zijn er 490 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eerste keer jurken passen en stressssss

28-6-2011 10:12:37
Spannend, 7juli voor het eerst samen met mijn mama en jongere zus (getuige) voor de eerste keer echt kleedje gaan aandoen en passen.
Ik heb er zoveel zin in en terzelfder tijd zo bang dat weinig me mooi zal staan. Ik ben ondertussen wel al een 10tal kg afgevallen, maar met mijn appel figuur vrees ik het ergste (een bustier en grote hoepel jurk zijn dus uit den boze....) . Momenteel vaak maat 42 waar vroeger soms 46, maar toch heb ik schrik... voor dat passen. Zelf ben ik 1,80m... en wil graag in het lang, maar gaat dat dan nog mooi zijn... Pff (ben en echtte piekeraar en stresskip...)
Ik heb eerst afspraak in le chapeau en in de late namiddag bij koonings. Khoop dat ze me daar goed gaan begeleiden, geen kwetsende dingen gaan zeggen en niet enkel jurken hebben voor bruidjes met maatje 38,40 want dan zal ik niets kunnen passen.

Sorry van mijn gezaag maar heb er echt al wakker van gelegen.

Groetjes Ellen

ellen
14-4-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1026

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik28-6-2011 10:19:59

Hallo,

Maak je maar geen zorgen... dat komt wel goed hoor! De paskleedjes hebben ze meestal ook in iets grotere maten. Ik heb mijn kleedje moeten passen in maatje 44 terwijl ze uiteindelijk maat 34 hebben moeten bestellen. Mijn hele (pas)kleed stond vol spelden en knijpers zodat ik toch het resultaat kon zien in de juiste maat. Waar ik mijn kleedje gehaald heb hadden zo ook vaak twee kleedjes per model (2 maten) dus daar zou ik me sowieso al geen zorgen om maken.

En qua model ook niet... er zijn zoveel verschillende jurken dus er zal er zeker wel eentje voor jou tussenzitten. De mensen in de winkel weten normaal wel welk kleedje wel of niet bij een bepaald model past.

Gewoon rustig blijven... ookal vindt je vandaag niet de jurk van je dromen er zijn nog genoeg winkels...

Probeer er vooral van te genieten! Succes

Groetjes
Annelies

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik28-6-2011 10:23:17

Hoi Ellen,

Geen stress meid, gewoon gaan en ervan genieten is de boodschap! :-)
Ze gaan heus geen kwetsende dingen zeggen hoor! En ik denk eigenlijk dat het met jouw maatje 42 (of zelfs 46) en 1,80m dat het wel moet lukken..
Ze hebben alle maten, niet enkel 38,40! Ze zijn voorbereid op veel verschillende soorten lichaamsbouw, en ik heb al jurken gezien met een "klein maatje meer" die echt heel mooi waren en de bruid prachtig stonden!
Niet piekeren, tenslotte zijn het vakmensen die daar werken.. die weten waar ze mee bezig zijn ;-)
En moest het jou niet direct lukken, jouw moed niet verliezen!
Van waar ben je Ellen? Als je van in de buurt van Maastricht bent, zou je ook eens kunnen gaan kijken bij Blue Bruidsmode. Super vriendelijke madam en ze weet heel goed waar ze mee bezig is. Aangename sfeer, zo'n klein winkeltje maar toch heel veel keuze...

Groetjes,
Filipa

Ki
13-5-2011
 Meld misbruik28-6-2011 11:02:07

hey ellen,

same hier als bij annelies. De pasmaten van kleedjes zijn meestal 42-44-46. Met als redenering dat als je kleinere maat hebt ze dit met speldjes kunnen oplossen. Als iets te klein is om te passen lukt het anders gewoon niet. Dus zeker geen schrik hebben.
Doordat ik kleine maat heb, heb ik eigenlijk pas echt gezien hoe kleed voor mij stond bij de tweede pas (passen op voorhand was allemaal te groot - eerste pas was nog altijd zeer ruim). Ik zou dus zelfs zeggen dat je in het voordeel bent om kleedjes te gaan passen...

En er zijn heel veel verschillende vormen, kleuren, ... Dus geen paniek. Je droomkleed is daar ergens, nu het nog gewoon vinden. Geef moed ook niet op als het niet direct lukt, iedereen vindt uiteindelijk haar droomkleed... En het is niet omdat sommige bruidjes goede/slechte ervaringen hebben met een bepaalde bruidswinkel hebben dat dat bij jou ook zal zijn.

groetjes

PS als ze kwetsende dingen zeggen trek het je zeker en vast niet aan en ga naar andere winkel, het is hun verlies dan ...

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik28-6-2011 11:17:24

Hey,

Heel erg merci van de lieve woorden! Ben nu toch een beetje meer gerust gesteld...
Ik ga super graag uit shoppen maar ik koop niet zo graag kledij voor mezelf... Ik laat alvast weten hoe het is meegevallen.

@Filipa: ik ben uit het waasland, maar met de auto geraak je ver hé. Alvast bedankt van de tip

Veel groetjes Ellen

Ils
14-1-2012
 Meld misbruik28-6-2011 12:16:26

Hey Ellen!

Jij maakt je zorgen over je 1,80m maar ik maakte me zorgen over mijn kleine 1,60m! :) Alle jurken die ik heb gepast waren 15 tot 20 cm te lang, dus ideaal voor jouw lengte. Ik was in de winkel best jaloers op grote vrouwen (eerder ook al hoor): sommige jurken komen veel beter uit als je meer lengte hebt, ik heb daarom een paar exemplaren zowieso moeten laten hangen... Ik ben er zeker van dat je een ideale jurk gaat vinden! Geniet van die dag, ik keek er zo naar uit en het was ook zo voorbij.. Zo heb je al wat voorbereiding op de echte grote dag denk ik? :)

Groetjes!

Leen
5-11-2011
 Meld misbruik28-6-2011 12:19:18

Hoi Ellen,

Ik wil je zeker niet ongerust maken, maar ik ben zelf ook in Le Chapeau gaan passen, en daar hebben ze geen pasmodellen in verschillende maten. Ik heb er ongeveer 12 kleedjes gepast en die waren allemaal maat 40. Maat 42, 44, 46, ... hing daar écht niet.
Maar ik heb ook goed nieuws!! Toen ik ging passen had ik ook jouw maat en ALLE kleedjes pasten me mooi. Die jurken zijn zo gemaakt dat ze je lichaam er beter doen uit zien, dit had ik helemaal niet verwacht, maar het is echt zo! Ze zijn meestal van redelijk stijf stof gemaakt die je imperfecties (bvb. een buikje) echt verdoezelen. Er was 1 jurk die niet dicht ging, maar dan laten ze die achteraan gewoon openhangen en heb je langs voor toch nog altijd een goed beeld van het kleed.
En over je grootte... waw, ik ben echt jaloers! Ik wou dat ik zo groot was, die kleedjes gaan je echt beeldig staan want die zijn sowieso gemaakt voor grotere vrouwen met lange benen :-)

Geniet er van want het is héél leuk om te gaan passen!

Groetjes,

Leen

Katja
20-8-2011
 Meld misbruik28-6-2011 12:21:36

Ellen,

Mijn kleed komt uit Le Chapeau en daar hebben ze paskleedjes van maat 38 tot 44. Ik heb zelf maatje 42, soms 44 en heb alles daar kunnen passen. Desnoods laten ze de jurk vanachter een beetje open. En wees gerust, ze geven daar geen enkele opmerking maar zijn juist heel behulpzaam!
Ik heb er trouwens mijn kleedje gekocht en mag donderdag voor de 1e keer gaan passen!!

sofie
21-4-2012
 Meld misbruik28-6-2011 12:46:51

Hoi, ik ben 1.82m en heb maat 42 ( soms 40, hangt af van merk).
Ik ben bij Koonings gaan passen, en kon daar met gemak in alle paskleedje hoor.
Sommigen waren zelfs te groot, maar er waren er ook die als gegoten zaten.

Dus, no worries!

Groetjes,

sofie

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik28-6-2011 13:51:36

Hey,

Alé super dat ik dat hier allemaal hoor... kheb al beetje minder stress om te gaan passen...

@ Ils: Grappig mijn zus is ook veel kleiner dan mij ze is 1,64 m en ik ben steeds jaloers op haar kleine gestalte en haar vrouwelijkheid... dat zal wws iets vrouwelijk zijn (de ene groot en wil klein en de andere net anders om.)

Ga proberen nemen hoe komt en laat jullie zeker nog weten hoe was...

Groetjes Ellen

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik28-6-2011 22:17:21

Hallo,
Geniet er maar van, kleedjes passen is echt leuk!
Wel moet ik zeggen dat ze niet overal even eerlijk en vriendelijk zijn.
De ene verkoopster is al wat opdringeriger dan de andere.
Ik ben reeds in 3 winkels geweest en al mooie kleedjes gepast, maar heb nog geen beslissing genomen.
Tot hiertoe ben ik het meest tevreden over Moderna in Schepdaal.
Nu maandag ga ik naar Le Chapeau, ben benieuwd!
Groetjes,
Sonja

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info