TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Charlotte
1-6-2011
|
29-6-2011 9:23:57
Hey meid, kop op wat dit betreft! Ik heb hier geen ervaring mee, maar mijn gevoel zegt dat je toch de juiste keuze hebt gemaakt... Dit is een bijzonder moment dat nooit meer terugkomt en je probeert om voor iedereen het beste te doen. Er zijn hier al heel wat familiale problemen aan de orde gekomen op het forum, maar doorgaans merk je toch dat de meeste mensen een extra inspanning doen op de trouwdag zelf om de sfeer voor het bruidspaar optimaal te houden. Uit je mailtje leid ik af dat 1/ je je pa niet hebt uitgenodigd omdat hij een scene heeft gemaakt om er de ganse tijd te kunnen bijzijn, maar wel vanuit je eigen gevoel omwille van zijn inspanningen en 2/ dat je mama mee heeft beslist hem er bij te vragen. Het lijkt me dus wel dat ze allemaal discreet zullen zijn. En praten ze al wat minder tegen elkaar, mja..., met 20 personen in het totaal zal het heus niet zo opvallen hoor! De focus zal op jullie liggen!!
Geniet alleszins nog van die laatste momenten voor jullie dag! Ik wens jullie heel veel plezier, liefde en gezelligheid op jullie dag .
|
|
Jana
5-5-2012
|
29-6-2011 9:38:38
hey,
zit me hetzelfde probleem eigenlijk. Mijn papa is 9j gelede gestorven en sindsdien is mijn mama een beetje op dool geraakt. mijn beide zussen die ware allebei al buitenshuis toen. en die hadden besloten om niet meer thuis te komen. met als gevolg dat ik heel veel heb moeten opgeven om voor haar en soms zatte buie te verzorgen. vier jaar gelden zocht mijn zus met haar kindjes terug contact met mij op omdat ik toen niet meer thuis woondde, want die was van mening, zolang je contact heb met ons mama dan zie je mij ni en mag je de kinderen niet meer zien. dus ja, nooit gezegd tege haar dat ik nog thuis kwam. Nu het strafste van al: mijn vriend vroeg me in november ten huwelijk, dus ik met het blijde nieuws naar de familie, waarop mijn zus zei: ha nee ze als gij mense van de familie gaat vragen die ik niet graag heb, dan kom ik niet en de kindjes mogen dan ook niet. Nu had ik mijn oudste zus dan maar als getuige gevraagd, die sinds e paar maanden terug na zoveel jaar contact had gezocht met ons mama. Mijn zus met de kindjes mag dat niet weten of ze mag haar metekindje niet meer bezoeken, van mij weet iedereen dat ik steeds doe wat ik wil en met wie ik wil omgaan. Maar mijn oudste zus zwijgt in alle talen tege de rest van mijn familie ook tegen mijn oma. dus ik ben de slechte op dit moment! ik heb er maaanden ziek van geweest dat ik niet iederreen rond mij ga hebben die ik graag heb omdat ze alleen zelf maar egoistisch zijn. het gaat hard zijn en ja er zullen rare stilten vallen. en mischien woorden maar ik heb al op voorhand gezegd da ze hun manieren moeten houden en gedragen gelijk volwassenen. ik heb ook lang schuldgevoelens gehad tegenover mijn mama want had vorig jaar in mei geen contact meer, maar heb eens diep naar mijn binnenste geluisterd en haar toch nog een kans gegeven! onder e paar voorwaarden weliswaar! En uiteindelijk nu ben ik heel blij dat men zus met de kindjes ni ga komen. kwil geen ruzie op mijn dag en ook geen zure gezichten. En mijn oudste zus? hoe die nog gaat draaien en keren is nog een groot vraagteken, maar vind ik niet erg. (zover is het dus al gekomen). Het is jouw dag en teleurstellingen gaan er zoiezo zijn. gewoon beleefd vragen of ze hun willen inhouden, Het is JOUW dag, ze mogen niet egoistisch zijn! En enkel en alleen aan u en u verloofde de dag gunnen! je trouwt maar één keer. en kan begrijpen dat je ruzie wil aan tafel! nog veel succes x
|
|
Jana
5-5-2012
|
29-6-2011 9:40:59
Bedoel 'GEEN ruzie aan je tafel wilt' xx typfoutje :)
|
|
Jolien
1-7-2011
|
29-6-2011 9:52:07
@ Charlotte: bedankt voor de bemoedigende woorden! Thnx.
@ Jana: pff ook een hele situatie zeg. Vind het zo naar voor je :( Ook mijn vader heeft een alcoholprobleem dus heb mijn grootmoeder en zus gevraagd om hem in de gaten te houden. Maar volgens grootmoeder gedraagt hij zich de laatste tijd op dat vlak dus hopelijk blijft het zo.
Erg toch hoe egoïstisch sommige mensen kunnen zijn. Zoals van jou zus, vind ik echt héél erg! Dat is gewoon iemand dwingen om te kiezen tussen zus of moeder. Verschrikkelijk.
Ik ben blij dat jij het min of meer wat van je kan afzetten en toch beslist hebt om terug contact op te nemen met je mama. Want wat ze ons ook aandoen/deden, ze blijven onze ouders hé....
Ik wens je heel veel sterkte en vooral veel plezier op jullie huwelijk!
Groetjes
|
|
Silke
6-10-2012
|
29-6-2011 10:24:42
Een tip die ook vaak hoor is vooraf aan de bediening waar je je feest heeft doorgeven dat die bepaalde persoon best niet teveel alcohol geschonken mag worden..; Vaak houden ze hier wel rekening mee!
Natuurlijk wel jammer dat er soms zoveel moeilijkheden zijn in de familie!
Ik zou hen persoonlijk eerlijk de situatie uitleggen van kjik ik kom met iedereen overeen, iedereen is familie en ik wil er dan ook iedereen bij. Wat jullie afzonderlijk betekenen voor mij heeft niets te maken met welke ruzies er gaande zijn tussen julie. Het is mijn huwelijk, mijn dag, dus aub hou daar rekening mee en probeer oude emoties of nieuwe frustraties niet te bespreken op die dag. Zit liever elk aan de andere kant van de tafel en niets te zeggen tegen elkaar dan wel iets te zeggen maar dat het enkel maar oude koeien zijn!
Als ze dan beslissen niet te komen, dan zegt dit volgens mij veel meer over hoe belangrijk ze jou wel vinden. Als ze echt om je geven, kunnen ze het laten om één dag eens niet ruzie te maken!
Hopelijk komt alles goed!!
Ik heb het gelukkig kunnen oplossen. Mijn opa heeft namelijk ruzie met een tante van mij. Gezien ik die tante nooit zie of hoor en er dus ook niet zo'n band mee heb, was het voor mij simpel. Ik nodig mijn opa uit en niet mijn tante. Zo kan er zeker geen ruzie zijn! Maar als dit natuurlijk over vaders, moeders en zussen gaat ligt dit al heeeel wat gevoeliger éh!
Probeer sowieso gewoon te genieten van jullie dag!!
|
|
Jessica
7-7-2012
|
29-6-2011 10:54:19
Hey Jolien,
Ik begrijp hoe je je voelt. Mijn ouders zijn elf jaar geleden gescheiden, sindsdien heb ik geen contact meer met mijn vader. Voor mijn vriend me ten huwelijk had gevraagd, probeerde ik niet echt stil te staan bij de situatie. Maar nu ik zo bezig ben met ons huwelijk en we over kindjes praten, merk ik dat ik me toch wel afvraag wat voor iemand hij nu echt is, hoe zijn leven nu is. Al kan ik geen begrip op brengen voor het feit dat hij nooit zelf een poging heeft gedaan om contact te zoeken met mij. Ik heb even getwijfeld of ik hem zou uitnodigen. Maar ik ben eerlijk gezegd zelf te koppig om de eerste stap te zetten, als ik denk hoe egoïstisch hij in het verleden was.... Bovendien ben ik er zeker van dat mijn mama mij dit zeer kwalijk zou nemen dus... laat ik het verleden voor wat het is. En vraag ik me soms stiekem af, waarom ik geen 'normale' familie heb.
Mocht ik jou zijn, zou ik mijn vader even apart nemen, hem vertellen dat ik het fijn vind dat hij er graag wil bij zijn, maar hoop dat alles sereen kan verlopen.
succes
groetjes
|
|
Jana
5-5-2012
|
29-6-2011 11:41:11
hey,
Inderdaad het blijven tenslotte onze ouders, onze zussen en of broers. En diep vanbinnen in je hart blijf je dat voelen. dat waren ook de voorwaarden voor mijn mama, dat ze minder dronk en een normaler leven ging leiden. Moet zeggen tot hiertoe is het al een klein jaartje veel beter. Maar het is gewoon erg dat mensen egoistisch zijn op dat vlak. Ach ja, soms denk ik van, ik wil er de kindjes bij en mijn zus, omdat ik soms voel dat mijn dag niet compleet ga zijn, snapt ge! maar langs de andere kant kan ik op die dag stress missen gelijk de pest. en ik ken mezelf daarin een beetje zou mij anders die dag veel te veel bezig houden met te piekeren of de familie het naar hun zin heeft. dus eigenlijk: hoe minder miserie hoe beter. praat anders eens rustig met je papa en andere familieleden die ermee te maken heeft.
Nog veel succes en geniet van je trouwdag xxx
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|