TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Veerle
6-8-2011
|
29-6-2011 10:57:02
Hé de regels hiervoor vraag je best aan je ceremoniemeester, die helpt je daar zo mee. Groetjes Veerle
|
|
|
Katja
20-8-2011
|
29-6-2011 12:27:34
Mijn schoonouders zijn ook nogal gesteld op etiquette en zij stonden erop dat wij ook, bij een huwelijk, enkel de naam van de man schreven. Bijvoorbeeld. De heer en mevrouw A. Peeters. Als er kinderen waren bij uitgenodigd Familie A. Peeters en als er geen huwelijk had plaats gevonden De heer A. Peeters en mevrouw J. Janssens. Voor mij was dit niet zo belangrijk, maar omdat ze erop stonden hebben we het toch zo gedaan.
Hopelijk ben je hier iets mee? En als je het enkel opzoekt om hen plezier te doen, zou ik misschien eens navragen wat zij dan graag als vermelding hebben. Groeten en nog veel succes
|
|
stephanie
2-7-2011
|
29-6-2011 12:54:11
Het is volgens de etiquette inderdaad zoals Katja het schrijft: de naam en de voornaam van de man, tenzij ze niet getrouwd zijn. En hoewel ik het wel eens ben met Charlotte, hebben wij het ook zo gedaan.
succes ermee!
|
|
Peter
15-10-2011
|
29-6-2011 12:56:34
De etiquette is zeker niet enkel en alleen de naam van de man, toch niet in Vlaanderen. Het is wel gangbaar in Frankrijk (en bij uitbreiding bij Belgische Franstaligen die denken dat alles wat ze in Frankrijk doen juist is).
Je kan enkel en alleen volstaan met de naam van de man als je zeker bent dat de vrouw altijd de naam van haar man gebruikt, zoniet, gebruike je beide (of alleen haar meisjesnaam als ze die altijd gebruikt).
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/25
|
|
Meg
24-9-2011
|
29-6-2011 18:26:37
hoe staat het dan op de uitnodiging zelf? Kondigen de ouders het huwelijk aan en hoe is dat dan geschreven?
Wij gaan de meeste uitnodigingen voor de familie persoonlijk afgeven, dus enkel de voornamen op de enveloppe :)
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|