Terug naar overzicht
Hallo Astrid,we hebben inderdaad de dj ontmoet. Hij begon al direct te zeggen dat hij geen liedjes à la radio Donna speelde, maar meer de stijl van Studio Brussel (waar wij persoonlijk nooit naar luisteren). Dus wij waren daar al direct in lichte paniek geschoten. We hebben dan gezegd dat het toch niet de bedoeling is dat de mensen een muziekles krijgen, maar dat ze zich moeten amuseren. We dachten daar al dat die daar kweeniehoe alternatief ging doen. :-)Uiteindelijk heeft hij zich verder genuanceerd en bleek hij te bedoelen dat hij geen dingen speelt zoas de pizzadans ... of toch niet de hele avond. Hij speelt enkel de liedjes die 'blijven'. Daar kunnen we ons wel in vinden. Hij heeft ook naar onze wensen gevraagd en daar ging hij toch rekening mee houden, want we willen echt wel een beetje ambiancemuziek. Anders komt mijn familie niet van hun stoel. Ik heb gevraagd om zeker de In Zaïre en Cotton eye Joe te draaien en dat was voor hem geen enkel probleem. Een hele geruststelling. :-)Ook onze openingsdans was geen enkel probleem. (Dat is een lied dat nooit op cd werd uitgebracht en ik dus gedownloaded heb van het internet). Hij stond echt open voor al onze wensen. Hij is 't schijnt een van de weinige 'professionele' dj's. Ik denk dat de Faculty Club je verplicht om die dj te nemen om te vermijden dat er daar 'houseparty's' gegeven worden in het Groot Begijnhof.We hebben een all in contract met hem voor € 750. Voor ons is het dus heel goed meegevallen en ik heb er weer het volste vertrouwen. We blijven positief hé. Groetjes,An 28-10-06
Hey An,bedankt voor je verslagje! Altijd leuk om vooraf al iets meer te weten!groetjes,Astrid
750 € ? maai dat vind ik persoonlijk toch heel veel geld hoor voor een DJ ... Wij betalen 350 € tot 1 u en dan 40 € per uur ... Dus tot 4u 470 € is toch een pak minder dan 750 € he ! GroetjesLien26/05/06
en in hoeverre is "naar het schijnt een van de weinige professionele djs" een referentie ... een zelfstandige statuut kost je 10 euro (je ik ben dan ook professionele dj in bijberoep) ... voor 750 euro neem ik zelfs een heuse laser lichtshow mee als het moet ... maar ik doe het natuurlijk voor het goedkeurende knikje van de aanwezigen
Bart,wat voor een weinig professionele reactie is dat zeg! Laat iedereen toch in zijn waarde alstublieft.
impulsieviteit is niet alles ik zal mij nuanceren. 1. prime time is de muziek van radio donna en studio brussel geen hemelsbreed verschil.2. een gedownload lied lied van internet mag je in principe niet van een cd afspelen volgens de wetgeving op de auteursrechten.3. het criterium 'professioneel' is mijns inziens redelijk triviaal. Er zijn djs die wekelijks in bars/winkels/fuiven/feesten draaien zonder statuut die dus in principe alles behalve professioneel zouden zijn. Dat professioneel is louter handig om in orde te zijn moest er arbeidsinspectie binnen komen vallen in de zaak waar je draait of om een factuur voor bedrijven te kunnen schrijven.Als faculty club je niet zou verplichten die dj te nemen zou je dan opteren voor hem of zou je op zoek gaan naar een (goedkoper) alternatief ?weinig trouwfeesten lopen uit tot house- of techno feestjes maar als het dat wel doet op aanvraag van het trouwende koppel heb ik nog geen enkele zaakvoerder de handel weten stilleggen ...
Mensen, mensen, geen ruzie maken...Ik vind 750 euro inderdaad ook te veel geld voor een dj. En dan komt daar nog bij dat de Faculty Club op zich al een hele dure bedoening is. Maar is het niet zo dat die dj er van bij het begin bij is en ook voor afroeping van de gasten en achtergrondmuziek tijdens receptie en diner zorgt? Dat verklaart misschien de prijs voor een stuk.Groetjes,Marijke