TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Astrid
15-7-2006
|
23-5-2006 8:09:47
Hallo,
ik had hetzelfde probleem. Overal waar je zoekt vind je dezelfde tekst. Wij kozen uiteidenlijk voor het volgende: Meestal ben ik groot, helder en licht. Dan dans ik rond je. Dan speel ik een beetje, ben ik bij je.
Vanbinnen ben ik een donkere kegel, daar ben ik klein en heb ik je nodig. Ik wil heel stilletjes verder branden, maar uitgaan doe ik nooit.
En heel diep vanbinnen is het warmste stukje, het stukje dat al de rest ondersteunt, het begin dat alles brandend houdt.
Laat mij er soms bij zijn, om te helpen als het moeilijk gaat, om samen even verdrietig te zijn, of gewoon om samen met jullie gelukkig te zijn.
Misschien heb je er iets aan, misschien niet.
Groetjes, Astrid 15/07/06
|
|
Igino
3-6-2006
|
23-5-2006 9:50:19
hoi,
je weet toch wat de betekenis van de huwelijkskaars is? Dat je ze aansteekt als het tussen jullie beiden moeilijker gaat, zodat zij het licht in de duisternis zal zijn.
Daarom hebben wij gekozen voor volgende tekst:
ik heb het gezien mijn vlammetje was erbij toen je de handen in elkaar legde en voorgoed je hart weggaf.
ik ben meer dan een gewone kaars. steek me aan als het donker wordt, als de eerste ruzie komt, als je in stilte onder iets lijdt, steek me dan aan.
steek me aan als je de eerste stap wilt zetten maar je weet niet hoe, als je tot een gesprek wilt komen maar geen woorden vindt, als je omhelzen wilt en je armen worden stijf, steek me dan aan.
Ik ben je huwelijkskaars. laat me branden als het moet, totdat je samen wang tegen wang mijn vlammetje doven kunt, dan zeg ik dankbaar: tot de volgende keer.
ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik ben heel blij met onze keuze.
Veel groetjes,
Nele 3/6/2006
|
|
Sharon
1-7-2006
|
23-5-2006 10:34:48
Hallo,
Ik vond ook geen gepaste tekst. We hadden echter een goeie vriend die graag iets wou zeggen over ons in de mis. Hij gaat dat doen bij het ontsteken van de kaars. Ik denk dat het dan ook wel een geschikt moment is. Het maakt de mis dan ook direct wat persoonlijker. Ken jij niemand die eventueel zelf een tekstje wil schrijven?
Succes ermee! Sharon 1/7/2006
|
|
Kris
20-5-2006
|
23-5-2006 13:24:39
Wij hadden het volgende:
Ik zou jullie de zon willen geven, opdat haar stralen jullie huis iedere dag zouden mogen verwarmen,maar ik heb haar niet.
Ik zou jullie de maan willen geven, opdat zij voor jullie een licht zou kunnen zijn in duistere dagen,maar ik heb haar niet.
Ik zou voor jullie de sterren aan het heelal willen plukken, opdat hun fonkeling zich iedere dag zou mogen weerspiegelen in jullie ogen, maar dat kan ik niet.
Ik zou jullie vuur willen geven, opdat haar kracht jullie blijvend zou mogen sterken en inspireren,maar ook het vuur heb ik niet...
Ik kan jullie alleen een kaars aanbieden die, met de zegen van God, in al haar eenvoud, een prachtig teken is van de warmte, het licht, de fonkeling en de kracht, die ik jullie een leven lang toewens...
(2 hele goeie vriendinngen hebben dit voorgelezen)
Vele groetjes ilse reeds 3 daagjes zéééér gelukkig getrouwd
|
|
kaatje
10-6-2006
|
23-5-2006 17:27:27
Wij kozen voor:
De vlam van deze kaars herinnert aan de belofte van katrien en gert aan elkaar: "Ik zal er zijn voor jou." Haar opflakkering is even mooi als haar waken in stilte. Wat pijn doet, omhult zij met zachte gloed. Wat vreugde geeft, zet zij in lichterlaaie. Zij huilt en juicht, bemint en viert, zwijgt en spreekt, draagt en wordt gedragen door het vuur dat ook, eens, lang geleden sprak: "Ik zal er zijn voor jou." Katrien 10 juni 2006
|
|
nathalie
28-7-2006
|
23-5-2006 20:21:25
Hoi Veerle
Wij hebben als tekst:
"We willen dit samen zijn beginnen met het aansteken van “the unity candle” als symbool dat Raanan en Nathalie hier naar toe te zijn gekomen om een begin te maken aan een verdere levensloop samen. Het is een mooi gebaar om de huwelijkskaars samen aan te steken met behulp van twee kaarsen voor wie we de moeder van de bruid, en de moeder van de bruidegom willen vragen naar voor te komen en deze twee kaarsen aan te steken. Het staat symbool voor jullie beide levens tot nu toe en het gezamenlijke leven(de nieuwe kaars) dat jullie nu verder gaan.(Unity Candle ceremony) We laten het bruidsmeisje de twee kaarsen waarmee de moeders onze kaars aansteken naar voor brengen en gedurende het aansteken spelen ze het lied: Once in a lifetime van Sarah Brightman
Wij vonden dit idee zelfs nog mooier en gaan er zo als gezegd zelfs de viering mee beginnen, zodat het daarna de hele dienst blijft branden,
heel veel succes groetjes nathalie 28-07-06
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|