Nu Online
Momenteel zijn er 352 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

probleempje

23-5-2006 8:14:22
Hoi bruidjes...
Ik moet even mijn hartje luchten. Wij trouwen binnen 18 dagen, en gisteren heb ik gehoord dat de vriendin van één van onze getuigen, in het wit zal gaan voor de suite. Mijn eerste reactie was één van "oh nee". Mijn bruidskleed is namelijk ook wit, en persoonlijk vind ik het niet kunnen dat zij dan ook in het wit zou gaan. Ik heb zoiets van "het is mijn dag" en zelfs "ons huwelijk is al gedoemd om te mislukken, want dat brengt ongeluk". Ik voel mij precies een stresskieken nu, en op alles reageer ik overdreven. Vandaar dat ik eens wou polsen hoe jullie hierover staan. Ik heb liever niet dat zij in het wit gaat, maar ik vind het nogal cru om haar vragen om iets anders aan te doen.

Een stressy bruid

Kelly
10-6-2006
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 369

Isabel
1-9-2007
 Meld misbruik23-5-2006 8:44:07

Hallo Kelly,
Ik begrijp je reactie volkomen! Persoonlijk zou ik het ook niet grappig vinden! Praat met die vriendin zodat ze weet hoe jij je voelt en uit beleefdheid zal dan wel iets anders aantrekken. Als ze toch niets anders aantrekt, weet dan dat jij toch DE mooiste zal zijn hoor op die dag! Alle blikken zullen op jou gericht zijn! En of een wit kleed in de suite ongeluk brengt weet ik niet hoor, dat is louter gebasseerd op bijgeloof he, laat je dag daarvan niet afhangen. Geniet er van! Het is jullie dag! ;-)

Groetjes,
Isabel

Kelly
25-8-2006
 Meld misbruik23-5-2006 9:50:43

Hoi Kelly, ik heb aan iedereen gezegd dat ze mogen kiezen wat ze dragen als het maar feestelijk is. Nu dacht ik toch dat de mensen het verstand zouden hebben om dan niet volledig in het wit te gaan. Blijkbaar gebeurt het toch!!
Maar tegenwoordig kan alles!! Je zal inderdaad schitteren, ik zou me er niet te veel zorgen in maken. Het zou jammer zijn dat net dat je dag zou vergallen.

Alvast een dikke proficiat!

groetjes Kelly
25/08/2006

Stefanie
1-7-2006
 Meld misbruik23-5-2006 10:11:51

Hey,

Ik zit net met hetzelfde probleem.
Alleen gaat het over een tante van men ventje. Ze gaat ook mee in de suite en dan ook in het wit.
Ik vind het ook verschrikkelijk.
Hebben ze dan maar zoveel verstand, staan ze daar dan niet efkes bij stil???? Echt,ik word woedend als ik er aan denk. Maarja wa kun je er aan doen.
Iedereen geeft me wel gelijk dus zal zij haarzelf belachelijk maken.

Groetjes
Stefanie 01/07/2006

birgit
2-12-2006
 Meld misbruik23-5-2006 10:24:56

hey kelly

om heel eerlijk te zijn, begrijp ik niet hoe iemand durft in het wit te verschijnen op een huwelijk van een ander. dat is totaal tegen alle etiquette in! in elke winkel met bruids/suitekleding hoor je maar één ding: kies niet een te lichte kleur, want dan 'choqueer' je de bruid. zelfs licht beige is 'not done'.
bij ons duurt het nu nog wel even, maar als ik hoor dat iemand in het wit of beige gaat, dan zou ik dat via mijn vriend of via mijn mama wel laten weten dat zoiets niet kan.
andere vinden zo'n reactie misschien overdreven, maar tenslotte ben jij het wel die nog heel haar leven naar foto's moet kijken, waarop precies 2 bruidjes staan !?!
veel moed én plezier
birgit
02.12.06

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik23-5-2006 12:40:05

Hey

Ik sluit me aan bij alle dames hieronder. Dat is tegen alle etiquette in, je draagt geen wit of beige naar een trouwfeest!

Moest ik horen dat er iemand in het wit naar mijn trouw zou komen zou ik toch ook proberen ermee te spreken en gezond verstand erin te stoppen!

Groetjes

Vicky
09.09.06

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik23-5-2006 13:04:25

Hey,

ik kan mij aansluiten bij de verontwaardigde reacties hieronder. In het wit naar een trouwfeest, dat doe je gewoonweg niet! Toch eens mee praten hoor, want ik zou het echt niet willen (ook al leg ik geen kledingregels op én is wit wel dé modekleur van het seizoen).

Groetjes,
Lieve

Barbara
4-11-2005
 Meld misbruik23-5-2006 14:08:17

Hallo allemaal,

Ik wil deze reacties even nuanceren. Mijn beste vriendin trouwt deze zomer en ik ben getuige en ik heb ook iets wits gekocht (omdat dat inderdaad zomers is en nu volop mode), maar toch ben ik er zeker van dat niemand zal denken dat ik de bruid ben! Ik heb nl een rokje tot net onder de knie en een topje, absoluut geen trouwjurk-model. Bovendien bestaat er toch nooit twijfel over wie de bruid is: je hebt je boeketje, je staat in het midden van de aandacht en vooral... jij hebt je bruidegom aan jouw zijde! :-) Ik ben vorig jaar zelf getrouwd, en mijn kleed was niet wit maar chocoladebruin/zwart (echt wel vrij donker dus) en er waren zeker en vast gasten met een gelijkaardige kleur kledij maar verwarring was echt wel onmogelijk hoor. Geloof me, de bruid krijgt altijd alle aandacht! Ik persoonlijk zou het veel erger vinden moest iemand van de suite ook een bruidsjurk dragen ook al is de kleur helemaal anders dan die van mijn kleed (zoals bij vrienden van ons gebeurde door de zus van de bruidegom), dan dat die persoon iets wits draagt dat volstrekt geen bruidsjurk is. Wie weet heeft dat meisje van jouw suite wel een wit broekpak of zo gekocht, daar kun je toch niks op tegen hebben?
Ik hoop dat ik je hiermee wat gerustgesteld heb, ik zou haar zeker niet verbieden om te dragen wat ze gekocht heeft (want ze zal er waarschijnlijk wel haar best voor gedaan hebben en misschien ook veel geld aan gegeven hebben).

Succes,
Barbara
4.11.2005

fien
24-6-2006
 Meld misbruik23-5-2006 16:12:34

hei kelly,

als ik jou was, zou ik dit toch even met haar bespreken.

Op mijn burgerlijk huwelijk had mijn schoonzus dezelfde rok aan als ik. Nochtans wist ze reeds van de avond ervoor dat ik die rok zou dragen. Ik dacht echt dat ze zou inzien dat ze niet hetzelfde kon dragen, maar toch had ze de rok aan. De avond ervoor heb ik enorm gehuild. En de dag van m'n huwelijk stonden m'n ogen helemaal rood. Prachtige foto's dus. Op de dag zelf heb ik geprobeerd om het van me af te zetten, maar dat was toch moeilijk. Nu kan ik er wel om 'lachen'.

Erover praten dus! Vraag of je haar jurk even mag zien en beslis dan of het ermee door kan of niet.

veel succes nog.
groetjes,
f

Wendy
5-8-2006
 Meld misbruik23-5-2006 16:58:54

Hey

Ik zit met 't zelfde en ben blij dat er nog mensen aanstoot aan nemen (vond van mezelf al dat ik onnozel aant doen was)
Bij mij is 't mijn schoonzusje.. die gaat volledig in 't wit en beige.. pff.. ik ben zelf nog niet eens int wit gekleed (heb een gekleurd kleed, maar wel een lichte kleur)
Heb ook zo'n beetje 't gevoel dat zij alle aandacht wilt, maar vind van mezelf da ik dan ook wel aant overdrijven ben.. Ga er in ieder geval niks van zeggen, ze zullen wel zien wie de bruid is hè ;)
Maar zit er in ieder geval ook een beetje mee..

Wendy
05/08/06

Debra
11-8-2006
 Meld misbruik23-5-2006 19:00:23

Hoi,

Iedereen weet toch dat je niet in het wit gaat op een trouwfeest en zeker niet als je in de suite loopt. Dat hoort niet. De Bruid is meestal in het wit/ecru... en zij moet die dag opvallen! Wees gerust ze zal van nog mensen opmerkingen krijgen hoor. Ik zou persoonlijk wel mijn mening zeggen hoor. Het is jullie dag en het is niet de bedoeling dat een ander met de eer wegloopt.

Debra
11/08/06

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik24-5-2006 11:15:41

Wit is inderdaad in de mode.
Ik zou eerst even checken welk "model" ze gekocht heeft. Het zou inderdaad goed kunnen dat het helemaal niet op een bruidsjurk lijkt.

Elke
25-3-2006
 Meld misbruik25-5-2006 10:01:04

Sorry hoor, maar het is een ongeschreven regel: ALS GENODIGDE OP EEN TROUWFEEST DRAAG JE GEEN WIT!!!!! kleinste kind moet dat weten! Bij mij mocht iedereen aandoen wat hij wou maar zeker geen wit!!!!
groetjes
Elke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...