Nu Online
Momenteel zijn er 556 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitnodigingen : no jeans vermelden ?

3-7-2011 23:15:41
hallo
tijdje geleden had ik hier topic over opleggen van de dresscode cocktailkledij of niet en we kozen uiteindelijk voor een ruimere omschrijving.
(Hoofdbedoeling van die dresscode was de jeansbroeken vermijden)

Maar nu waren we gisteren op een trouwfeest en daar had werkelijk minstens 15% vd genodigden een jeans aan, zowel familie als vrienden. (Er waren zelfs 3 dames met een WITTE JURK !!!! wat ik echt ongelooflijk vind, behalve als ze al wisten dat de bruid niet in wit ging natuurlijk)

Maar bon, onze uitnodigingen moeten deze week naar de drukker, zou ik nu durven toevoegen

Dresscode :

Feestelijk met een tikkeltje glamour.

(Aub geen jeans)

Want laat ons eerlijk zijn ; zij die van plan zijn in jeans op te dagen zullen dat waarschijnlijk feestelijk en glamour vinden ...

wat denken jullie ?

groetjes
brenda

Brenda
10-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 24 | Gelezen: 1349

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik3-7-2011 23:16:54

ps : allemaal in zelfde grootte natuurlijk, is door copy paste dat die no jeans hier heel groot staat

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik4-7-2011 0:33:05

mja zou ik absoluut niet willen dat er op onze feest iemand in het wit zou komen!!!

ik zei het in de week aan de zus van mijn vriend ... zij vond het belachelijk... zou ik dat er ook durven opzetten??

laat alvast weten wat jullie doen

groetjes

Liesbet
24-9-2011
 Meld misbruik4-7-2011 6:41:36

Mijn vriend gaat in een zwart kostuum, en voor hem is dat al heel speciaal om hem eindelijk eens in een kostuum te krijgen, maar dusjah was mijn probleem, wat als vb mijn nonkel ook een zwart kostuum aan heeft. Khad zo schrik dat mijn vriend dan niet genoeg ging opvallen, dus wou ik dat ook op de uitnodigingen zetten. Toen ik dat polste rond mij vonden ze allemaal dat je dat niet kon maken, dus heb ik het er maar niet opgezet, maar zijn ondertussen al enkele familieleden die dat voor de grap vragen, van "hé, is het goed als ik alleen in men onderbroek kom" en dan antwoord ik iets "grappig" terug, maar wel met de vermelding dat jeans en zwart kostuum niet gewenst zijn :-) Ook in het wit, vonden de mensen rondom mij maar logisch dat je zoiets niet doet dus vonden ze het gek dat ik dat zou op de uitnodiging zetten.

sofie
21-4-2012
 Meld misbruik4-7-2011 7:21:17

Wij zetten er duidelijk op: avondkledij verplicht. Dit betekent kostuum met das voor de heren.

Dat vrouwen geen wit horen aan te doen is iets wat ze zelf zouden moeten weten... Maarja, makkelijker gezegd dan gedaan. :-)

Ik heb het ook al enkele keren duidelijk gezegd dat er niemand met een jeans mag aankomen! ( ik zou deze persoon zelfs naar huis durven sturen).

Klinkt misschien "grof", maar als dit duidelijk op de uitnodiging vermeld staat, verwacht ik ook dat men zich daaraan houdt.

Brenda, in jouw geval vind ik niet dat je " aub geen jeans " op de uitnodiging kunt zetten.
Dan zou ik eerder gaan voor: avondkledij verplicht of iets dergelijks.
Je hebt natuurlijk altijd de kans dat er iemand in jeans komt opdagen....

Groetjes,

Sofie

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik4-7-2011 7:54:39

Hey,
Ik zou de vermelding aub geen jeans ook weglaten. Feestelijk zegt genoeg denk ik.
Verder zou ik zeker oppassen met het woordje "verplicht". Ik zou als gast dan toch een beetje op mijn tenen getrapt zijn hoor, je mag komen naar een feest maar o wee als je iets aanhebt dat het niet mag, alsof je de mensen niet binnen gaat laten als ze zich niet aan de "regels" gehouden hebben?...
Nu persoonlijk ben ik absoluut wel geen fan van al dat dress-code gedoe hoor. Bij ons waren er op de trouw verschillende mensen in een jeansbroek en dat heeft mij totaal niet gestoord, ik heb er zelfs niet op gelet, je bent dan wel met heel ander zaken bezig dan iemand anders zijn kleding keuren
Een volledig wit kleedje zou ik nooit dragen op een trouwfeest (vind ik ook not done) maar ja als de mensen dat doen, kan je ze ook niet buitensmijten hé, bovendien ze gaan écht wel zien wie de bruid is hoor
Groetjes,
ilse

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik4-7-2011 9:10:25

@ sofie : opgepast, want avondkledij =smoking & korte/lange avondjurk.
Cocktailkledij = korte jurk, donker pak met das.

Wij zijn van de term cocktailkledij afgestapt omdat veel vrouwen blijjbaar denken dat dit wil zeggen 'lang' en 'duur' terwijl het gewoon een korte jurk is. Van ons hoeft voor de mannen een das niet eens, alleen die jeansbroeken en die drukke hemden die er dan meestal bijdragen worden wil ik echt niet.
En er zijn maar 2 personen waar ik daar schrik voor heb : de 2 verplichte aangetrouwde neven die ik amper ken maar moét vragen en die tot nu toe altijd in jeans met drukke hemden erboven op feestelijkheden verschenen.

@ dorien : ik heb het ook overwogen om er 'no white dresses' op te zetten maar ik wil niet dat iedereen weet dat ik in het wit ga (de meesten verwachten dat helemaal niet, ikzelf was het ook niet van plan).

@ liesbet : met een bloemetje op zijn rever of een speciale das zal hij sowieso wel afsteken tegenover de andere gasten, nee ? Mijn hubbie heeft ook gewoon een donker kostuum laten maken maar voor een man is dat moeilijker om 'eruit te springen' vind ik. Veel mensen hebben maar 1 kostuum, een donker meestal, dus je kan hen moeilijk verplichten dat vooral niét aan te doen.

@ ilse : ik ga het weglaten, zal idd wel duidelijk genoeg zijn. ik ga ze ook zeker niet buitenzetten als iemand toch in wit of jeans is zenne.
En ja, dat 'verplicht' durf ik er ook niet op te zetten, je wil uiteindelijk toch dat mensen graag komen.

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik4-7-2011 9:18:08

Als mensen, ondanks een dresscode op een uitnodiging, toch in een jeans komen, is dat volgens mij uit ballorigheid. Zoiets van "O, ik mag komen maar alleen onder bepaalde voorwaarden..." want uiteindelijk dring je toch ergens je wil op en mensen houden daar niet zo van.
Wij hadden helemaal geen dresscode en een aantal dames verscheen nochtans in avondkledij ! Niemand in jeans maar veel heren zonder pak (mss door de 27° hitte ?). Ook was iedereen mèt z'n kinderen uitgenodigd, nochtans kwamen de meesten zonder... Hoe minder je oplegt, hoe meer mensen moeite doen. Dat zijn althans onze ervaringen.
Wij vonden het belangrijker dat iedereen kwàm, niet hoè ze kwamen. Maar dat moet ieder voor zich uitmaken, natuurlijk.

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik4-7-2011 10:35:08

Ik zou al niet meer willen komen moest dat op de uitnodiging staan, dat klinkt in mijn ogen erg `dikkenekkerig`
(en mijn ventje gaat altijd in kostuum naar een huwelijk en ik in een mooi, nieuw kleedje).
Voor mensen die dit niet doen, zeker aangetrouwde neven of dergelijke, kan je toch niet verwachten dat zij speciaal een kostuum gaan kopen/huren?

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik4-7-2011 11:21:53

Kendra, dat is allesbehalve dikkenekkerig bedoeld, ik vind alleen dat als je uitgenodigd wordt op een trouw je toch wel een béétje moeite kan doen, zelfs al ben je een aangetrouwde neef.

Wij geven die dag zelf ook veel geld uit aan een mooie locatie en een lekker menu, dus wij doen moeite om hen geen spaghetti of croque mr voor te schotelen en het enige wat we van hen willen is een klein efforeke qua kledij.

voor de meesten onder ons is dat evident (je zegt zelf dat je dat altijd doet en 90% van de mensen is zo) alleen zie ik het gebeuren dat de 2 die ik zelfs liever niet wil vragen - maar van wie het jammer genoeg moét omwille van familiebanden - degenen gaan zijn die er allesbehalve feestelijk uitzien en die in de auto stappen omdat ze naar een trouwfeest 'moeten' ipv 'mogen' en dus zero moeite doen.

maar bon, ik laat die 'no jeans' vallen.

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik4-7-2011 11:43:43

ik denk dat je zeker wat mag verwachten mbt kledij op een huwelijk

... mijn neef mocht zelfs enkel in bepaalde kleuren komen : rood, paars en grijs geloof ik! mijn neef had een zwart kostuum en dat mag hij nu dus niet aan doen ==> nieuw kostuum kopen voor deze gelegenheid ook al heeft hij er thuis 1 hangen.

dus als dit al mag dan mag 'no jeans' of 'no white dresses' ofzo toch zeker!!!

Nele
28-4-2012
 Meld misbruik4-7-2011 12:17:39

Ik vind persoonlijk niet dat je iemand kan verplichten om een kostuum te kopen om 1 keer te dragen, maar dat komt misschien omdat mijn vriend zelf nooit een kostuum draagt

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik4-7-2011 12:29:03

de kleuren vind ik er ook over hoor!! maar je kan toch wel verwachtingen/wensen vermelden

Greet
15-7-2011
 Meld misbruik4-7-2011 12:53:00

Hoi!

Wij hebben vermeld: dress to impress! Veel mensen vonden dit duidelijk genoeg, en de anderen vroegen ernaar. Dan kan je makkelijk zeggen wat kan en wat niet.

Groetjes
Greet

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik4-7-2011 13:08:54

Bij ons maakt het echt niets uit. Ik ga me echt niet aantrekken wat andere mensen gaan dragen. Ik denk zelfs dat mijn broertje een donkere jeans gaat aandoen met hemd en vest. Ik snap ook niet wat daar mis mee is!

Evy
7-7-2012
 Meld misbruik4-7-2011 13:19:12

Hey,

Hier heb ik een beetje een gelijkaardig probleem. Mijn aangetrouwde schoonbroer is een fervent aanhanger van rock-groepen. Hij draagt enkel t-shirts van Iron Maiden, legerbroeken, gescheurde jeans, lang wild haar, ... ed
Ons huwelijk kwam ter sprake op het laatste familiefeest. Hij zei vlakaf: je moet ni denken da ik een kostuum of geklede broek aandoe. Ik al lichtjes in paniek want zijn vrouw, mijn schoonzus is onze getuige! Ik heb er echt al nachtmerries van: ruig haar, baard, gescheurde broek en een tshirt me zo'n lelijk monster op, op onze trouw, bij de getuigen! AAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Wat nu? hij is niet voor rede vatbaar, als hij al een gewone jeans en een hemd of zelf geklede tshirt zou aandoen, zou ik al blij zijn!

Grts

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik4-7-2011 13:19:14

Hier ook geen dresscode, ga ik heel veel mensen op de tenen trappen denk ik.
Hier komen de mannen niet in kostuum naar trouwfeesten (alleen de suite en dan nog), dus kan echt niet verwachten dat ze voor onze trouw dan speciaal 1 gaan kopen hé.
Mijn toekomstige gaat al een chance wel in kostuum onder dwang omdat zijn papa en broer speciaal voor onze trouw een kostuum gaan kopen en mijn schoonmoeder wilt er toch ook wel heel feestelijk uitzien
Maar mijn schoonbroer... no way dat ik hem in een kostuum krijg en zo zullen er nog wel nonkels enz zijn die met jeans gaan komen, maar ik ga mij dat niet aantrekken, zolang het maar een super leuk feest wordt.
Met het wit heb ik geen probleem, vermits ik in het paars trouw , mijn schoonmoeder gaat er dus al voor zorgen dat zij niks paars neemt, maar ik ga niet tegen iedereen verklappen welke kleur ik ga dragen, dus kan wel zijn dat er nog mensen in het paars komen, maar je ziet het goed genoeg aan mijn kleed dat ik de bruid ben

Maar als het bij jullie in de familie de gewoonte is om chique naar trouwfeesten te gaan, zullen de mensen er geen problemen over maken denk ik dat het vermeld staat.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik4-7-2011 14:17:31

Ik heb mijn dagje al achter de rug en ik kan je zeggen: op die dag zelf is dàt wel het minste waar je aan denkt!!! Je wil gewoon dat de mensen niks tekort komen en zich amuseren! En is dat in jeans, so what?! Je zit toch een hele tijd met je benen onder tafel of op een donkere dansvloer...

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik4-7-2011 14:19:05

Helemaal eens met Veronique, ik heb ook niks of weinig gemerkt van anderen hun kledij.

Chloë
3-9-2011
 Meld misbruik4-7-2011 15:21:01

Wij gaan veel verder met dresscode, aangezien wij in een heel sprookjesthema trouwen hebben wij als dresscode: sprookjes of Disney... (voor avondfeest/dansfeest alleen)
Wij hebben hier alleen nog maar positieve reacties over gehad, enkele familieleden vinden dit not done, maar probeer mij dat niet aan te trekken. Dansfeest is vooral voor onze vrienden en een leuk feestje dat ons typeert hoort daar bij.
Jammer dat er sommigen lastig overdoen maar goed :)
Maar moesten er nu zijn die het niet doen, kan ik ze ook niet buitenzetten, niemand kan je verplichten, ook niet om geen jeansbroek te dragen.
Zelfs zou mijn vriend ook sneller een jeansbroek aandoen (wel een iets 'nettere' versie) dan een echt kostuum op een trouw, maar als er avondkledij opstaat dan zou hij wel zijn kostuum aandoen. Om een idee te geven hij is zanger in een deathmetalgroepjes, dus hij hoort ook wel bij de 'ruigere' types (het lange haar heb ik een aantal jaar geleden wel mogen afknippen :p)
Groetjes!

Joke
21-5-2011
 Meld misbruik4-7-2011 15:51:18

Ik wilde ook geen jeansbroeken gecombineerd met alledaagsje t-shirts en sportieve schoenen op ons feest maar je kan dit niet vermijden, vrees ik.
Op onze uitnodigingen stond duidelijk: stadskledij (is eigenlijk zelfs kostuum voor de heren).
Heel wat mensen hadden me zelfs gevraagd wat ik daarmee bedoelde en ik zei: eigenlijk is dit in kostuum maar als je dat niet hebt, hoef je dit zeker niet speciaal te kopen. Een geklede broek, hemd, blazer en deftige schoenen zijn voor mij ook al ok!

Maar toch waren er een 10-tal mensen die daar geen rekening mee hadden gehouden met als gevolg: jeansbroeken, t-shirts, skateschoenen...ik heb er mij niet aan gestoord maar zo kom je ergens wel te weten wie toch de moeite heeft gedaan om zich uit te dossen en wie niet.

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik4-7-2011 17:07:02

Hey,

Ik zou dit er ook ni zo expliciet opzetten, de meesten dat naar het feest moeten komen zullen wel weten wat kan en wat niet.

Want er zijn wel mooie jeansbroeken. Je hebt natuurlijk de oude-venten jeans.
Maar hangt beetje van de personen af vrees ik. Hoe ze zelf alle dagen door het leven gaan en of ze zich van kledij veel aantrekken.

Ik hoop eigenlijk ook wel dat niemand komt in een lelijke versleten jeans met een gewone saaie t-shirt maar ik vrees dat iedereen tot een kostuum verplichten een beetje erover is. Je kan idd niet van iedereen verwachten dat ze voor 1 avond een kostuum gaan kopen of huren.

Mijn eigen vader zou gezegd moeten hebben tegen mijn meter dat hij zeker geen kostuum zal dragen... waarom weet ik niet, hij heeft daar iets tegen. ach ja, hij trekt er maar zijn plan mee, als hij maar niet in een trainingspak komt ;)

Virginie
3-9-2011
 Meld misbruik4-7-2011 18:04:58

Ik vind dit persoonlijk ook nog overdreven. Bij mij mogen de mensen komen gelijk dat ze willen. Wij zijn ook gewoon ahwel dat de mensen ook maar zo komen.
Een jeans wat is daar mis mee? Mijn vriend draagt nooit een kostuum en wie draagt er nu nog een kostuum op een trouw? Wat is mis met een mooie broek en mooie trui en voor de vrouw een mooi kleedje? En een wit kleedje is toch niet gelijk aan een wit trouwkleed?!?

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik4-7-2011 23:32:05

Je kan daar blijven over discuteren, elk heeft zijn stijl en mening!
Wij hebben wel een dresscode : feestkledij with a touch of pink'

iedereen doet er laaiend enthousiast over, we horen er veel van, iedereen is er volop mee bezd, een bloem, hemd en das....
Er komen er ook int lang zelfs....of met hoed

het is helemaal zoals we willen en zoals we zijn.....
voor sommigen zijn we dan dikkenekken, anderen zeggen origineel, anderen zeggen we hadden zoiets wel verwacht.....

Het is onze trouw, wij beslissen, staat sommigen niet aan....dat ze dat thuis blijven

Eva
23-3-2012
 Meld misbruik23-7-2011 16:56:44

Jeans op een trouwfeest is echt afschuwelijk!!! Wij zetten het op onze uitnodigingen hoor! No way dat er iemand binnenkomt met een jeansbroek haha :P
Wij hebben een voorzichtig geformuleerd gedichtje op de achterkant met de vraag voor stortingen als cadeautjes, om geen rijst te gooien en de dresscode. De alinea over de dresscode is

Onze dresscode:
geen jeans
maar cocktail met een vleugje rood
zo heeft iedereen beziens!

De rest rijmt wel mooi :P 'k Hoop dat ze het zullen respecteren maar dat denk ik wel :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info