TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
dorien
5-5-2012
|
5-7-2011 2:31:03
amai!! ik zou me er inderdaad ook echt slecht bij voelen!!! wat te doen? ja da weet ik niet, ik zou het persoonlijk niet bij mij kunnen neerleggen... misschien kennen anderen ook jouw verhaal en kun je raad vinden bij elkaar ...
|
|
jeff
27-8-2011
|
5-7-2011 7:37:33
Hoeveel vragen ze dan wel aan de klant? Blijkbaar zijn de klanten toch tevreden met die prijs, de boodschap is werken zonder hem en je prijs dus wat aanpassen.
|
|
cindy
17-9-2011
|
5-7-2011 7:49:27
heb het ook al gezien
heb onze dj opgezoch op advertentie-sites en hij vraagt daar 325 euro
onze zaal rekent ons 600 euro aan...
|
|
Ellen
17-9-2011
|
5-7-2011 9:41:59
Ik zou daar gewoon iets van zeggen hoor! Gewoon eens vragen hoe het komt dat de bedragen niet overeen komen... Waarschijnlijk staan ze dan effe met hun mond vol tanden.
En als zij dat daar open en bloot laten liggen, heb je ook niet echt schuld aan 'rondneuzen' hé...
|
|
Sara
20-8-2011
|
5-7-2011 10:29:25
Ik zou er ook niet over zwijgen. Ik zou hen gewoon vriendelijk vragen waarom zij zoveel marge nemen op je prestaties. En met hun een duidelijke marge opstellen. Het is natuurlijk logisch dat een feestzaal op alles wilt verdienen, maar het dubbele is er nu toch wel net iets over vind ik. Bij ons vragen ze 360€ voor de dj (6u draaien) en 180€ voor de installatie. Ik weet niet of dit veel is of weinig, om eerlijk te zijn lig ik er op dit moment niet echt wakker van. Er zijn andere dingen waar ik stress van krijg op dit moment :-)
|
|
nicky
3-9-2011
|
5-7-2011 11:11:56
Bij onze zaal vragen ze niks, wij betalen rechtstreeks aan onze dj en de zaal verdient daar niks op. Maar bij andere zalen die we bezocht hadden vroegen ze ook 100 en 200 euro opleg als we niet de huisdj namen.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
5-7-2011 13:15:56
Ben ik blij dat onze zaal niet meedoet aan huisdj-toestanden...
Ik zou er zeker ook iets van zeggen! Uiteindelijk gaat dit toch over jouw inkomen (of gedeeltelijk toch). Logisch dat zij er iets op 'winnen', want zij maken reclame voor jou, maar jouw prijs x2,5 is toch wel héél veel!
|
|
dorien
5-5-2012
|
5-7-2011 13:55:11
wij waren vrij om een dj te kiezen, anders wouden zij er wel 1 zoeken voor ons ... nonkel van men vriend heeft installatie = 0€, dj is ne maat ervan +-100€ en voila we hebben muziek :) ook wel het voordeel dat mijn vriend af en toe die installaties mee gaat klaar zetten en helpen afbouwen!
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
5-7-2011 15:17:57
Ik zou de zaal ermee confronteren...
Denk eerst goed na wat je gaat zeggen, je moet je vooral niet boos maken, anders ga je daar niet meer welkom zijn :)
Denk ook eens goed na of ze geen goede reden hebben om meer te vragen, neem je je eigen installatie mee? de lichten? ... misschien is het daarom dat ze meer vragen?
Wij hebben de huisdj genomen waar we ons feest hebben gedaan, MAAR, we moeten zelf contact nemen met die persoon en die persoon betalen, de zaal heeft ons gewoon een stapje vooruit geholpen naar een toffe dj :)
|
|
tom
|
5-7-2011 16:35:32
Waarom denk je dat ik de moeite nam om hierover een topic te lanceren? als het slechts over een kleine meerprijs ging, had ik het mij niet zo aangetrokken. Grappig dat je dat zo zegt, maar ook heb zo es een contract gevonden van dj BM in een gekende feestzaal te Lier, zijn ze nog zo stom om het zomaar te laten rondslingeren.
Eigenlijk, weet je, moet je mensen waarschuwen door de zaal en dj bij hun naam te noemen... Ik heb dit ook es besproken met een collega dj die vaak in het antwerpse draait. Hij zei dat die zalen zo kostelijk waren, dat de koppels er wellicht niet wakker van lagen om zo'n 700 e verloren geld te investeren. Iets wat ik niet goed begrijp natuurlijk, want voor dat bedrag moet je toch een tijdje gaan werken niet? Opvallend is ook dat deze praktijken in de kempen en limburg praktisch niet voorkomen.
|
|
Thierry
|
5-7-2011 16:50:20
@ PartyDelight: Welke prijs vraag je, en wat was de prijs van de zaal?
600 euro alles inclusief voor 6 uren is niet goedkoop, maar 't is te zien waat daar allemaal inzit. Ter info: ik vraag 470 euro alles incl, voor een redelijk uitgebreide installatie.
Professioneel werken heeft zijn prijs, maar daarom moet de zaal niet profiteren van de DJ.
Eerlijk gezegd heb ik altijd al een dubbel gevoel gehad over "HuisDJ's": de kans bestaat dat ze na een tijdje alle klanten over dezelfde kam scheren, en hun muziek niet meer aanpassen aan de gasten.
Sommige feestzalen stelden me reeds voor om HuisDJ te worden, maar daar lig ik niet echt wakker van: mensen vinden mij wel via mond-aan-mond reclame.
Hou in gedachten dat feestzalen niet graag hebben dat feesten lang duren. Vandaar dat ze liever werken met een DJ waarvan ze weten dat de mensen tegen 03h30 à 04h00 naar huis zijn.
Sommige feestzalen durven trouwens vanaf +- 02h00 de verlichting terug hoger draaien, en de temperatuur in de zaal laten zakken: kleine trucjes om het minder gezellig te maken... .
Imagine Music
www.trouwfuif.com
|
|
B.
|
5-7-2011 17:13:58
De zaal heeft jou geboekt, en jij hebt een prijs gevraagd, als de zaal je doorverhuurt maar factor 2.5 duurder en de klant betaalt dit ... Dan is dit een zeer lucratieve business.
Het enige wat je kan doen is je prijs omhoog draaien, met de kans dat ze een andere zoeken.
Je kan het malafide praktijken vinden, maar het gebeurt overal ... Hoe overleven interimbureas en consultancy bedrijven denk je ... Wat doen dj centra ...
|
|
Thierry
|
29-7-2011 9:01:35
@ ParyDelight:
En, wat ga je nu doen?
Ga je jouw prijzen verhogen, of heb je al gesproken met de mensen van de feestzaal?
Groetjes
Imagine Music
www.trouwfuif.com
|
|
PartyDelight
|
29-7-2011 9:41:11
Sorry voor het late antwoord. Heb ze er dus met geconfronteerd. Vroeg eerst 50€ meer zonder te laten horen dat ik het wist en veel la la en di'kes en da'kes. Een zelfstandige dit en dat ..., een tiental minuten. Ah oke, heel het verhaal uitgelegd, dat ik het wist. Alle kleuren van de regenboog zag ik ineens op hun gezichten. Geen woord hoorde ik nog. Bon, We doen er 100€ bij, gaat in vanaf nu ook voor alle vastgelegde feesten. Jamaar nee en si en la. Oke, geen probleem, dit zullen de klanten heel graag horen, ga er is een paar contacteren... We kunnen het natuurlijk ook anders doen, boekingen gaan niet meer via jullie, rechtstreeks via mij, dan hebben jullie niks... Uiteindelijk zijn ze akoord gegaan met 100€ erbij, met de belofte dat ze die 100€ niet gaan bijtellen aan de klant.
|
|
Hendrik
|
4-10-2011 16:44:03
Om mijn topic van destijds te vervolledigen wil ik jullie nog graag vertellen hoe het feest was afgelopen. Ook ik had de mails van de huidige zaal-dj nog open en bloot teruggevonden op de discotafel. De dj vraagt minstens het dubbele van mijn vraagprijs, terwijl ik licht- en geluidsmateriaal aansleur en hij niet. Erger nog hij liegt erover in zijn offertemail want daarin zit zogezegd inbegrepen: huur materiaal, opstellen en afbreken, vervoer materiaal...zuiver boerenbedrog. Het koppel moet toch ook wel gemerkt hebben achteraf dat het om een ingebouwd installatie ging. Waarom vragen zij dan geen deel vd vraagprijs terug???
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|