Nu Online
Momenteel zijn er 397 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schoenen knellen!!

5-7-2011 20:28:20
Hoi Bruidjes

Vandaag ben ik mijn schoenen gaan ophalen.
Ik heb rainbow club schoenen en heb ze laten kleuren in de kleur van mijn jurk! Zeer geslaagd, een echte aanrader.

Alleen bij het aantrekken van mijn schoenen werd ik het al gewaar, ze spannen als hel! Dit hou ik geen uur uit.
Bij het passen in de winkel ging het perfect, ze knelden een klein beetje aan de zijkant aangezien ik redelijk brede voeten heb. Maar dat heb ik in elke schoen.

Heeft er iemand tips om de schoenen wat breder te maken?? Mijn schoenen zijn van satijn, dus normalerwijze zou de schoen dus makkelijk naar mijn voet moeten zetten.

Zoniet, op de leest laten zetten??

Grtjs

Sara

Sara
20-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 25 | Gelezen: 1890

Sonja
16-5-2012
 Meld misbruik5-7-2011 20:38:24

Hoi,

Probeer ze eens elke dag even te dragen!

Evi
25-8-2012
 Meld misbruik5-7-2011 20:40:54

Ze een halve/hele dag dragen met sokken! Helpt gegarandeerd maar kan beetje pijn doen.

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik5-7-2011 20:42:06

Ik heb nu 2 superblaren van mijn nieuwe schoenen. Mijn collega vertelde me er nat krantenpapier in de duwen. Geen idee of dat werkt, maar mss het proberen waard?
Anderzijds bestaat er blijkbaar (gehoord van andere collega) iets om in je schoenen te doen om dan aan te spannen en zo je schoenen te laten uitzetten. Ook geen idee wat ze er juist mee bedoelde maar je kan er mss eens achter horen.

Groetjes,
Laura

Kathy
6-8-2011
 Meld misbruik5-7-2011 20:42:13

Hey,

Oh nee dat is wel een tegenslagje :-( Misschien kan je eens proberen om de schoenen vanbinnen lichtjes nat te maken en ze dan volteproppen met oud papier ...

Veel succes!

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik5-7-2011 20:43:51

Ze elke avond met wit keukenrolpapier inproppen aan de wreef en vooraan! bij mij helpt het elke keer, zo een grote bol maken en inproppen!

succes!

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik5-7-2011 20:44:32

Ik heb ze nu aan, maar believe me... Het zijn killershoes! Dus dat beetje pijn extra met kousen zal wel lukken dan zeker Wie mooi wil zijn, moet afzien zeggen ze dan. Ik begin het te geloven!

Ze hadden tegen mij gezegd om er met natte nylonkous in te gaan, maar dat durf ik toch niet. Heb schrik om plekken te maken... Was net aan het denken om ze op het werk te dragen als ik aan mijn bureau zit en dan 's avonds voor de tv of als ik aan het strijken ben.

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik5-7-2011 20:45:08

misschien toch maar even op de leest laten zetten? (ik ben precies niet zo voor nat krantenpapier, zou dat geen vlekken maken op satijn?)

groetjes
Joyce

debbie
14-10-2011
 Meld misbruik5-7-2011 20:46:52

hallo

als ons mama nieuwe schoenen koopt knellen die ook altijd. ik weet bij avance kan je een klein busje schuim kopen. dat spuit je in de schoen, dan doe je nylon kousen aan en draagt de schoenen voor een klein uurtje. een weekje herhalen en dan zijn de schoenen wat gezet. ik weet niet of het helpt. bij ons mama wel.

maar met knellende schoenen kan je niet blijven lopen! zo ga je niet van je dag genieten.

groetjes

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik5-7-2011 20:49:11

Hoi! Gewoon even naar de schoenmaker, die zet dat op azo een ding voor 24uur en dan zullen ze breder zijn :)

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik5-7-2011 21:00:40

Thx voor de tips...
Maar voor natte voeten, natte kranteproppen, diepvries technieken en schuim om in je schoenen te spuiten zie ik toch niet zitten met mijn satijne schoentjes... Heb hier onlangs van iemand op het forum gelezen dat zij dit ook gedaan had en zij had plekken! Zou ik persoonlijk heel jammer vinden, het waren geen goedkope schoenen en heb ze speciaal laten kleuren om identiek te zijn met mijn kleedje. Dus ga op dat vlak geen risico's nemen.

Heb nu kousen aangedaan en zo in mijn schoenen gestapt, pijnlijk, maar in ieder geval beter dan niets proberen. Als dit niet helpt zal ik eens horen bij de schoenmaker...

Debbie
8-6-2012
 Meld misbruik5-7-2011 21:08:28

Je kan van die houten spanners kopen die ja in de schoen steekt en dan draai je daaran en dan zetten die uit... ik heb SUPERmoeilijke voeten en ik heb hier aan 3 paar van die houten dingen liggen. werkt SUPERGOED!! ik heb dit toen gekocht in de Makro maar denk wel dat je dit in de betere schoenwinkel kan vinden... en je kan het nadien nog gebruiken voor andere schoenen...

groetjes!!

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik5-7-2011 21:43:05

ik had dat ook, in de winkel zeiden ze ook natte kousen aandoen en wat inlopen of op de leest laten zetten bij de schoenmaker. Die heeft mij dat spuitbusje verkocht, zei om het eerst zo eens te proberen. And you know what...? Het werkt!! Mijn satijnen schoentjes (ook rainbow) zijn goed te dragen. Heb er gewoon een 4tal keer mee gestreken en beetje thuis aangedaan and all is fine. EN ik ben 4 maanden geleden aan mijn beide voeten geopereerd dus nog wat pijnlijke voetjes en extra gevoelig. En schuim laat geen vlekken op de schoenen...
Kranten kunnen afgeven op de schoenen en dan zet de schoen zich naar de krant, niet naar je voet...

Groetjes,

Tinneke

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik5-7-2011 21:48:16

@Tinneke:
leuk te horen dat het bij jou is goed gekomen :-) en welke spray is dat als ik zo nieuwsgierig mag zijn? En spuit je dan elke keer opnieuw die spray erin voor je in je schoenen gaat?

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik5-7-2011 21:59:39

Natte kousen ijn perfect te doen, je moet alleen zorgen dat het witte kousen zijn en geen gekleurde natuurlijk... Witte kousen laten heus geen plekken achter...

Emmy
13-8-2011
 Meld misbruik5-7-2011 22:00:56

Ik zou langs de schoenmaker gaan !!! Het zou juist moeten lukken dat jij plekken hebt, geen risico nemen. Als de schonmaker niet helpt, kan je nog andere technieken gebruiken ...

marjan
9-9-2011
 Meld misbruik5-7-2011 22:33:56

waar ik mijn schoenen gehaald had zeiden ze ook om ze met natte nylonkousen in te lopen, maar aangezien de jouwe gekleurde satijnen zijn zou ik dat niet riskeren... zo'n houten schoenspanner of inlopen met dikkere sokken en hopen dat ze zich rap 'zetten'! succes!

Ils
14-1-2012
 Meld misbruik5-7-2011 22:36:30

Hey Sara

Het is tegenstrijdig met eerdere reacties, maar ik wil ook best mijn mening geven. Ik zou voorzichtig zijn met ze op de leest te laten zetten, ze kunnen te erg uitrekken en zo hun vorm verliezen. Als ik naar de prijs van mijn trouwschoenen zie zou ik het niet zien zitten om een tweede paar te moeten kopen... Ik begrijp ook dat je bang bent voor vlekken en dergelijke, hoewel het schuim me succesvol lijkt. Ze in een dichte plastic zak een uurtje in de vriezer steken en ze dan aandoen werkt volgens mij nog het beste én je neemt geen risico's op verkleuring of dergelijke. Het zal een frisse start zijn maar er dan een paar uur mee rondlopen zou ze wel wat doen uitzetten.
Veel succes ermee! Ik hoop dat mijn schoenen dit probleem niet hebben...

Groetjes Ils

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik6-7-2011 0:00:29

hallo sara
ai, dat is minder goed nieuws
kan het niet zijn dat je voeten door de warmte vandaag opgezwollen zijn ?

die leest ben ik precies ook niet zo'n fan van voor satijn...
en die proppen met natte rol of krantenpapier zijn denk ik ook niet optimaal voor gekleurde satijnen schoenen, je wil geen witte kringen of zo krijgen.

ik zou ze met droge sokken dragen en idd elke avond de pijn eventjes verbijten, 't zal wel beteren zeker ? je bent gelukkig bijzonder goed op tijd.

b

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik6-7-2011 0:20:12

zo`n schoenspandingen zijn in plastic ook in ikea te krijgen, helpt echt goed!

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik6-7-2011 9:27:21

Ik zou de tip van Ils volgen: in de vriezer steken! Kan alleszins zeker geen kwaad ;-)

Vicky
18-6-2011
 Meld misbruik6-7-2011 10:47:40

Als je schrik hebt voor het vocht, zou ik een dun nylonkousje nat maken en in je schoen dragen. Dat is zo zachtjes vochtig dat het echt niet door je schoen zal dringen. In plaats van 1 keer een heel natte sok, draag je dan enkele dagen op rij heel zchtjes vochtige sokjes in je schoenen. Dat werkt echt wel.

En gewoon oppssaen hé, zodra je iets ziet doorkomen, meteen sok uit ;)

Claudia
26-5-2012
 Meld misbruik6-7-2011 12:13:02

Een nachtje in de diepvriezer leggen en 's morgens aandoen, helpt altijd!
Of 's avonds een nat washandje in je schoenen duwen en 's morgens aandoen.

daphne
27-8-2011
 Meld misbruik6-7-2011 19:02:17

Heyla! De vlekken op mijn schoenen van Rainbow zijn eruit! Dus dat is het eerste goede nieuws. Tweede goede nieuws: heb ze op de leest laten zetten bij de schoenmaker. Gezien het satijnen schoenen zijn, zei hij dat hij ze niet te snel mocht rekken... Dus nu zijn ze toch wat gerokken en kan ik erin! Dus op de leest zetten, zou ik zo zeggen! Succes!!!

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik6-7-2011 19:53:25

Heb gisteren mijn schoenen heel de avond aangehad met dikke sokken. En dat ga ik vanavond weer doen. In de diepvriezer ga ik ze echt niet steken, daarvoor zijn ze toch wel iets te duur... Heb daarvoor al eens één van mijn schoenen in de vriezer gestoken en die zijn altijd vanbuiten ook vochtig, dus daar wil ik echt geen risico in nemen.

@ Brenda: Mijn voeten zijn altijd gezwollen :-) Heb namelijk heel brede voeten en bij het minste zwellen ze op. Daarom dat ik ook ben gaan passen op de middag bij 30°, maar dit is uiteraard een pasmodel dat mss al door 20 of meer vrouwen gepast is. Dus ja die schoen is al gerokken. Maar ik heb voorlopig nog gene stress, met de kousen van gisteren lijkt het al ietsie pietsie beter ;-)

@Daphne: Ik ben zeer blij te horen dat de plekken weg zijn bij jou. Ik ga nog even wachten met de leest, als de kousen niet helpen ga ik naar de schoenmaker. Heb nog 44 dagen om in mijn schoenen te raken :-)

Grtjs

Sara

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik6-7-2011 22:18:48

hey,

het heet 'shoe stretch' van coxy e ben er echt vree content van! Gewoon bij de schoenmaker gaan halen. Ik heb het idd elke keer erop gespoten wanneer ik ze aandeed. Heb een paar keer een gewone kous ipv nylon aangedaan en kan er nu goed in zonder pijn. Gewoon nat maken heeft bij mij niet geholpen, en had wat schrik van vlekken ook.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info