Nu Online
Momenteel zijn er 245 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geen ring maar horloge ?

5-7-2011 23:49:50
ooit eens gelezen op dit forum en al lachend gezegd aan mijn vriend nu is die daar volledig mee weg hij wil dus een duur horloge die gegraveerd is ipv ring kzeg wat doe ik dan in de kerk aja zegt ie mijn horloge aandoen é huh !! "met dez uurwerk neem ik je tot mijn man " ???????? zijn er nog die zoiets voor hebben ik weet niet hoe ik me er echt bij voel aan de ene kant had ik toch graag had dat mijn man een ring droeg als bewijs van onze liefde en tis toch een beetje een statement é kheb zoiets binnen 10 jaar ziet hij dat model miss niet meer graag dan draagt ie een andere en zijn "trouw"horkoge zal daar liggen in een vergeten plaatsje

tima
8-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 22 | Gelezen: 1363

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik6-7-2011 9:16:56

Ik vind persoonlijk ook dat een ring tijdlozer is dan een horloge. Ok, met een beetje pech kan je beiden kwijt spelen. Maar een horloge kan kapot gaan of kan je gewoon niet meer graag zien (zoals jij zelf aangeeft) na een bepaalde tijd...

Een gegraveerd horloge is natuurlijk een prachtig geschenk en kan je nog altijd cadeau doen voor een andere gelegenheid: bijvoorbeel speciale verjaardag, zoveel jaren samen, etc. Die ring, mja, dat verbindt je op je huwelijksdag onderling symbolisch toch iets meer denk ik.

Ben benieuwd naar de beslissing !

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik6-7-2011 9:23:01

Hoi,

ikzelf vind en horloge persoonlijk een beetje vreemd... Zoals je zelf zegt wisselt je smaak en de mode wel eens en wil je dan liever iets nieuws na zoveel jaar...

Bij een ring is dat anders die valt ook minder op.

Daarnaast geeft een horloge geven op zo'n dag mij ook wat het gevoel van "voila, en nu ziede maar da ge altijd op tijd zijt voor het eten!" hahahaha... (is misschien omdat ik nooit zal vergeten hoe lastig mijn moeder het vond dat mijn vader nooit een horloge draagt en dus regelmatig het uur uit het oog verloor vlak voor etenstijd...

Wat ik wel al vaker zag was dat er een ketting wordt gegeven ipv een ring. En aan die ketting hing dan een klein plaatje met de datum en de eerste letters van de voornamen.

Persoonlijk blijf ik wel fan van een ring. Een ring is ook het symbool van oneindig(e liefde). Aangezien het een cirkel is die niet doorbroken kan worden...

Groetjes,
Celesta

Katleen
24-9-2011
 Meld misbruik6-7-2011 9:29:58

Mijn vriend wil ook geen ring, maar we voorzien wel een heel goedkoop exemplaar om tijdens de ceremonie aan te doen, wnt ik vond het ook maar raar om bij hem niks te doen en bij mij wel een ring aan te schuiven. Ik zou een horloge eerlijk gezegd ook geen goei vervangmiddel vinden hoor. Buiten ht feit dat het uit de mode gaat of stuk kan gaan, wordt het ook lelijk na een aantal jaren he. Misschien kan je wel stiekem een mooi horloge voor hem kopen en dat die dag cadeau doen zonder dat het gebruikt wordt in de mis?

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik6-7-2011 9:41:44

Wij gaan hetzelfde doen als Katleen.
Vermits mijn toekomstige geen ringen kan dragen op zijn werk doordat hij overal aan kan blijven hangen, gaan we voor hem een goedkope ring kopen zodat ik toch iets rond zijn vinger kan doen tijdens de plechtigheid.
Daarna zal de ring wss gewoon thuis blijven liggen.
Ik heb in't begin toen wij samen waren zo eens een ketting met een half hartje van hem gekregen, heb toch wel een paar keer een nieuwe ketting moeten kopen voor hem doordat ij ergens was blijven hangen.
Nu voor de verloving heeft hij mij een horloge cadeau gedaan hij vond het stom om en een verlovingsring en binnenkort dan een trouwring te geven, dus nu goed zoeken achter de perfecte trouwring
Zou het idd wel een mooi gebaar vinden mocht je de horloge dan op een ander tijdstip die dag overhandigen aan hem.

Ils
14-1-2012
 Meld misbruik6-7-2011 9:45:55

Bij mij idem Katleen en Lesley: mijn vriend wil/kan geen horloge aandoen door zijn werk, maar we kopen voor hem de goedkopere versie van de trouwringen. In het zilver of minder karaats goud... Ik hoop natuurlijk wel dat hij 'm aandoet als we ergens naartoe gaan, maar dat valt nog af te wachten :) Als je een horloge geeft zou ik dit tijdens een andere moment onder jullie tweetjes doen.

Groetjes!

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik6-7-2011 10:09:54

Hoi,

Mijn man heeft in het verleden nooit een ring gedragen maar wilde graag een ring als teken van ons huwelijk. Hij had echter een beetje schrik voor eht gevoel van die ring om zijn vinger. Nu blijkt dat hij het ding nooit meer zou uitdoen.

Een ring is tijdlozer en gaat niet zo snel stuk.

Een horloge heb ik hem gegeven als kado voor ons huwelijk tijdens een persoonlijk moment.

Groetjes

Evelien

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik6-7-2011 10:23:45

Ik denk dat je mijn bericht ooit gelezen hebt.
Wij waren op het idee te komen van horloges te geven. Ik blijf het een leuk alternatief vinden. Mijn vriend is nu wel aan het bijdraaien over een ring,dus mss wordt het alternatief afgeblazen.
Maar mocht hij toch blijven twijfelen dan worden het zeker horloges. Ik vind er persoonlijk niks mis mee. Liever een horloge die wordt gedragen dan een ring die in de kast ligt want dan ziet ook niemand dat je getrouwd bent.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik6-7-2011 10:40:19

Ik vind een horloge ook niet zo'n slecht idee hoor! Zéker als je weet dat dat wél zal gedragen worden en een ring niet... Je kan een tijdloos model kiezen, hé!

I.p.v. dan te zeggen: 'Neem deze ring als teken van liefde en trouw', kan je dan zeggen 'Aanvaard dit geschenk als teken van liefde en trouw'. Niet slecht, toch?

Joke
21-5-2011
 Meld misbruik6-7-2011 13:39:44

Mijn (ondertussen) man was ook geen voorstander van een ring omdat hij die niet mag dragen op zijn werk, op de training...enzovoort.

Hij zei dat hij dat dan 1 keer ging afdoen om te gaan werken en daarna altijd weer zou vergeten om terug aan te doen en dat die ring daar dan zou liggen in de badkamer.
Daarom hebben we toch een ring laten maken voor hem in het zilver (past perfect bij mijn witgouden versie) zodat hij die toch zou kunnen dragen op 'speciale' gelegenheden.
Wat blijkt nu: hij heeft zijn ring nog elke dag aan... en vergeet nooit om ze terug aan te doen.
Je ziet, ze kunnen blijkbaar nog van gedacht veranderen.

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik6-7-2011 13:41:59

Hey,

Persoonlijk vind ik het ook geen slecht idee!!! Kan ook zeer mooie symbool zijn tijdloos met elkaar verbonden.... Een heel mooi horloge kan zeer tijdloos zijn!!!

Mijn overleden grootvader heeft een horloge die nu door mijn zeer hippe neef word gedragen... dus kan zeker....

vb (rolex: is nu wel extreem duur, maar zijn ook tijdloze horloges die men niet om de 10 jaar weg werpt... er zijn zeker goedkopere alternatieven die tijdloos zijn!!!)

Ja ben persoonlijk voor het idee van een horloge wel te vinden. Voor ca. 500 euro kun je al prachtige horloges kopen en een ring kost toch ook snel zoveel... die dan mms nooit gedragen wordt...

Veel groetjes Ellen

tima
8-9-2012
 Meld misbruik6-7-2011 17:20:05

tja kdenk dat moest hij er echt aan houden voor de horloge toch in de kerk een ring van stainless steel of zo zou nemen gewoon voor de ceremonie kheb ondertussen als gezien dat je zoiets kan hebben voor een €50 kwestie voor de symboliek te houden en dan nadien als geschenk na het feest zijn horloge . hij is trouwens al vlijtig etalages aant doen van horloges
@ veronique : idd met dit geschenk goed gevonden kan ik nog altijd onthouden als meneer dan al persee de horloge aanwilt
@ ann : ja het kan zijn dat het jouw bericht was ik moest lachen toen ik het zag omdat mijn vriend zijn neus altijd krult als hij denkt aan die ring daarom had ik hem erover verteld nooit gedacht dat hij er zo serieus mee weg zou zijn maar het spreekt hem enorm aan laat maar weten wat het geworden is

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik6-7-2011 17:25:29

Hey,

Ik vind dit zelf een leuk idee. Ringen zijn al veel sneller veel duurder dan een horloge. En ikzelf vind een horloge veel praktischer.

Een ring kan trouwens ook uit de mode raken... Of door verandering van werk, dat je dit niet meer mag dragen ofzo.
Een horloge dan wss ook niet natuurlijk :)

Ik heb zelf al gezegd dat ik een trouwring niet noodzakelijk vind, daarvoor doe ik het niet ;)
Mijn toekomstige stiefschoonmoeder viel bijna flauw... Ik zie de symboliek er wel van in, maar een horloge is ook rond en als ze dicht is, eindloos ;)

En over dat tekstje, gewoon niets zeggen, of vragen om te zeggen: ze mogen nu de symbolen van hun liefde aan elkaar geven ofzo...

evelien
11-5-2011
 Meld misbruik7-7-2011 9:21:14

Mijn man zag een ring eerst niet zitten door zijn werk.
Nu draagt hij zijn ring toch altijd en voor het werk kopen we een ketting waar ze aan kan hangen zodat hij hem niet kan verliezen :)

schapie
2-7-2011
 Meld misbruik7-7-2011 9:35:34

Doen waar je zin in hebt, toch?
Ik ben wel blij dat mijn man nooit twijfelde voor een ring, omdat ik het idee heb dat je een horloge toch nog wel vaker uitdoet - zwemmen, slapen, zwaar werk,... - of als je ze niet uitdoet, dat ze dan kapot gaat... Maar als het alternatief een ring is die nooit wordt gedragen, is het ook stom natuurlijk... Ik zou in ieder geval iets kiezen dat je zoveel mogelijk kunt gebruiken, en niet alleen voor de speciale gelegenheden!

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik7-7-2011 16:49:53

@ schapie, een ring verslijt toch ook? Je neemt vanalles vast met je handen, botst misschien wel ergens tegen.
En ik doe mijn horloge nooit uit, enkel om mij te wassen, en ja te zwemmen, maar dan doe ik mijn ringen evengoed uit :)

Wij zijn ook met het idee aan het spelen van horloges, maar we hebben 2 dezelfde ringen van vroeger nog, die we op de dag zelf dan zouden gebruiken als alternatief.
Sowieso eigenlijk, want mijn vriend wil ofwel zijn ring laten tattoeëren ofwel een horloge dragen.

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik8-7-2011 1:23:46

Je kunt misschien allebei in je ceremonie verwerken?
Voor de pure symboliek toch de ringen uitwisselen, maar dan geen al te dure, maar dan verder in de ceremonie de uurwerken uitwisselen, met de symboliek van tijdloos verbonden zijn.
De ring betekent trouwens toch een beetje hetzelfde, een eindeloze kring zonder begin en einde, dus voor eeuwig. Dan is de horloge toch een moderne tegenhanger. Dan hebben jullie allebei jullie gedacht.
Misschien eens over nadenken.

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik8-7-2011 16:38:30

Cindy, dat is echt mooi gezegd van dat tijdloos verbonden zijn :)

Nu ben ik nog meer pro-horloge ;)

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik11-7-2011 10:05:43

Ik zie geen reden waarom een horloge niet zou kunnen. Per slot van rekening is de traditie van het dragen van een ring van een man nog niet eens zo oud en werd er vroeger enkel een ring gegeven aan de vrouw.

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik11-7-2011 18:24:09

Wij hebben besloten, het wordt een horloge!

En twee dezelfde ringen om in de gemeente te geven! nu nog kiezen :D

tima
8-9-2012
 Meld misbruik11-7-2011 21:45:22

Céline
19-8-2012
 Meld misbruik1-9-2011 16:22:06

Ik koop een horloge ipv een verlovingsring, en dan in de kerk krijgt hij een trouwring, gewoon een band zonder stenen.. :)

Maar heeft iemand een idee waar je een "strak design" horloge kan vinden :s

tima
8-9-2012
 Meld misbruik1-9-2011 16:44:52

die die mijn verloofde wil is 1 van armani kun je vinden in versato kdenk dat je best als eens zo van die winkeltjes passeert en terloops eens zijn mening vraagt dan weet je nnar welk merk of richting je wilt kijken prijs speelt natuurlijk ook een rol

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...