Nu Online
Momenteel zijn er 554 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

receptieprobleem

6-7-2011 17:08:13
hoikes,

kheb een vraagje
wij organiseren een receptie vanaf 16u30 tot 18u30 op ons trouwfeest en dan een receptie van 19u tot 20u.
Is het de bedoeling om ook al de nonkels en de tantes te vragen vanaf 16u30 of vragen we ze maar mee met de avondgasten?
En geven we enkel een receptie van 16u30 tot 18u30 voor vrienden en gasten die niet naar het avondfeest komen?
graag enkele tips hoe jullie dat aanpakken? of zouden we werken met 1 receptie?
Graag eens jullie mening? dank u.

sofie
1-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 795

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik6-7-2011 17:21:14

Wij werken met 2 recepties.
De eerste duurt 1,5uur en is voor mensen die niet naar het avondfeest komen. De 2de receptie duurt 1uur en is voor alle mensen die wel naar het avondfeest komen. Dus ook voor tantes en nonkels.

tima
8-9-2012
 Meld misbruik6-7-2011 17:26:59

ik vroeg me dit dus ook af maar de suite doet dan 2 recepties is dat dan 2x receptie forfait of is dit van zaal tot zaal afhankelijk wij zijn namelijk bijna met 20 in de suite dusja loopt al op é als het alles 2x is

sofie
1-9-2012
 Meld misbruik6-7-2011 17:29:51

ja dat wil dan idd zeggen dat de suite 2x receptie heeft en uiteindelijk nonkels en tantes ook? Is da nie wat veel?
Van de suite kan het bijna niet anders hé?

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik6-7-2011 17:33:45

Hey Sofie

Wij hebben dus gekozen voor twee recepties, met een halfuurtje tussen. Wij zullen als laatste hapje voor de receptiegasten een "desserthapje" geven, zodat zij het kunnen aanvoelen dat het einde van de receptie nadert
De eerste receptie voor groottantes en grootnonkels, collega's, enkele vrienden vanaf 17u tot 18u30. Om 19u. begint onze receptie voor de avondgasten en daar zitten de tantes, nonkels, nichten, neven, vrienden bij. Aansluitend is het diner. Om 22u. zouden wij ook nog vrienden laten aansluiten voor het dessertenbuffet/dansfeest.

Je kan ook met één receptie werken. Onze feestzaal gaf als optie om de recepties in elkaar te laten lopen. Bv. de receptiegasten uitnodigen vanaf 17u. tot 19u. en de avondgasten uitnodigen voor receptie om 18u30. Maar dan is het natuurlijk zeer moeilijk om de mensen die enkel voor de receptie komen, subtiel weg te sturen...

Veel succes met de voorbereiding!

x

sofie
1-9-2012
 Meld misbruik6-7-2011 17:37:38

Dank u wel Caro voor de uitleg

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik6-7-2011 18:12:00

De suite zal bij ons aanwezig zijn op de 2 recepties. Wij zijn met 13. Ouders,broers en zussen.

Ils
14-1-2012
 Meld misbruik6-7-2011 21:55:12

Wij hebben - blijkbaar als uitzondering op de regel - maar één receptie. Vanaf 16u wordt de hele familie, collega's en suite verwacht om daarna om 17u aan het feestmaal te beginnen. Na het avondfeest begint om 21u het dansfeest waar de overige gasten worden verwacht (vrienden, cliënteel). We hebben ervoor gekozen om niemand 'naar huis te jagen' en met z'n allen onze dag af te sluiten op een dansfeest met snacks. Dit met de reden dat we een grote familie hebben (150 personen) en nog eens zoveel volk verwachten voor het dansfeest...

Groetjes

Meg
24-9-2011
 Meld misbruik7-7-2011 0:25:17

Ik ben de jongste in de familie en wss de laatste die gaat trouwen zo de komende jaren. vroeger in de tijd dat mijn zus en neven en nichten getrouwd zijn was er eigenlijk altijd bij ons in de familie een vrij uitgebreidde suite. Omdat mijn neven en nichten allemaal enig kind waren, hadden ze heel weing volk voor de suite en werden dus de tantes en nonkels (zoals mijn ouders) gevraagd voor de suite. en ik als kleine pagadder was dan altijd bruidsmeisje van dienst. Ook bij mijn zus waren onze tantes en nonkels in de suite omdat er van haar man zijn familie maar heel weinig volk kwam (lastige scheiding van zijn ouders) en ik was wederom bruidsmeisje. dus dan waren de tantes en nonkels de hele dag mee bij het huwelijk betrokken, smorgens samenkomst bij de ouders van de bruid, naar het gemeentehuis, naar de kerk, receptie, avondfeest...

Maar goed, nu is het dus mijnen trouw, maar ik heb duswel een broer en zus die alletwee ook al kinderen hebben, en ook mijn verloofde heeft nog twee broers en een zus en dan de getuigen nog... dat is gelijk toch al wel wat volk. dus deze keer geen tantes en nonkels in de suite.

Maar mijn moeder was toch wel wat bezorgd wat de familie er zou van vinden, als ze na de mis "niks" meer zouden te maken hebben met de trouwpartij tot dan 's avonds op het feest.

Wij hebben het nu zo opgelost: na de viering hebben we een grote receptie voor iedereen, dwz alle gasten voor het avondfeest zijn hierop uitgenodigd + dan nog een deel gasten voor de receptie alleen. na afloop van deze receptie gaat het dan met de avondgasten richting feestzaal. Daar zal er dan geen echte receptie meer zijn, gewoon een welkomstdrankje in afwachting dat iedereen gearriveerd is en dan aan tafel :)

Zo kunnen we de familie er toch de hele namiddag bij hebben, zonder twee keer een volledige receptie te doen en komen er hopelijk ook wel wat familie en vrienden naar de viering zelf. iets dat wij persoonlijk toch ook wel belangrijk vinden... er staat namelijk geen beginuur bij de uitnodiging van de receptie: gewoon "aansluitend op de viering".

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...