Nu Online
Momenteel zijn er 483 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kinderfeest

7-7-2011 7:43:17
Even een ideetje dat al een tijdje in ons hoofd speelt, alle meningen zijn welkom! We trouwen in oktober 2012, maar zijn al een tijdje bezig met de voorbereidingen, zodat we op alle vlak ons eigen feest ervan kunnen maken.
We hebben zelf een kindje van 3, die tegen dan 4 en een half zal zijn, en we willen langs de ene kant dat het voor hem (en voor alle andere kindjes zoals die van broers en zussen) een onvergetelijk trouwfeest wordt; langs de andere kant hebben we ook geen zin om rond 23u30 jengelende kinderen op ons feest te hebben, en een zoontje die dringend zijn bed nodig heeft. Daarom hadden we gedacht om 's middags op de dag van onze trouw tussen 12u en 14u een kindertrouwfeest te geven, met sandwiches en kinderchampagne, een goochelaar en eventueel enkele mensen van onze jeugdbeweging. We zouden bij onze uitnodiging een volledig aparte uitnodiging steken voor de kinderen, zodat ze echt het gevoel hebben dat het een trouwfeest is met alles erop en eraan. De ouders die hen brengen krijgen uiteraard ook sandwiches en iets te drinken, zij kunnen hun kinderen meenemen naar huis om 14u, en hebben nog tijd genoeg om zichzelf klaar te maken en te wachten op de babysit. We trouwen wel op een vrijdag, dus mijn ma denkt dat de meeste mensen zullen werken of naar school gaan, dus dat bijna niemand zal komen. Langs de andere kant zal er bij ons kerstkaartje 2011 al een save-the-datekaartje zitten voor oktober 2012, en de meeste van onze familieleden hebben toch een dag vrijaf net door ons huwelijk.
We trouwen in het fabriekspand in Roeselare, wat voor mijn familie wel een halfuurtje rijden is, voor mijn vriend z'n familie bijna driekwartier... De mensen met kinderen zouden dat dan wel 2 keer moeten doen... Er is in elk geval een zaal naast de grote zaal, die we hiervoor kunnen gebruiken. Graag bijkomende ideetjes en meningen!

Marlies

Marlies
14-12-2012
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 678

marjan
16-7-2011
 Meld misbruik7-7-2011 7:48:32

Ik vind het echt een super idee! Bij ons mogen de kinderen meekomen op de receptie en zal er ook een beetje animatie voorzien zijn, zo hoeven de ouders hun kinderen niet bij een babysit te stoppen...heb hier echt al veel positieve reacties op gehad dus zeker doen zou ik zeggen!

Liesbeth
19-5-2012
 Meld misbruik7-7-2011 9:17:47

Wij doen tussen gemeentehuis en kerk hier thuis een receptie voor de kindjes. Ze zijn tegen dan drie en een half en bijna vijf...dus dan komen de vriendjes van de klas en de juffen. Ook nog wat buren die niet naar het avondfeest komen. Ook hier sandwiches en cava. Maar omdat het thuis is kunnen we zelf even op adem komen en toch genieten, wij wilden het wel lowbudget houden dus onze jobstudentes komen opdienen. Geen animatie, de kindjes zullen zich wel amuseren. Onze jobstudentes ruimen nadien alles weer op en wij vertrekken dan met iedereen naar de kerk.
De afstanden zijn bij ons maximaal een kwartiertje, dat is zowat het enige verschil....

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik8-7-2011 0:45:54

Let wel op dat het niet teveel wordt en dat het nog JULLIE dag is.
Wij hebben ook kindjes, maar betrekken hen bij de ceremonie en zullen ook bruidskindjes zijn. Omdat het feest in de middag is, en hopelijk mooi weer, kunnen ze perfect samen in de tuin van de feestzaal spelen.
Ze krijgen allemaal een gepersonaliseerde bellenblaas, voor bij het buitenkomen van het gemeentehuis (mooie foto's). En dan kunnen ze zich daar ook nog mee amuseren door de dag.
Onze situatie is natuurlijk iets anders, nieuw samengesteld gezin, co-ouderschap en toestanden. Kindjes zullen ook iets ouder zijn dan (bijna 10 jaar). 's Avonds kunnen we ze dan met de andere co-ouder meegeven. Als ze tot 17u alle fun kunnen beleven, zal het al een leuke dag worden.
Die van ons zijn al zeer blij dat ze bruidskindjes mogen zijn. En als ze andere vriendjes of kindjes uit de familie hebben, hebben ze heus geen apart feestje nodig hoor. Die amuseren zich zo ook wel te pletter. Voorzie wel iemand die zich constant met de kindjes kan bezig houden. Mama en papa zijn in de buurt hé, ze kunnen altijd komen, maar dan is het niet constant met jullie ogen op de rug moeten lopen. Je moet nog een beetje kunnen genieten. Dat doen die dreumesen zeker ook wel. Je trouwt per slot van rekening (hopelijk) maar 1 keer.
En als je toch beslist voor dat apart feestje, nouw geen slecht idee, maar keep it simple.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...