TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Joy
18-6-2011
|
7-7-2011 15:27:17
Ik denk dat je vooral naar het volk moet kijken... Als het wat oudere zijn of gezinnen met jongere kinderen is het misschien handiger om een receptie te voorzien. Het is niet zo raar dat sommige mensen weggaan voor het avondfeest, ze weten dit ook aan de hand van hun uitnodiging. Anderzijds, als het jonger volk is die graag eens uitgaan, kan je ze eventueel uitnodigen voor het dessert (als het een dessertenbuffet is) en het dansfeest. Wij hebben al beide geweten.
|
|
laura
3-9-2011
|
7-7-2011 15:33:32
Maar is de receptie dan echt in een andere zaal??
Of in dezelfde zaal en gaan ze echt uit hun eigen weg??
groetjes
een bruid met hoofdpijn ;-)
|
|
Chloë
3-9-2011
|
7-7-2011 15:36:39
Bij ons is alles in dezelfde zaal, 14u ceremonie 15u- 17u receptie 18u diner met naaste familieleden (= een 20 man, alle anderen zijn dus weg en deze blijven) 21u - .....u: dansfeest Wij hebben genodigden voor enkel receptie, enkel avondfeest en nog een aantal voor beiden (familieleden)
|
|
Joy
18-6-2011
|
7-7-2011 15:42:52
Ik denk dat het handiger is om beide in dezelfde zaal te laten doorgaan, maar eventueel buiten bij mooi weer ofzo..
|
|
Sofie
12-8-2011
|
7-7-2011 16:58:37
Normaal gezien als je zaal een tuin heeft en het is mooi weer, wordt de receptie buiten gedaan. Een receptie is iets heel normaals, bv voor je collega's te vragen die je er wel bij wil, maar op het avondfeest zijn collega's niet altijd bij iedereen even welkom. En inderdaad volgens de uitnodiging die je krijgt, weet je of je mag blijven of moet vertrekken. Sommige mensen zetten zelfs: receptie (van 17-18u) bv, zo weten ze dat ze tegen 18u weer moeten vertrekken en zijn ze meestal ook niet te laat. Als het slecht weer is, en je zaal te klein is, kan je de beide recepties (aparte en van het feest) apart houden. Bij ons lopen deze bv een uur in elkaar. De zaal zorgt dan wel dat alles netjes opgeruimd raakt. En sowieso krijgen de mensen van het feest normaal ook eerst nog een korte receptie, ondertussen kunnen ze de zaal dan klaar maken voor het feest.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
7-7-2011 17:18:23
Ik heb al recepties in de tuin geweten, maar ook in een apart zaaltje (zo kunnen alle tafels gedekt blijven staan). Zorg ervoor dat er minstens een half uurtje tussen de beide recepties zit! Anders heb je mensen die je komen bedanken en weggaan en tegelijkertijd mensen die toekomen en je proficiat willen wensen... Dit hebben wij bij mijn neef gehad en was een ongelooflijke chaos!
Wij hadden onze aparte receptie op zondag (trouwden op vrijdag): zo konden we méér voorzien (een receptie in eigen catering is altijd goedkoper dan in de feestzaal) zodat de gasten echt niet met honger naar huis gingen (mini-pizzaatjes, mini sandwiches, mini boterkoekjes, stukjes cake,...) en konden we er een lekker lang feestweekend van maken.
Op de avond zelf schoven er dan weer mensen bij voor het dessertenbuffet. Na het hoofdgerecht komt er toch sowieso een lange pauze om het eten te laten 'zakken'. Dan kwamen de gasten voor het dessertenbuffet toe (in de tuin) en kregen ze daar nog een glaasje. Na +/- 3 kwartier gingen zij aan tafel en kon het dessertenbuffet geopend worden. Maar ik denk dat dit geen optie is voor jullie, want er komen gewoon mensen bij, waardoor de zaal dan natuurlijk te klein blijft...
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|