Nu Online
Momenteel zijn er 537 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

plaats v bruid en bruidegom in kerk

25-5-2006 12:05:49
wie weet of de bruid en bruidegom al dan niet links of rechts horen te zitten in de kerk?
sommige mensen die ik ken zeggen bruid aan linkerkant, bruidegom a rechterkant maar anderen beweren dan natuurlijk het tegenovergestelde.
HELP!!!

eef
8-7-2006
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1152

robben
20-5-2006
 Meld misbruik25-5-2006 12:43:15

Hier een kersverse bruid. Ben zaterdag getrouwd en ik moest links van de bruidegom zitten, maar ik kwam binnen aan de rechterkant van mijn vader.
Isabelle 20/5/2006

carin
15-6-2006
 Meld misbruik25-5-2006 12:51:10

van Carin

volgens onze priester zit ik links van de bruidegom,bij het binnenkomen stapt de bruid links,bij het buitengaan loop ik rechts van de bruidegom

groetjes carin

Veerle
27-5-2008
 Meld misbruik25-5-2006 16:45:15

Wij trouwen zaterdag en zitten ook nog volop te zoeken hoe het precies moet. Mijn zus is met ceremoniemeester getrouwd en bij haar om raad gevraagd. Bij het binnengaan in de kerk lopen de dames aan de rechterhand van de mannen. In de kerk zitten ze links van de heren en bij het naarbuitengaan lopen ze ook links van de mannen. Ik denk dat dit misschien afhankelijk is van streek tot streek.

veerle
27.05.2006

Astrid
8-9-2007
 Meld misbruik25-5-2006 17:26:08

Bij een vriendin van mij die twee weken geleden getrouwd is was het zo: zij is aan de rechterkant van haar vader binnengekomen en dan vooraan links gaan zitten. Naar het schijnt moet de vader zijn dochter "aanbieden" dus 'draait' hij ze naar links. Bij het buitengaan liep zij links van haar man.

groetjes,
Astrid

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...