Terug naar overzicht
Hier een kersverse bruid. Ben zaterdag getrouwd en ik moest links van de bruidegom zitten, maar ik kwam binnen aan de rechterkant van mijn vader.Isabelle 20/5/2006
van Carinvolgens onze priester zit ik links van de bruidegom,bij het binnenkomen stapt de bruid links,bij het buitengaan loop ik rechts van de bruidegom groetjes carin
Wij trouwen zaterdag en zitten ook nog volop te zoeken hoe het precies moet. Mijn zus is met ceremoniemeester getrouwd en bij haar om raad gevraagd. Bij het binnengaan in de kerk lopen de dames aan de rechterhand van de mannen. In de kerk zitten ze links van de heren en bij het naarbuitengaan lopen ze ook links van de mannen. Ik denk dat dit misschien afhankelijk is van streek tot streek.veerle27.05.2006
Bij een vriendin van mij die twee weken geleden getrouwd is was het zo: zij is aan de rechterkant van haar vader binnengekomen en dan vooraan links gaan zitten. Naar het schijnt moet de vader zijn dochter "aanbieden" dus 'draait' hij ze naar links. Bij het buitengaan liep zij links van haar man.groetjes,Astrid