Nu Online
Momenteel zijn er 422 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Al 62 dagen getrouwd ..... En nog steeds aan het nagenieten van onze dag!

8-7-2011 22:17:42
Hallo bruidjes en bruidegommen!

Ons dagje is idd nu ondertussen al 62 dagen geleden ... Het was een ZALIGE dag! Wel heel vroeg in de ochtend. Om kwart na vijf liep onverbiddelijk de wekker af. Aangezien ik de avond ervoor maar om 12u in mijn bed zat snachts, wegens de laatste werken in ons appartementje, was ik toch nog wel een beetje moe!

Eerst ben ik op het gemakje wakker geworden, met de gedachte 'EINDELIJK ONZE DAG'. Na meer dan 300 dagen af te tellen waren we toch wel blij dat die dag er was! Enkele flitsen door mijn hoofd: Zal alles goed gaan in de kerk? , Zijn we niks vergeten? , Zullen de bruidskindjes flink zijn?. En dan kijk ik naar mijn gsm en zie ik een smsje van mijn ventje: ' HET IS BIJNA ZOVER'

Mijn hart smeltte alweer .....

Vlug opgestaan en een heerlijk badje genomen om tot rust te komen. En toen kwam mama met de melding dat we echt wel moesten vertrekken naar de kapster, want om 6.30u moest ik er al zijn.

Het was al heel druk bij de kapster, dus was ik me al lekker druk aan het maken of alles wel volgens het opgelegde tijdstip zou gebeuren.

Het leuke eraan is dat de mensen die daar zitten je al volop aan het bewonderen zijn! Een proficiat langs alle kanten, daar kwamen de vlinders dan! Om 7.30u was ik buiten bij de kapster en om 7.45u moest ik bij de sminkster zijn. Mijn mama is me daar vlug gaan afzetten, en ondertussen terug naar huis gereden om mijn trouwkleed gaan af te halen bij mijn tante!

In een halfuur was ik als bruidje klaar, en toen kwam de stress pas echt te boven :) Vlug mama nog laten sminken en dan terug op weg naar huis!

Om tien voor negen kwam een goeie vriendin toe om te helpen met de laatste dingetjes zoals ketting en oorbellen aandoen. Want mama was nog niet klaar, dus volle paniek.

Om 9u kreeg ik smsje van mijn ventje: ' WIJ VERTREKKEN, TOT STRAKS'

( Mijn ventje was de suite en de nonkels en tantes aan het opwachten aan de feestzaal, waar men allemaal samen met het vervoer richting mijn ouderlijk huis kwam )

Iedereen vol spanning: Wat zou het zijn : Een koets voor Orily? Ja, daar zien we haar wel mee toekomen, maar we zijn met zoveel mensen .. Een bus dan maar ? Maar neen, iedereen zat ernaast, het was een treintje!

Aangezien mijn vader, mijn schoonbroer en schoonzus bij de NMBS werken vonden wij het een toepasselijk idee!

Iedereen dolenthousiast het treintje op!

Drama werd werkelijkheid. Toen mijn ventje aankwam bij ons thuis was ik nog niet helemaal klaar, met als gevolg dat hij een tweede maal aan de deur moest bellen! Vriendin liet traantje vallen waardoor ook ik een traantje moest laten.

Eventjes uitblazen ... En dan deur gaan opdoen!

De blik van mijn ventje sprak boekdelen! Zijn ogen straalden. 'JE BENT PRACHTIG' zei hij. En mijn ventje zelf was ook heel mooi aangekleed. Juist zoals ik in gedachten had! Oef dat was al wat stress minder.

Op naar de kerk!

De kerk was mooi versierd door mijn nicht! De huwelijksviering hadden we zelf zoveel mogelijk in elkaar gestoken met heel ontroerende teksten. Als zang hadden we Anja Baert van Meulebeke! ( Chelsy ). Een echte aanrader! Hebben hele lovende woorden over haar zang gehoord! Dus bij deze een dikke pluim voor Chelsy en haar team.

Onze ceremoniemeester Thierry Mondy van Beveren Leie had alles ook tot in de puntjes verzorgd! Wij moesten aan niks denken, Thierry deed dit in onze plaats en waren hem daar heel dankbaar voor.

En de bruidskindjes hebben zich voortreffelijk gedragen! Dikke pluim voor hen !!!! Aangezien hun vrij jonge leeftijd van 2 - 3 en 4 jaar waren ze heel stilletjes in de kerk!

Na de kerkelijke dienst, en 6 kilo rijst over ons heen te krijgen gingen we richting de feestzaal. Twas heel amusant op het treintje met de juiste muziek als achtergrondsfeer! Even een stop tussenin maken bij mijn grootmoeder zodat ook zij mij kon bewonderen en toen kwamen we in de Leieburcht!

Eerst nog een aperitiefje, wat hapjes en dan hop weg voor de foto's en video!

Na een uurtje waren we terug en konden we aan het middagmaal beginnen. Heel lekker!

En dan vanaf 19.30u de gasten ontvangen. Wat was dat een lastige taak. Al die handen schudden en zoenen geven! :)

Iedereen dolentousiast, en ook wordt er nog eens nagepraat over dat ENE moment in de kerk!

Ja, het ontroerende moment tijdens de trouwbelofte. Mijn man las eerst zijn tekstje voor en haperde een beetje op het einde van zijn tekst. En natuurlijk raakte dat mijn diepste snaar en ben ik in huilen uitgebarsten tijdens het lezen van mijn tekst. Het moosite moment weliswaar van de ganse viering.

On twaalf uur, na een hoofdgerecht en een bruidskoets als dessert volgde dan eindelijk onze openingsdans!

Brian Adams - Everything I do, I do it for you

Dan nog tot de late uurtjes gefeest, en om ongeveer kwart na vijf smorgens gingen de laatste mensen buiten!

Om zeven uur zaten we dan eindelijk in ons bed!

Het was zeker en vast een GESLAAGD trouwfeest! En met zeker en vast goed weer, want het was 28 graden die dag!

Om 13.15u de zondag ( na onze huwelijksdag 7 mei ) vertrokken we dan voor een weekje vakantie naar Turkije! Was echt zalig te kunnen uitblazen met ons twee na een zenuwslopende laatste week voor de trouw :)

Beste bruidjes en bruidegommen, geniet allemaal 100 nee 200 procent van jullie dag, want het is zo vlug voorbij .....

Aan iedereen nog veel succes toegewenst, en stiekem blik ik nog eens terug op dit forum om andere verslagen te lezen!

Groetjes,

Orily

Enkele foto's:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1876924837739.105032.1079785415#!/photo.php?fbid=1876925157747&set=a.1876924837739.105032.1079785415&type=1&theater

Orily
7-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1809

Jill
9-3-2012
 Meld misbruik8-7-2011 22:41:18

Leuk verslagje om te lezen. Bij zo'n verslagjes begin ik direct alweer te dromen hoe mijn dag er zal uitzien...
Ik kon de fotootjes wel niet bekijken...

Laura
30-6-2012
 Meld misbruik9-7-2011 10:16:10

Heel tof verslagje om te lezen. Geniet nog verder als man en vrouw. Groetjes Laura

tima
8-9-2012
 Meld misbruik9-7-2011 10:22:25

hebben julie dan gereserveerd op de trein en speciaal toestemming moeten vragen ? ik en mijn toekomstige werken ook bij nmbs je verslagje is prachtig en je voelt dat je nog vollop aant nagenieten bent jammer genoeg kunnen we de foto's niet bekijken

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik9-7-2011 10:28:46

Heel erg proficiat! Ik kan de foto's ook niet bekijken!

Nog goed nagenieten!

Groetjes
Sharon

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik9-7-2011 11:02:27

Ik denk dat je jouw instellingen op facebook moet aanpassen, zodat niet enkel vrienden ze kunnen bekijken, maar dat ze 'openbaar' zijn... Ook ik kon ze dus niet bekijken...

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik9-7-2011 12:58:42

zeer leuk verslagje maar idd ook ik kan de foto's niet bekijken
groetjes

Orily
7-5-2011
 Meld misbruik9-7-2011 14:05:57

Dag iedereen,

Kdenk dat het nu wel in orde is om de foto's te bekijken.

@ Tima : Dat treintje is eentje dat op den openbare weg mag. http://www.ceremonie-mondy.be/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=50 . Dit is de website van onze ceremoniemeester met het treintje. Maar je kan dit navragen hoor. Tkomt van het Nonnebos in Ieper. Was echt een leuk initiatief :)!

Dankuwel om mijn tekstje te lezen allemaal en idd ik geniet nog volop na zucht :D

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik9-7-2011 14:29:07

Hoi Orily,
Klinkt als een hele leuke dag! Helaas kon ik je foto's nog niet bewonderen...
Geniet nog na van de vlindertjes!

xxx
Filipa

Sofie
7-5-2011
 Meld misbruik9-7-2011 17:53:18

Hallo Orily,

Wij zijn op dezelfde dag getrouwd!
Het was inderdaad een prachtige dag...
Geeft me zin om ook eens mijn verslagje op het forum te plaatsen...

Groetjes,

S&B

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik10-7-2011 9:44:58

Hey,

Super verslagje!!

Echt heel tof, jammer dat ik je foto's iet kan zien...

Veel veel geluk samen en groetjes Ellen

Orily
7-5-2011
 Meld misbruik10-7-2011 11:21:51

Ik zet de link nog even opnieuw hier, hopelijk werk het nu.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1876924837739.105032.1079785415&l=505644e931

Groetjes Orily

tamara
20-5-2011
 Meld misbruik10-7-2011 13:23:22

hey Orily,

prachtige foto's!! jullie straalden allebei.
echt een tof verslagje om te lezen.
en jullie bruidskoets was echt super!
heel veel succes nog met jullie verdere toekomst!
groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...