Nu Online
Momenteel zijn er 748 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feestzaal Oost-Vlaanderen

30-5-2006 10:33:35
Na heel wat zalen bezocht te hebben(De Snip, De Zilverreiger, 't Krekelhof, Hof van Nassau, Kasteel Carelshof, Kasteel van Lebbeke, Kasteel Coninxdonck, Kasteel Oudeberg, Salons Carlton, Kasteel Sanderling, Kasteel van Saffelaere en Salons Roskam) wordt het tijd dat we een keuze maken.
We twijfelen tussen Kasteel van Saffelaere, Kasteel Sanderling en Salons Roskam. Iemand enige ervaring met 1 van de 3?
We raken er echt niet uit en iedereen in mijn omgeving zegt dat die kastelen te duur en te chique zijn, maar ik vind dat wel eens iets anders.

Sissi
26-5-2007
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 2843

Miet
26-5-2007
 Meld misbruik30-5-2006 11:10:45

Te duur en te chique? De enige die daarover kunnen beslissen zijn jullie... Hebben jullie al een uitgebreide kostprijsberekening gemaakt, dan kunnen jullie zelf uitmaken of het effectief boven jullie budget is...

Zelf heb ik geen ervaringen met de zalen. Over Kasteel van Saffelaere wel al goede commentaar gehoord

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik30-5-2006 11:52:51

We hebben niet echt een budget vastgelegd. Mijn verloofde vindt het te duur, maar ik vind de prijs niet zo belangrijk. Maar dat moeten we onderling uitmaken hé.
Vandaar dat ik graag eens wat andere meningen zou horen.

Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik30-5-2006 12:28:37

Ik was er zelf niet bij (wegens nog "te klein"), maar mijn familie heeft een feest meegemaakt in het Kasteel van Saffelaere, ze spreken er nog over!!... alleen niet in positieve zin. Heeeeeeeeel chique, maar met honger naar huis gegaan. Meerdere nonkels zijn nog langs het frituut gepasseerd in het terugrijden.
Maar ja, da's al wel jaren geleden, mss is het nu fel verbeterd he...

groetjes
Katrien
30-9-2006

Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik30-5-2006 12:34:44

Je twijfelt wel tussen totaal verschillende dingen hé. Het Kasteel van Saffelaere en Salons Roskam ken ik en die zalen kan je echt moeilijk vergelijken (ook qua prijs liggen die toch enorm uiteen?!). Ik ben nog in geen van die zalen naar een trouwfeest geweest, dat moet ik toegeven, maar ik ken het Kasteel van Saffelaere van communiefeestjes en naar Salons Roskam zijn we zelf gaan kijken bij onze zoektocht naar een trouwzaal. We zijn niet naar het Kasteel van Saffelaere gaan kijken, omdat ik niet zo van overdreven sjieke bedoeningen hou. Het eten was er steeds lekker (heel mooi gepresenteerd, maar ik heb al van mensen gehoord dat het nogal weinig zou zijn op trouwfeesten). Salons Roskam is een mooie zaal, veel "gewoner" als je het mij vraagt. Ik vond de tuin ook mooi, het moet leuk zijn om daar een receptie te geven. Aangezien er niet genoeg plaats was om onze vrij omvangrijke groep gasten die enkel naar het dansfeest kwamen in een apart zaaltje te ontvangen en ik niet direct volledig overtuigd was van die locatie, zijn wij nog verder gaan zoeken.

Als prijs voor jou geen issue is, dan moet je gewoon gaan voor de zaal waar jullie beiden het beste gevoel bij hebben. Een moeilijke beslissing hé, zalen kiezen? Ik had er na een tijdje mijn buik van vol...

Isabel
1-9-2007
 Meld misbruik30-5-2006 15:16:38

Wij zijn tijdens onze zoektocht ook naar Kasteel Sanderling gaan kijken. Heel mooi, heel chique, heel romantisch, heel veel show, ... Maar zoals verwacht ook wel een pak duurder dan de gemiddelde zalen. Ik kan je maar één raad geven, maak eens een kostenplaatje op en vergelijk dit bij de verschillende zalen. Aan de hand daarvan kan je mss beslissing of het de meerprijs waard is. Zo hebben wij het ook gedaan, en uiteindelijk hebben we gekozen voor De Snip te Moorsel.

Grtz,
Isabel

Caroline
12-8-2006
 Meld misbruik30-5-2006 18:14:47

Hoi,

Wij trouwen op 12 augustus en hebben voor Salons Roskam gekozen omdat we daar al heel veel positiefs over hebben gehoord qua quaiteit van het eten. Ik moet zeggen de contacten die we tot nu toe hadden geven ons een heel proffesionele indruk, alles is altijd tot in de puntjes verzorgd.

groetjes en nog veel succes met de zoektocht.

PS: ik wou mijn feest ook oorspronkelijk in een kasteel.

Sylvia
30-6-2007
 Meld misbruik30-5-2006 18:55:52

Hey Sissi, wanneer trouwen jullie? Wij trouwen op 30 juni 2007 en hebben gekozen voor Kasteel van Lebbeke. We hebben ook het Kasteel Carelshof en Kasteel van Saffelaere bezocht. Kasteel Carelshof was een echte afknapper voor ons. In het Kasteel van Saffelaere zijn we heel goed ontvangen, en ze kwamen heel professioneel over.
Persoonlijk vond ik het er iets te kitsherig. We zijn er wel al gaan eten en het is er heel lekker. Laat je niet afschrikken, als mensen zeggen dat je er niet veel te eten krijgt. Dat wordt altijd gezegd van die betere feestzalen. En je kan immers niet voor iedereen goed doen. Bovendien vind ik dat je je op een trouwfeest toch ook niet superdik moet eten. Tis toch de bedoeling dat je je achteraf nog kan verzetten voor een dansje. Je kan dit ook altijd met de mensen van de zaal bespreken en naar een repas van het hoofdgerecht vragen. Wij hebben gekozen voor Kasteel van Lebbeke, omdat dit toch iets moderner oogt, vooral nu hun feestzaal volledig vernieuwd is en uitgebreid. De baas/kok zelf is wel niet zo spraakzaam, je moet de informatie er als het ware uittrekken. Niettemin vind ik onze keuze nog altijd de beste. Wij hebben getwijfeld tussen 4 zalen: Kasteel van Lebbeke, Kasteel van Saffelaere, De Lozen Boer (Zeveneken-Lochristi)en Hof ten Damme(Kallo). Nog veel succes!

patricia
10-3-2007
 Meld misbruik30-5-2006 19:23:00

wij trouwen op 10 maart 2007 ook in salons roskam en we voelen ons daar vree op ons gemak en moeten ons eigenlijk geen zorgen maken ,we zijn er zeer gerust in dt alles fijn zal verlopen en ook al heel veel positiefs over gehoort

Vanessa
9-9-2006
 Meld misbruik30-5-2006 21:39:12

Hoi
We hebben ook een aantal zalen bekeken voor we kozen, grootte en prijs waren een issue en na een proefetentje hebben we voor Kasteel van Lebbeke gekozen. Zijn er al 2 maal gaan eten en hadden genoeg, ook mijn vriend die heel graag en veel eet ;->
De baas is inderdaad niet de spraakzaamste, maar het komt wel goed.
Btw we trouwen op 09/09/06

groetjes
Vanessa

els

Meld misbruik31-5-2006 9:57:24

Wij zijn al eens naar het Kasteel van Saffelaere geweest voor een trouwfeest (vorig jaar) en zijn toch met honger buitengekomen (en ik eet nu niet overdreven veel). Het eten was wel lekker, maar naar mijn normen onvoldoende. Toen ze 's nachts met broodjes langskwamen, waren die dan ook in één twee drie opgegeten. Zijn dan 's nachts nog opzoek geweest naar een pittezaak die nog open was, maar hebben er geen meer gevonden.

Alles hangt er natuurlijk vanaf of je mensen hebt die graag eten in de familie, is dat het geval zou ik niet naar Saffelaere gaan. Anders moet je eens kijken in welke zaal je je het beste voelt.

Groetjes,

Els
290706

saskia
7-9-2007
 Meld misbruik31-5-2006 14:05:02

hey

Salons Roskam is altijd dik in orde. Ben er al verschillende keren naar trouwfeest en receptie geweest en eten is altijd superlekker en zeker genoeg (ben wel geen grote eter maar toch).
Salons Carlton vind ik ook altijd geslaagd. Ben er nog niet naar een trouwfeest geweest maar hebben daar verschillende keren een galabal georganiseerd met voorafgaand diner en ook daar was het eten telkens voortreffelijk en genoeg.
Kasteel van Lebbeke vond ik het minste, maar heb hier al verschillende keren gelezen dat het er vanaf hangt welke zaal en welk menu je hebt. De keer dat ik geweest ban was t in een L-vormige zaal en dat is natuurlijk niet zo interessant want van de dansvloer hebben we niks gezien als we aan tafel zaten...

liefs

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik9-6-2006 21:32:04

Ik zou iedereen willen bedanken voor de vele reacties.
Na lang wikken en wegen hebben we uiteindelijk beslist. Het is het Kasteel van Saffelaere geworden.
Ik zou ook de persoon van videomanie willen bedanken die mij een dvd bezorgd heeft van een feest in dat kasteel. Daardoor zagen we hoe de sfeer daar was en kon ik ook mijn ouders enz. overtuigen dat het er best wel los aan toe ging.
Bedankt aan allen!!!

Sissi

Nele
9-6-2007
 Meld misbruik19-6-2006 22:10:21

Hey Sissi!

Ik ben misschien een beetje laat met mijn reactie, maar misschien kan ik toch nog een positieve noot geven, ookal heb je al beslist.

Vijf jaar geleden heeft mijn zus haar trouwfeest gegeven in het Kasteel Van Saffelaere en dat was echt super! Je wordt de hele tijd begeleid, je hoeft je nergens zorgen over te maken. Het eten is overheerlijk en zeker voldoende! Het is een prachtige omgeving om je feest te geven, je zal er geen spijt van hebben! Misschien wat duurder, ok, maar je krijgt waar voor je geld!

Mijn vriend en ik hebben ook besloten ons huwelijksfeest er te geven! Wij trouwen op 9 juni volgend jaar. Wanneer jij?

Veel plezier met de voorbereidingen!

Groetjes, Nele.

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik20-6-2006 22:37:14

Dag Nele,

Toch bedankt voor je reactie!!!
Wij trouwen volgend jaar op 26 mei.
Ik wens je eveneens veel plezier met alle voorbereidingen, want daar moet je ook echt ten volle van genieten!

Groeten, Sissi

lieve

Meld misbruik2-8-2006 15:35:35

Voor Sylvia,
we hebben net het huwelijk van mijn dochter in het Kasteel van Lebbeke gevierd!
NIET DOEN
1)Het eten was lekker maar :de zaal was nog steeds niet af(zou al in dec.2005 klaar zijn)plafond niet afgewerkt overal nog elektrische draden
2)WC onafgewerkt:geen tegeld maar beschimmelde houten platen aan de muur,geen spiegel,geen WC-papier houder dus op de grond in de nattigheid van lekkende toiletten,geen handdoeken maar eerst papieren servietten en later keukenrol(heb er nog om moeten vragen want eerst was er niets),een van toiletten liep niet door maar over met alle gevolgen van dien voor dames met lange jurken!!
3)bediening was niet op de hoogte van feit dat we forfait (13.60 euro)hadden betaald voor drank na het diner en ik moest ze erop wijzen
4)Ondanks het voorschot van 2500 Euro 18 maanden voor de trouw betaald moesten we kort ervoor nog een voorschot betalen.
5) Cami was zeer boos dat het geschatte getal van 180(18 maand voor de trouw)naar 114 was gezakt dit doo de vakantie periode en doordat een deel van defamilie(20-tal)niet kon komen omwille van recent sterfgeval inde familie.
Toen ik hem het getal van 114 voor het diner door gaf bij de bespreking van het menu,verweet hij me dat hij zijn restaurant voor die avond zou sluiten voor niets! Dat was zijn beslissing niet de mijne.
6)Als klap op de vuurpijl belde hij 24uur voor het feest met de boodschap dat de integrale som die dag op zijn rekening moest staan of dat we ze cash moesten brengen want ANDERS WAS ER GEEN FEEST!!!Zoiets is pure chantage te meer dat we nog niet eens een rekening hadden ,maar gezien we met forfait werkten konden we dat zelf berekenen aldus Cami!!!
en dan bedenken dat hij al 18 maand 25% van prijs op zak had.
è)De airco stond af(buiten 27graden )en de ramen moesten dicht blijven.Na 4maal zeuren is die dan toch aangezet.

Kortom zet alles in het contakt betr zoek gauw een andere zaal

Sofie

Meld misbruik26-9-2008 15:05:31

Hallo !
Ik ben Sofie Meirsman en ben al jaaaaaren op zoek naar mijn kindervriendin Sissi. Heb ik jou gevonden ??? Indien, ja : schrijf me ! => sofiemeirsman@free.fr
Wat het kasteel van Zaffelare betreft: het ligt vlakbij Moerbeke waar mijn ouders wonen en ik ben er al 2 keer naar een trouwfeest geweest.
Was héél leuk. Nogal "overdreven" misschien qua "tralala", maar ik kan me voorstellen dat de bruid zich daar echt een prinses voelt !
Ik ben daar trouwens vorig jaar naar de trouwfeest van "Erika" geweest. Indien je "mijn" Sissi bent, dan weet je wie dat is !
Daaaag
Sofie

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik27-9-2008 12:47:04

Dag Sofie,

Dit is nogal een oud topic.
Gelukkig krijg ik een mail als er een berichtje komt en ben ik dan zo nieuwsgierig om het toch nog te lezen.

We zijn ondertussen getrouwd in het Kasteel van Saffelaere.

Ik vrees juist dat ik niet de 'Sissi' ben die je zoekt. Sorry.
Hopelijk vind je haar op een andere manier terug.

Groetjes, een andere Sissi

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info