Terug naar overzicht
http://www.flessenland.nl/shop/Weckpotten-jampotten/580... : wat vinden jullie bv. hier van? en dan met aan de buitenkant eventueel nog een foto van ons?
Hey Dorien, ik vond de uitnodigingen ook allemaal tegenslagen in het echt, dus heb ze zelf gemaakt.Bij mij was het een papieren uitnodiging, simpel maar mooi (zilver papier met glitter, daar rond dan een kalk met allemaal zilveren harten en dan bijeen geknoopt met een grijs lint). Ik heb de flessenpost gebruikt bij de geboorte van mijn zoontje en dochtertje om aan de grootouders en meter/peter te geven.Zeker eens kijken bij www.flessenpost.be , misschien is het al bijna even duur dan dat je ze zelf maakt? Vind de glazen flesjes die je hier hebt gezet al wel leuk Er is nog iemand dat eens een topic had geopend over originele uitnodigingen, daar had ik ook al een paar voorbeelden gezet. Veel succes!
hey mss kan je eens naar een restaurant gaan...en daar vragen naar lege wijnflessen??? kweet niet hoor...maar vroeger heb ik dat nog eens gemaakt...maar dan wel de grond eraf gedaan en een lichtje langs de haals naar beneden en ik had mijn verlichting op mijn kot!
Hoi Dorien, Voor flessen kan ik je niet echt helpen, maar misschien inderdaad bij flessenpost eens kijken... Voor perkament papier: ze verkopen dat in de AVA, ligt bij de gekleurde blaadjes papier van papicolor als ik mij niet vergis. Normaal hebben ze bij elke AVA wel zo'n muur met allemaal gekleurd papier en daar tussen is zo'n "perkament-achtig" papier... Mensen gebruiken dit voor diploma's enzo af te printen voor op verjaardagen bijvoorbeeld... Groetjes, Filipa
Van de flessen dat weet ik niet, maar je kan zelf heel eenvoudig perkament na maken. Je hebt er enkel een schotel voor nodig, wat koffie en je papier. Het beste werkt het met van die goeie oude koffiefilters. als je deze eerst gebruikt om koffie mee te zetten, kan je het resterende vocht en papje hiervoor gebruiken. Leg het papier in een schotel en 'dop' dan met de gebruikte koffiefilter over het papier. Je kan ook wat koffie in de schotel gieten, zodat heel het blad meteen wat bruin ziet. Je moet er maar wat met experimenteren om het gewenste resultaat te krijgen. Dan laten drogen buiten in het zonnetje en eventueel de randen afbranden... Veel succes!
Voor flessen... Idd, bij een naburig restaurant of zo navragen... Maar écht handig lijkt me dit toch niet, want dan moet je écht àlle uitnodigingen persoonlijk gaan afgeven... Als je zoiets moet opsturen met de post, zal het een duur grapje worden...